کد خبر: 839107
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
ميزباني سه رخداد بزرگ ورزشي جهان در هفته اخير موقعيت ويژه‌اي را براي ورزش کشورمان در سطح دنيا فراهم کرده...
سعید احمدیان
ميزباني سه رخداد بزرگ ورزشي جهان در هفته اخير موقعيت ويژه‌اي را براي ورزش کشورمان در سطح دنيا فراهم کرده و توانسته توانمندي‌هاي کشورمان را در برگزاري باکيفيت مسابقات جهاني به دنيا نشان دهد، مسئله‌اي که در سال‌هاي اخير تحت‌الشعاع تبليغات و جوسازي‌هاي منفي و دروغين غربي‌ها قرار گرفته بود، اما با اين حال برگزاري سه‌مسابقه بزرگ جهاني در ايران بهترين پاسخ براي مدعياني است که با مطرح کردن مطالب کذب سعي در مخدوش کردن چهره کشورمان در سطح دنيا دارند. ميزباني باشکوه کشورمان در مسابقات شطرنج قهرماني بانوان جهان در تهران و تور جهاني واليبال ساحلي که در کيش در حال پيگيري است و جام جهاني کشتي که ديشب در کرمانشاه به پايان رسيد، بهترين پاسخ براي کساني بوده که در سال‌هاي اخير در راستاي تخريب وجهه کشورمان از بيان و القاي هيچ مطالب کذبي پرهيز نکرده‌اند و تا توانسته‌اند با سياه‌نمايي سعي در ارائه يک چهره منحرف شده و غيرواقعي از کشورمان داشته‌اند. با اين حال همان‌طور که محمدرضا داورزني معاون قهرماني وزارت ورزش، گفته است، ميزباني ايران در رخدادهاي جهاني خنثي‌کننده تبليغات غربي‌ها بوده و توانسته به خوبي چهره واقعي کشورمان را به دنيا مخابره کند.

البته تلاش بدخواهان جمهوري اسلامي براي استفاده از حربه ورزش جهت فشار سياسي به کشورمان تازگي ندارد و آنها در سال‌هايي که از پيروزي انقلاب مي‌گذرد، با دخالت دادن سياست در ورزش و مطرح کردن ادعاهاي دروغين، سعي در معرفي ايران به عنوان يک کشور ناامن و خطرناک در نظر مجامع ورزشي جهان و ورزشکاران و قهرمانان کشورهاي ديگر داشته‌اند تا آنها را از سفر به ايران منصرف کنند و تلاش کنند تا ميزباني مسابقات جهاني به کشورمان داده نشود. تلاش‌هايي که هدف آن منزوي کردن کشورمان در ميادين جهاني و اعمال فشار براي عملي کردن فعاليت‌هاي سياسي‌شان است. مانند جوسازي‌هايي که بر سر حضور بانوان در سالن‌هاي واليبال در سال‌هاي گذشته صورت گرفته و با علم کردن اين ادعاها، غربي‌ها سعي در سياسي کردن اين مسئله و محروم کردن کشورمان از ميزباني ليگ جهاني واليبال داشتند، اما با تدابير در نظر گرفته شده توسط فدراسيون واليبال، اين تلاش‌ها به جايي نرسيده تا جايي که مقامات فدراسيون جهاني واليبال هم ميزباني کشورمان را تحسين مي‌کنند، مانند همين مسابقات تور جهاني واليبال ساحلي کيش که مسئول کميته برگزاري مسابقات ساحلي، ميزباني کشورمان را عالي و بدون نقص عنوان کرده و از کشورمان به خاطر فراهم کردن شرايط برگزاري ايده‌آل مسابقات، تمجيد کرده است.

علاوه بر اين رقابت‌هاي شطرنج قهرماني بانوان جهان در حالي در تهران در حال پيگيري است که پيش از آغاز مسابقات، برخي شطرنج‌بازان خارجي با به راه انداختن کمپين‌هاي سياسي، سعي در تحريم مسابقات به دليل حجاب داشتند، اما اين پروژه هم خيلي زود شکست خورد و بانوان شطرنج‌بازي که از سراسر جهان به کشورمان آمده‌اند و همچنين مسئولان فدراسيون جهاني، در مصاحبه‌هاي‌شان از ميزباني کشورمان تعريف کرده‌اند و اين مسابقات به بهترين شکل در حال پيگيري است. رقابت‌هاي جام جهاني کشتي که ديشب در کرمانشاه به پايان رسيد هم سومين مسابقه‌اي است که به خوبي توانست امنيت و مهمان‌نوازي کشورمان را به رخ دنيا بکشد و مسئولان کشورمان با صادر کردن ويزاي براي تيم ملي کشتي امريکا، پاسخي نه تلافي‌جويانه، بلکه انسان‌دوستانه نسبت به قانون نژادپرستانه مهاجرتي ترامپ که ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ايران به امريکا ممنوع کرده است، دادند. حضور کشتي‌گيران امريکايي در کشورمان، آن هم با استقبال مهمان‌نوازانه کرمانشاهي که با گل به استقبال‌شان رفتند، بهترين پاسخ براي دولتمردان کشوري بود که با دست بند زدن به يک کودک پنج ساله ايراني هنگام ورود به امريکا، خواسته بودند، ايراني‌ها را حامي تروريسم و خطرناک نشان دهند.

با اين وجود واکنش قابل تحسين کشورمان به اقدام دولت ترامپ، سبب شد تا هم چهره واقعي کشورمان به جهان معرفي شود و هم مسئولان ايران نشان دهند که در مواجهه با دولتمردان تازه کار ايالت متحده، قصد تلافي و دخالت دادن سياست در ورزش ندارند. تعريف و تمجيدهاي جوردن باروس کشتي‌گير مطرح امريکايي که گفته است در ايران محبوب‌تر است و در امريکا، برخوردي به خوبي ايران با آنها نمي‌شود، به صورت کامل نشان‌دهنده همه چيز است تا در مجموع بشود اينطور بيان کرد که ميزباني سه رقابت بزرگ ورزشي جهان، به خوبي توانسته جوسازي درباره امنيت کشورمان را خنثي کند و روايتگر ايران واقعي به جهان باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار