کد خبر: 839339
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
عضو فراکسیون امید تاکید کرد:
شفافیت اجتماعی و سیاسی لازمه"شفافیت اقتصادی"است
عضو فراکسیون امید و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه از تزویر، ریاکاری و ظاهرسازی‌ها برای رسیدن به قدرت به‌عنوان مصداقی نفوذ داخلی نام برد و گفت: نفوذ می‌تواند داری دو بعد نفوذ خارجی و نفوذ داخلی باشد.
 دکتر احمد همتی  در شورای اداری استان سمنان که با حضور احمدی معاون سیسی وزیرکشور و رئیس ستاد انتخابات کشور برگزار شد اظهار کرد: در عرصه‌های مهم و اثرگذاری همچون انتخابات همانطور که افراد نفوذی و متاثر از خارجی‌ها باید فیلتر شده و رد صلاحیت شوند باید با مصداق‌های نفوذ داخلی هم برخورد و آنها را رد صلاحیت کرد.
وی بر لزوم شفافیت در تایید و یا رد صلاحیت‌ها در انتخابات تاکید کرد و افزود: بر همین اساس اگر می‌خواهیم مدیری انتخاب و یا زمینه انتخاب وی از طریق رای مردم را فراهم کنیم باید این مهم طی یک فرآیند کاملا شفاف و شیشه‌ای صورت گیرد.
عضو کمیسیون‌های تلفیق و بهداشت و درمان مجلس دهم با بیان اینکه تایید صلاحیت و ردصلاحیت افراد در انتخابات باید مبتنی بر یک فرآیند کاملا شفاف و قانونی باشد تصریح کرد: اگر شفافیتی در این فرآیند نباشد قطعا ممکن است فرد یا افرادی که واجد شرایط نباشند نیز از این فیلتر بگذرند و انتخاب یا در معرض انتخاب مردم قرار گیرند.
همتی با بیان اینکه ظاهرسازی‌ها با کمترین هزینه و وقت ممکن است انجام گیرد گفت: اثرات سوء انتخاب افرادی با این مشخصات ممکن است برای کشور و نظام زیاد و حتی جبران‌ناپذیر باشد.
وی با بیان اینکه نباید افراد را به‌واسطه یک انتقاد کوچک ردصلاحیت کرد خاطرنشان کرد: نظام باید از ظرفیت و توانمندی افرادی که صادقانه و از سر دلسوزی مشکلات را رصد و برای رفع آنها مسائل را مطرح و یا انتقادی می‌کنند، به بهترین نحو استفاده کند.
عضو فراکسیون امید مجلس با تقییح کسانی که می‌خواهند همه چیز را عالی و بدون ایراد جلوه دهند، اضافه کرد: از قضا آنها که ریاکاری کرده و نقدی به نارسایی‌ها ندارند باید در انتخاباتی نظیر شوراها را ردصلاحیت شوند چرا که نه تنها شناختی از واقعیات جامعه و برنامه‌ و راه‌حلی برای رفع آنها ندارند بلکه نارسایی‌ها را ممکن است خلاف واقعیت جلوه دهند و از این طریق به ناامیدی مردم دامن بزنند.
وی بر لزوم شنیدن انتقادات سازنده و تلاش در جهت رفع آنها تاکید و اظهار کرد: شنیدن انتقادات و رفع مشکلات مردم نشان از کارآمدی نظام مقدس اسلامی داشته و به افزایش امید و نشاط در بین مردم کمک می‌کند.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه به وجود فراکسیون شفافیت در مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس و نمایندگان مردم از شفافیت‌ها استقبال و آن را در راستای رفع مشکلات و نارسایی‌ها مفید می‌داند.
همتی بر ضرورت شفافیت در همه بخش‌ها تاکید و عنوان کرد: تا وقتی در بعد اجتماعی و سیاسی شفافیت نداشته باشیم در بعد اقتصادی نیز نمی‌توانیم شفافیت داشته باشیم و اصولا این دو لازم و ملزوم همدیگرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار