کد خبر: 839574
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
معاون کمیته امداد اردبیل:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: از ابتدای سال‌ تا کنون بیش از ۱۷۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به‌حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش واریز شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در جلسه بررسی روند ارائه خدمات حمایتی به مددجویان استان اردبیل اظهار داشت: از ابتدای سال‌ تا کنون بیش از 172 میلیارد و 300 میلیون ریال به‌حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش واریز شده و مستمری پرداختی در اختیار 26 هزار و 224 خانواده در قالب 46 هزار و 700 نفر قرار گرفته است تا آنان بتوانند بخشی از مشکلات اساسی خود را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت مستمری به مددجویان یکی از خدمات کمیته امداد در راستای کمک به مشکلات معیشتی آنان محسوب می‌شود، تصریح کرد: هر چند مبلغ مستمری ناچیز و در مقایسه با هزینه‌های جاری زندگی اندک است اما برای خانواده‌های تحت حمایت کمک هزینه‌ای است تا آنان به‌‌توانند نیازهای معیشتی خود را تأمین کنند.

حسین‌نژاد گفت: برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی، کمک هزینه‌ تامین جهیزیه، پرداخت بیمه تامین اجتماعی، کمک هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج، کمک به احداث، خرید و تعمیر مسکن مددجویان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ارائه تسهیلات اشتغال و خودکفایی از دیگر اقدامات این نهاد برای رفع مشکلات مددجویان تحت حمایت است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: رفع تمامی مشکلات خانواده‌های نیازمند همکاری و همیاری مسئولان و خیران را می‌طلبد تا با هم‌افزایی خدمات حمایتی بتوانیم روند دستگیری از اقشار بی‌بضاعت را تسریع بخشیم.

وی با بیان اینکه تلاش داریم با برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای مددجویان را به سمت ایجاد اشتغال پایدار سوق دهیم، افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی یکی از راهکارهای مهم کمیته امداد در توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است تا آنان با تکیه بر استعدادهای خود بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.

حسین‌نژاد اظهار کرد: بیش از 70 درصد از سرپرستان خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان را سالمندان تشکیل می‌دهند که به دلیل کهولت سن و از کار افتادگی قادر به انجام کار و فعالیت نیستند و 18 هزار و 400 نفر از سرپرستان خانوار تحت پوشش، افراد بالای 60 سال هستند که کمیته امداد با پرداخت هزینه‌های نگهداری، درمانی و فرانشیز خدمات مختلفی را به آنان ارائه می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه درصدد هستیم برای تمامی مددجویان مستعد شغل مناسب و پایدار ایجاد کنیم، گفت: با اجرای طرح‌های خودکفایی، مددجویان می‌توانند بر استعداد و توانایی‌های خود تکیه کرده و نیاز آنان به خدمات کمیته امداد به حداقل برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر