کد خبر: 839906
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر:
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اردبیل از انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر خبر داد و گفت: این اقدام ماندگار شورای چهارم در حقیقت دفاع از حق و حقوق شهروندان به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سیدغنی فروزان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: با این انتقال 29 هکتار از گلوگاه و نفس گاه شهر اردبیل آزادسازی شده و ما بهترین کاربری ها را برای این منطقه می توانیم در کنار تعریض خیایان امام تا میدان بسیج در نظر بگیریم.

سازمان سرمایه گذاری در شهرداری باید راه اندازی شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اردبیل در ادامه با بیان اینکه در انجام مسئولیت نمایندگی مردم در پارلمان محلی باید به دور از نفسیات تنها به فکر جلب رضای الهی بود خاطرنشان کرد: تنها راه نجات شهر اردبیل از بن بست کنونی جذب سرمایه گذاری است.

فروزان افزود: باید در شهرداری اردبیل سازمان سرمایه گذاری شکل گیرد توسط این سازمان سرمایه گذاران مورد حمایت قرار گیرند چرا که باید در مسیر اقدام شایسته سرمایه گذاران در مراجعه به ادارات مختلف باید تسهیل ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین در حال حاضر سرمایه گذاران برای دریافت موافقت اصولی باید به بیش از 15 اداره و بخش اجرایی مراجعه کنند تصریح کرد: این مراحل برای سرمایه گذاران خستگی و گاه ناامیدی را به بار می آورد به طوری که گاه سرمایه گذاران ناامید از این اقدام با نارضایتی تمام نسبت به امر سرمایه گذاری دلسرد می شوند در حالی که سازمان سرمایه گذاری شهرداری می تواند تسهیل گر این امر باشد.

پرهیز از تراکم فروشی و جایگزینی درآمدهای پایدار شهری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه شهرداری اردبیل باید به فکر درآمد پایدار بوده و از تراکم فروشی صرف پرهیز کند اظهار داشت: باید این کارها با رعایت انضباط مالی در مجموعه شهرداری شکل گیرد تا با برنامه ریزی دقیق کاری نکنیم تا با فروش تراکم بافت شهر دچار آسیب شود.

فروزان به بافت فرسوده شهر و ضرورت بهسازی آن به شکل صحیح و درست اشاره کرد و گفت: بهتر است با تسهیلات کم بهره نوسازی واحدهای مسکونی در این مناطق به ویژه در محلات سیزده گانه اردبیل، نیار، کلخوران و گلمغان مورد توجه قرار گیرد.

وی پیشنهاد کرد؛ برای رونق ساخت و ساز در محلات کم درآمد و در بین اقشار آسیب پذیر شهرداری در صدور پروانه و عوارض تسهیلات خاص در نظر گیرد.

50 درصد مبلغ تبصره 3 با نظارت شورا هزینه شود

عضو شورای شهر اردبیل در ادامه سخنان خود به اجرایی شدن تبصره 3 و دریافت هزینه 10 هزار ريالی از هموطنان در قالب قبوض آبفا اظهار کرد: براساس برآوردها سالانه 3 میلیارد تومان از این محل درآمد نصیب آب و فاضلاب شهری می شود که باید نیمی از این مبالغ با نظارت شورای شهر در مسیر اصلاح و نوسازی شبکه فرسوده و توسعه فاضلاب شهری هزینه شود.

فروزان به گله مندی های عموم شهروندان از وضعیت خدمات آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: تاکنون 530 کیلومتر شبکه فاضلاب در اردبیل اجرا و 470 کیلومتر از تعهدات بر جای مانده که باید در این زمینه با سرمایه گذاری مشکلات و موانع را برطرف کرد.

وی در ادامه با انتقاد از بی تفاوتی صدا و سیما نسبت به ماموریت پارلمان محلی اضافه کرد: انتظار می رود صدا و سیما با تولید برنامه های مختلف بدون چشمداشت تامین هزینه ای پارلمان محلی را در انجام رسالت و وظیفه قانونی خود کمک کند.

نصب تندیس شهید زنده اردبیل در یکی از محلات دارالارشاد

رئیس کمیسیون ایثارگران شورای شهر اردبیل همچنین از نصب تندیس در ورودی های شهر اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: باید تندیس هایی که تجلی گر اصالت شیعه در اردبیل است در ورودی های چهارگانه شهر اردبیل جانمایی و نصب شود.

فروزان ضرورت نصب تندیس جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس شهید زنده ناصر دستاری را در یکی از میادین شهر اردبیل خواستار شد و بیان کرد: باید هر چه سریعتر این تندیس نصب و رونمایی شود.

وی پرداخت حق الزحمه پیمانکاران، پرداخت بیمه رانندگان قراردادی و ساماندهی وضعیت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را خواستار شد و اظهار داشت: در کنار قدردانی از نلاش خدمات شهرداری در عملیات برفروبی مردم انتظار دارند که خادمان آنها تنها نباید کوچه ها و محلات مسئولان را به همراه بستگانشان برفروبی کنند بلکه این کار باید به عموم محلات شهر تسری پیدا کند تا هموطنانمان در آرامش کامل زندگی کنند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر