کد خبر: 839863
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی گفت: نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی استان باید در اسرع وقت شناسایی و ایمن سازی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی گفت: نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی استان باید در اسرع وقت شناسایی و ایمن سازی شود.

عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی در نشست کمیسیون آیین نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی در استانداری این استان، افزود: محورهای مواصلاتی استان در مسیر اصلی تردد شرق به غرب و شمال به جنوب کشور قرار گرفته و باید تا آخر امسال و آغاز تعطیلات نوروز ایمن سازی شود.
وی ادامه داد: ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی استان و حذف نقاط خطرخیر امری ضروریست و دستگاه های متولی باید با جدیت و به صورت کارشناسی این مهم را در دستور کار داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی اضافه کرد: سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، سبقت غیرمجاز، رعایت نکردن حق تقدم، نقص فنی سامانه روشنایی در سال های قبل به ترتیب مهمترین تخلفات صورت گرفته در راه های استان بود، بنابراین پلیس راه، راهداری و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان باید برای ارتقای امنیت جاده ای و آرامش هموطنان تمهیدات لازم را برای مقابله با متخلفان بیندیشند.
وی بیان کرد: نصب دوربین های کنترل سرعت و تقویت روشنایی محورها در نقاط مختلف استان، نصب چراغ های چشمک زن در نقاط حادثه خیز، طرح تعریض جاده ها و رفع و آشکارسازی نقاط حادثه خیز استان، نقش موثری در کاهش تصادفات دارد که مسئولان ذیربط باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
فیلی میزان ترافیک در شهرستان های ساوه و اراک را بیشتر از دیگر مناطق استان دانست و گفت: در مقایسه میزان تصادفات درون و برون شهری 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تصادفات برون شهری چهار و هفت دهم افزایش و در تصادفات درون شهری نیز 9 درصد کاهش داشته ایم.
ایجاد چهار خطه کردن محورهای ساوه - همدان و ساوه سلفچگان به عنوان برنامه های بلند مدت و همچنین آشکار سازی نقاط حادثه خیز استان به عنوان برنامه های کوتاه مدت و همچنین آمادگی اداره کل راه و شهرسازی، پلیس راهور و شهرداری ها برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی مهمترین مصوبات این نشست بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر