کد خبر: 839280
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
فرمانده نيروي زميني سپاه در نشست خبري:
فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در نشستي خبري به سؤالاتي پيرامون امنيت مرزها، مبارزه با داعش، طرح‌هاي محروميت‌زدايي مناطق محروم توسط سپاه، تشكيل هوافضاي سپاه، رزمايش‌ها و... پاسخ داد.
به گزارش فارس، سردار محمد پاكپور طي سخناني در نشست خبري كه صبح ديروز برگزار شد، درخصوص اقدامات اين نيرو در حراست از مرزهاي كشور، اظهار داشت: نيروي زميني سپاه از سال‌هاي گذشته مسئوليت ايجاد امنيت در شمال‌غرب و غرب را داشت و از سال ٨٨ جنوب شرق نيز به اين نيرو واگذار شد. پاكپور افزود: سال‌هاي گذشته از ٨٥ تا ٨٩ در شمال‌غرب اقدامات ضدامنيتي فراواني داشتيم چون در اين مناطق، پايگاه و پاسگاه و جاده وجود نداشت و ضدانقلاب از آن سوي مرز به داخل برخي از مناطق نفوذ كرده بود. از اواخر سال ٨٩ اقدامات اساسي و زيرساختي، امنيتي و اشراف اطلاعاتي را شروع كرديم و در سال ٩٠ درگيري‌هاي زيادي با ضدانقلاب در مناطق غرب و شمال‌غرب مثل منطقه جاسوسان داشتيم و ارتفاعات زيادي را از آنها بازپس گرفتيم.
 
  امنيت جنوب شرق مرهون اقدامات مردمي است
فرمانده نيروي زميني سپاه با تأكيد بر اشراف كامل روي ضدانقلاب خاطرنشان كرد: در جنوب شرق كشور زماني كه مأموريت به نزسا واگذار شد، عمق عمليات آنها به 3٠٠- 2٠٠ كيلومتري داخل كشور كشانده شده بود.
پاكپور تصريح كرد: به دنبال اين اقدامات، محروميت‌زدايي و ايجاد امنيت توسط مردم بومي منطقه نيز در دستور كار قرار گرفت و ما اين اقدامات را از جنوب شرق آغاز كرديم. ما اكثر مسائل امنيتي را به مردم منطقه سپرديم و الان٧٠ درصد امنيت منطقه، بومي است و توسط خود مردم ايجاد مي‌شود. امنيتي كه الان در منطقه وجود دارد مرهون اقدامات مردمي در منطقه است. وي اظهار داشت: امسال در جنوب شرق كشور طرح‌هاي معيشتي و محروميت‌زدايي زيادي (حدود 4 هزار و 35 طرح) صورت گرفته و بيمارستان‌هاي صحرايي نيز در جنوب شرق و شمال‌غرب توسط نزسا برپا شده كه يك نمونه آن، بيمارستان صحرايي در راسك سيستان است.
   در سيستان بيمارستان ساخته‌ايم
ولي پزشكان نمي‌روند!
فرمانده نيروي زميني سپاه در ادامه اين نشست گفت: كمك‌هاي زيادي توسط قرارگاه قدس در سيل اخير در جنوب شرق صورت گرفت و چون در شمال شرق هم سيل آمده، نفربرهايي كه قرار است در رزمايش شركت كنند، الان مشغول امدادرساني هستند. پاكپور با بيان اينكه دولت و پزشكان بايد براي كمك به مردم، در مناطق محروم حاضر شوند، تصريح كرد: در راسك سيستان بيمارستان ساخته شده ولي پزشكي به آنجا نمي‌رود.

  تشكيل هوانيروز از اقدامات مهم سال 95 است
پاكپور در بخش ديگري از سخنان خود، تشكيل هوانيروز را از اقدامات مهم امسال سپاه دانست و اظهار داشت: توان هوافضا در اين حوزه به نزسا منتقل شده است. ايجاد پايگاه‌هاي مقدم و ارتقاي پايگاه‌هاي ثابت آغاز شده و روي سيستم‌هاي ناوبري بالگردها نيز كار مي‌كنيم. تجهيزات مورد نياز نيز توسط سازمان جهاد خودكفايي نزسا توليد مي‌شود.
فرمانده نيروي زميني سپاه تصريح كرد: باتوجه به مأموريت‌هاي نيروي زميني و نياز اساسي به كارگيري هواپيماهاي بدون سرنشين، امروزه تمام مأموريت‌هاي نزسا چه در حوزه شناسايي و چه رزمي توسط سازمان پهپادي انجام مي‌گيرد كه شامل انواع پهپادها ازجمله پهپادهاي انتحاري نيز مي‌شود.

   گروه‌هاي ضدانقلاب مجدداً وارد فاز نظامي شده‌اند
وي ادامه داد: گروه‌هاي ضدانقلابي كه سال‌هاي سال از فاز نظامي دور شده بودند، توسط سازمان‌هاي فرامنطقه‌اي و برخي كشورهاي حوزه خليج‌فارس دوباره اعلام كردند كه وارد فاز نظامي شده‌اند و اقدامات خود را از اول امسال شروع كردند و اولين درگيري نيز در اشنويه توسط يك تيم 12 نفره بود كه هلاك شدند و همينطور تيم‌هاي ديگر. فرمانده نيروي زميني سپاه بر برخورد سخت با اين گونه اقدامات تأكيد كرد.
وي با بيان اينكه ما در سال ٩٥ چند رزمايش عمده داشتيم، افزود: اولين رزمايش در جنوب شرق کشورمان با نام پيامبر اعظم ١٠ بود و ديگري هم رزمايش امام علي(ع) در غرب كشور و ارتفاعات دالاهو و قصر شيرين، چندين رزمايش اطلاعاتي، جنگال و  تمرينات تاكتيكي هم در سطح تيپ‌ها داشتيم.
پاكپور تصريح كرد: رزمايش پيامبر اعظم 11 هم كه يك رزمايش دفاعي امنيتي است، در منطقه مركزي و شمال شرق كشور در دو مرحله از دوم اسفندماه آغاز مي‌شود كه راكت‌هاي پيشرفته و مدرن و دقيق طي آن در منطقه مركزي كشور تست خواهد شد چراكه راكت‌هاي جديد در نزسا حضور دارد. در اين رزمايش، دفاع از كوي و برزن و رزمايش توپخانه برد بلند و پدافند ارتفاع پست نيز صورت خواهد گرفت و مرحله آخر آن در حوزه بالگرد و پهپاد است.

  امريكايي‌ها عاقل باشند ايران را تهديد نكنند
فرمانده نيروي زميني سپاه در خصوص تهديد امريكايي‌ها مبني بر حمله به ايران خاطرنشان كرد: دولتمردان امريكا بايد خيلي عاقل باشند و دست به تهديد ايران نزنند، چون همه دنيا اذعان دارند كه امريكايي‌ها نمي‌توانند چنين كاري كنند و بعيد است بخواهند اين اقدام را انجام دهند، چون غيرعقلاني است.
وي درباره تحريم سپاه نيز گفت: سپاه در بسياري موارد تحريم بوده ولي اگر بخواهند سپاه را تحريم كنند، كار غيرعاقلانه‌اي انجام داده‌اند.

  داعش از حد و حدودي كه مقرر كرده‌ايم نمي‌تواند جلوتر بيايد
پاكپور در ادامه اين نشست، درخصوص اوضاع اطراف ايران در كشورهايي نظير عراق نيز گفت: در شمال عراق تا سردشت با عناصر غيردولتي عراق طرف هستيم و حاكميتي از سوي دولت عراق در اين مناطق وجود ندارد، البته ما در مناطق مرزي خودمان مستقر شديم و اشراف اطلاعاتي حتي از آن سوي مرز داريم و حدود 70 درصد اشراف اطلاعاتي نسبت به قبل افزايش يافته و روي عناصر تروريستي آن سوي مرزها مسلط هستيم.
وي گفت: سمت و سوي همه اتفاقات پيرامون ما به سمت جمهوري اسلامي است اما اينكه به مرزهاي ما نمي‌رسند، به دليل توان نيروهاي ماست. در مرزهاي جنوب شرق هرروز درگيريم و عناصر ضدانقلاب هرروز مي‌آيند اما به دليل استحكام مرزها و حضور نيروهاي ما راه ورود پيدا نمي‌كنند. در شمال غرب كشور و در آن سوي مرزها، كنسولگري‌هاي زيادي ايجاد شده تا گروهك‌هاي مرده را زنده و عليه ما بشورانند. فرمانده نيروي زميني سپاه ادامه داد: حتماً داعش دوست دارد كشور ما را هم ناامن كند اما از حد و حدودي كه مقرر كرديم جلوتر نمي‌آيند و اگر بيايند منهدم مي‌شوند، همانطور كه در سال گذشته و امسال آمدند و منهدم و حتي برخي نيز بازداشت شدند.
 
  درخواست كمك مستشاري از سوي برخي كشورها از قبل وجود داشت
پاكپور درخصوص كمك‌هاي مستشاري ايران به برخي كشورها نيز گفت: ما با كشورهاي مختلفي ارتباط داريم و برخي درخواست كمك‌هاي مستشاري دارند كه اين موارد از گذشته بوده و الان هم ادامه دارد. وي با اشاره به برخي درگيري‌ها در كشورهاي عضو محور مقاومت تصريح كرد: اين درگيري‌ها زميني است و حتماً از نيروي زميني نيز افرادي براي كمك مستشاري به آنجا رفته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار