کد خبر: 839332
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: با بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت تولید خودرو در این استان چهار هزار اشتغال ایجاد خواهد شد.
 بهروز اسودی در همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان با تاکید بر منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن اجتماعات سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران افزود: اکنون 120 واحد تولید قطعات و صنایع وابسته به خودرو در استان سمنان برای 6 هزار نفر اشتغالزایی داشته و هشت درصد از قطعات مورد نیاز خودروسازان کشور را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه 788 قطعه از 9 هزار و 185 قطعه خودرویی شناسنامه‌دار خودرو در استان سمنان تولید می‌شود، بیان داشت: استان سمنان سهم بیش از 45 درصدی از تولید انواع اتوبوس در کشور دارد.
اسودی افزود: در حال حاضر بیشترین تعداد واحدهای تولید خودرو در استان سمنان مربوط به بخش خصوصی است و 98 درصد از سرمایه گذاری های قابل توجه در 2 هزار بنگاه تولیدی در استان سمنان از سوی بخش خصوصی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان داشت: بستر های مناسب و زیر ساخت های مورد نیاز برای جذب صنایع انتقالی از استان های همجوار به سمنان وجود دارد.
وی با بیان این که تنها 15 درصد از منابع معدنی استان سمنان استخراج می شود، خاطر نشان کرد: 85 درصد از معادن استان کشف نشده و برداشتی از آنها انجام نمی‌شود و اکنون 16 تا 20 میلیون تن سالانه از این معادن استخراج می شود.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان بیان داشت: اگر 20 میلیون تن مواد معدنی استخراج شده استان فرآوری شود 50 برابر ارزش افزوده این مواد معدنی افزایش خواهد یافت.
در این همایش 41 طرح پیشنهادی برای سرمایه گذاری در استان سمنان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از جمله ساخت و تولید کامپوزیت های نانو، بافندگی، کشت مصنوعی، تایر خودرو، انواع کامیون و بیل مکانیکی ارائه شد.
در این همایش محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد رضا خباز استاندار سمنان و جمعی از مسوولان وزارت صنعت و معدن و استان سمنان حضور داشتند.
در این همایش سه تفاهم نامه نوآوران به اندیش سپهر در زمینه نفت و گاز، هتل و رستوران و گلویش رویا در زمینه صنایع و مواد غذایی به امضا رسید که منجر به اشتغال مستقیم 600 نفر می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر