کد خبر: 839487
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
استاندار مرکزی خبرداد:
استاندار مرکزی گفت: توسعه روستاها و ایجاد اشتغال در این مناطق ازمباحثی است که باید موردتوجه قرارگیرد وستاد اقتصادمقاومتی استان از این پس موضوع اشتغال خُرد و روستایی را دنبال خواهد کرد.

استاندار مرکزی گفت: توسعه روستاها و ایجاد اشتغال در این مناطق ازمباحثی است که باید موردتوجه قرارگیرد وستاد اقتصادمقاومتی استان از این پس موضوع اشتغال خُرد و روستایی را دنبال خواهد کرد.

محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در سی و هفتمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در شهر ساوه، با اشاره به ظرفیت های صنعتی استان، اظهار داشت: بسیاری از خوشه های صنعتی و مادر کشور در استان مرکزی قرار دارند که این استان را به قطب تولیدی موثری برای محصولات صادراتی تبدیل کرده و شهرستان ساوه نیز به عنوان میزبان بزرگترین شهر صنعتی کشور در این زمین نقش ویژه دارد.

وی افزود: در جلسات بعدی ستاد اقتصاد مقاومتی از این پس موضوع اشتغال خُرد و اشتغال روستایی بررسی شود و نمایندگان نهادهایی همچون میراث فرهنگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این رابطه در نشست ها حضور داشته باشند.

استاندار مرکزی بیان کرد: باید بیشتر در حوزه روستاها و تحقق اقتصاد مقاومتی در این مناطق اقدام شود تا بتوانیم در راستای منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد گام برداریم..

زمانی قمی با تاکید بر فعال شدن اتاق بازرگانی در شهرستان های استان از جمله ساوه خاطرنشان ساخت: این موضوع به هیچ وجه به معنای تضعیف اتاق بازرگانی استان نیست و منافاتی با وظایف اتاق بازرگانی استان ندارد.

وی تصریح کرد: راه اندازی ناحیه صنعتی تخصصی در سه نقطه محروم استان مدنظر قرار گرفته که اخیرا در خمین مرکز تولید سنگ های زینتی کلنگ زنی شد، در تفرش نیز مقرر است این اقدام صورت پذیرد و منطقه سوم نیز محدوده سمقاور شهرستان کمیجان است.

استاندار مرکزی با اشاره به عملکرد طرح رونق تولید در استان مرکزی گفت: ۹۹۰ واحد کوچک و متوسط استان از ۶۹۳ میلیارد تومان وام با هدف راه اندازی و فعال کردن واحدهای تولیدی بهره مند شدند که ۵۶ درصد بیش از سهمیه تعیین شده برای استان بوده و ۳۷ نشست اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی برگزار شده است.

زمانی قمی افزود: با هدف پیگیری روند بهبود اشتغال و اقتصاد در تمام نقاط استان، سی و هشتمین نشست اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در یکی از روستاهای این استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه شرایط بهبود یافته اما هنوز هم شرایط راضی کننده نیست و باید به نقطه بهتر فکر کرده و برای آن برنامه ریزی کنیم و مسئولان و مدیران استان نیز در این زمینه باید تلاش بیشتری را به کار گیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر