کد خبر: 839567
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
نماینده اتاق بازرگانی ولگاگراد:
مشاور عالی شهرداری و نماینده اتاق بازرگانی ولگاگراد روسیه گفت: توسعه اقتصادی ولگاگراد با اردبیل در سطح بسیار عالی و با رویکرد اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و بازرگانی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، الکساندر سانی اف با حضور در اتاق بازرگانی اردبیل و در دیدار با جمعی از فعالان تولیدی و اقتصادی اردبیل اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که برای اولین بار به استان اردبیل سفر کردیم در حالی که بیش از این ده‌ها بار به ایران سفر کرده بودیم و سعی‌مان بر این بوده تا مشکلات پیش روی تجار را در انتقال پول و تدارکات حمل و نقل بین ایران و ولگاگراد روسیه برطرف کنیم.

وی افزود: ما بر این باوریم که با دسترسی به خط ریلی، ترانزیت زمینی و بنادری که در اطراف استان اردبیل وجود دارد به راحتی می توانیم تبادلات تجاری و کالایی را به خوبی انجام دهیم به طوری که در سال‌های اخیر با ارتقای روابط ما شاهد برطرف شدن مشکلات و موانع مبادلات ارزی هستیم.

مشاور عالی شهردار و نماینده اتاق بازرگانی ولگاگراد به توانمندی های اردبیل در تولید محصولات کشاورزی، صنعتی و پلاستیک اشاره کرد و گفت: از رویکردهای دیگر توسعه روابط علمی و آموزشی بین دانشگاه های ولگاگراد و اردبیل است که ما به راحتی می توانیم از این ظرفیت و بستر استفاده کنیم.

سانی اف با تبریک سالروز استقلال جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما سال های گذشته از بازار بکر اردبیل و شهرهای اطراف آن در توسعه روابط غافل بودیم در حالی که به راحتی می توانیم حتی به کشت فراسرزمینی و حضور سرمایه گذاران و تجار دو کشور در ولگاگراد و اردبیل فکر کنیم.

وی موقعیت استان اردبیل را به عنوان بهترین و نزدیک‌ترین مرز در اتصال به کشورهای آسیای میانه یادآور شد و اظهار کرد: ما چندین بار با مشورت گرفتن از سفیر ایران در روسیه کشت محصولاتی همچون گلرنگ و کلزا در ولگاگراد هم اندیشی داشتیم که انتظار می رود این سفر مقدمه این کار را فراهم آورد.

مشاور عالی شهردار و نماینده اتاق بازرگانی ولگاگراد همچنین به خواهرخواندگی اردبیل و ولگاگراد اشاره کرد و گفت: به زودی این موضوع نهایی خواهد شد و ما به صورت رسمی از شهردار اردبیل و مسئولان این استان می خواهیم تا با سفر به ولگاگراد روسیه زمینه خواهرخواندگی اردبیل و ولگاگراد را فراهم کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر