کد خبر: 839563
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: خواهرخواندگی اردبیل و ولگاگراد در روسیه بر مبنای مبادلات فرهنگی و اجتماعی و براساس عناصر ارزشمند تاریخی و طبیعی شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حمید لطف اللهیان در نشست مشترک اتاق اردبیل و ولگاگراد روسیه اظهار کرد: ما از اتاق اردبیل قدردانی می کنیم که بستر و زمینه همکاری مشترک اردبیل و ولگاگراد را در سفر چند ماه گذشته فراهم کردند تا از این فرصت استفاده کنیم و بتوانیم ظرفیت ها و توانمندی های شهر اردبیل و ابعاد توسعه آن را بهتر معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: در سفر اخیر هیئت تجاری و اقتصادی استان اردبیل به روسیه و بازدید از شهر ولگاگراد قرار بر این شد تا با بررسی دقیق خواهرخواندگی اردبیل و ولگاگراد با همکاری مسئولان شهری دو استان به تصویب برسد که امیدواریم هر چه سریعتر بستر و زمینه این کار فراهم آید.

شهردار اردبیل به عناصر ارزشمند و شاخص شهر اردبیل در حوزه تاریخی و طبیعی اشاره کرد و بیان داشت: باید توسعه شهر بر محور این شاخص‌ها و عناصر ارزشمند انجام شود تا در کنار سایر مولفه‌ها بتوان شهر اردبیل را چهره‌ای متفاوت بخشید.

لطف اللهیان از مجموعه شورابیل، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و رودخانه بالیقلو به عنوان عناصر تاریخی، تفریحی و طبیعی یاد کرد و اظهار داشت: دریاچه شورابیل با 220 هکتار در داخل شهر اردبیل قرار دارد و به عنوان یک مجموعه تفریحی و توریستی در ارتقای شاخص رفاه و زندگی نقش بسزایی دارد.

وی ضرورت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را در این مجموعه یادآور شد و بیان کرد: باید در مدیریت شهری با فراهم کردن امکانات و زیرساخت ها بتوان زمینه های سرمایه گذاری گسترده را به خوبی فراهم کرد.

شهردار اردبیل در ادامه تصریح کرد: رودخانه بالیقلو به طول 7 کیلومتر که از مرکز شهر اردبیل می گذرد دارای حیات بوده و عنصر ارزشمند در توسعه شهر اردبیل است که به راحتی می توان با تکیه بر این مجموعه طبیعی به زیباسازی آن بیش از گذشته کمک کرد.

لطف اللهیان از مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی نیز به عنوان یک عنصر تاریخی ارزشمند یاد کرد و گفت: امیدواریم با حضور سرمایه گذاران و گردشگران ولگاگراد روسیه در اردبیل به عنوان خواهرخوانده دارالارشاد اردبیل بتوانیم فرصت معرفی بیشتر این مجموعه را به خوبی فراهم کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر