کد خبر: 839380
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه در سال ۱۴۰۰، تولید گندم در استان اردبیل به بیش از ۹۰۲ هزار تن افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، عدیل سروی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد با اشاره به ضروریات بخش کشاورزی در تدوین برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: 30 درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند و در استان اردبیل 36 درصد جمعیت را روستاییان تشکیل می‌دهند که نشان از اهمیت بخش کشاورزی در این استان دارد.

وی گفت: صنعت کشاورزی به عنوان خصوصی‌ترین بخش اقتصادی کشور نقش بسیار حائز اهمیتی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته و با کم‌ترین سرمایه‌گذاری ایجاد اشتغال می‌کند که سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل با بهره‌گیری از کارشناسان و همکاری سازمان برنامه‌ و بودجه استان اردبیل به این حوزه در برنامه ششم‌توسعه نگاه ویژه‌ای داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: افزایش بهره‌وری منابع و عوامل تولیدات کشاورزی به ویژه آب، افزایش ضریب خوداتکایی در محصولات راهبردی کشاورزی، ایجاد اشتغال، ایجاد ثروت و جلوگیری از مهاجرت کشاورزان و روستاییان از جمله اهداف کلی برنامه ششم توسعه استان اردبیل که سعی شده در این برنامه این موارد تحقق یابد.

سروی با اشاره به اینکه تهیه الگوی کشت مناسب و حساسیت اجرای آن از جمله الزامات تحقق این برنامه‌ها است، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه تولید گندم از 724 هزار تن در سال 96 به بیش از 902 هزار تن در پایان سال‌های برنامه ششم توسعه یعنی در سال 1400 می‌رسد که بر اساس این برنامه، تولید جو از 174 هزار تن در سال آینده به 220 هزار تن در پایان برنامه ششم خواهد رسید.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده، تولید چغندرقند از 110 هزار تن در سال 96 به 280 هزار تن در پایان سال 1400 خواهد رسید و تولید حبوبات در استان اردبیل نیز از 26 هزار تن به 29 هزار تن افزایش خواهد یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر