کد خبر: 839042
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
سردار اثباتي:
فرمانده قرارگاه فضاي مجازي ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: وقتي دشمن به فرهنگ ما نگاه مي‌كند به دنبال زهر پاشي و بي‌حس كردن است، در واقع دشمن بي‌حسي نقاط قوت حركت‌هاي فرهنگي ما را دنبال مي‌كند و طبيعتا وقتي در محيط حاضر شود، نقاط ضعف ما به آسيب تبديل مي‌شود.
 جوان‌آنلاين: سردار بهروز اثباتي، فرمانده قرارگاه فضاي مجازي ستاد كل نيروهاي مسلح در خصوص ضرورت برگزاري آن گفت: نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال انقلاب اسلامي بايد از زاويه ديد نيروهاي حزب‌الهي نقش انتقال داده‌‌هايي را كه در طول سال در فضاي مجازي متمركز مي‌شود، داشته باشد و به مخاطب عام خود منتقل كند.
 
سردار اثباتي ادامه داد: برپايي اين نمايشگاه كار بسيار برجسته‌اي است و اگر خوب طراحي و اقدام شود يكي از ضروريات كشور ماست، چون معمولا در فضاي مجازي احساس عمومي بر اين است كه يك محيط از دست رفته‌اي است و در اختيار دشمن قرار دارد، در حالي كه برداشت بنده اين نيست و بلكه امروزه جوانان بسيجي ما خيلي موثر در اين محيط كار مي‌كنند، به گونه‌اي كه تراز مقابله را در فضا مجازي تغيير داده‌اند و موازنه مانند دو سال گذشته نيست كه هر جا مي‌رفتيم فقط آسيب‌افزايي بود.
 
وي با بيان اينكه آسيب‌ در فضاي مجازي طبيعي است و با نگرش دقيق در فلسفه تغييرات فناوري غرب شاهد هستيم كه آنها فناوري‌هايي كه در جهت ايدئولوژي آنها حركت كند، مي‌پسندند، گفت: فضاي مجازي مدل عملياتي يا فناورانه نگاه‌هاي مدرنيته و پست مدرنيزم است. وقتي گفته مي‌شود ديتا، ديتا يعني آنچه كه مي‌تواند از نظر آنها آموزه‌هاي تفكر ليبراليسمي را به جامعه ديگري منتقل كند و به عقيده بنده فرهنگ، زيرساخت فعاليت در فضاي مجازي است.
 
فرمانده قرارگاه فضاي مجازي ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: وقتي دشمن به فرهنگ ما نگاه مي‌كند به دنبال زهر پاشي و بي‌حس كردن است، در واقع دشمن بي‌حسي نقاط قوت حركت‌هاي فرهنگي ما را دنبال مي‌كند و طبيعتا وقتي در محيط حاضر شود، نقاط ضعف ما به آسيب تبديل مي‌شود.
 
سردار اثباتي در خصوص راهكارهاي براي جلوگيري از آسيب‌هاي فضاي مجازي گفت: ما مي‌توانيم كاري انجام دهيم كه اجازه ورود دشمن به اين فضا را ندهيم، شايد در حال حاضر اين دور از دسترس باشد چون توان سخت‌افزاري، مهندسي و فناوري‌ آن را نداريم اما حال كه وارد شدند حداقل اين است كه مقابل آن زهر را گرفت؛ يعني با انجام فعاليت‌هاي فكري، فرهنگي در شناخت پيام و چگونگي مدل‌هاي پيام‌سازي، نشر آن پيام‌ها و نزديك شدن به مخاطب عامه مي‌توان جلوي آسيب‌ها را گرفت.
 
وي تاكيد كرد: فرهنگ جامعه ما فرهنگ پاكي است و همان‌طور كه حضرت آقا فرمودند ما شاهد حضور نسل 3 و 4 در اين فرهنگ پاك هستيم و مي‌توان با برنامه‌هاي مصونيت‌سازي و ارتقاي بصيرت، مخاطب آسيب‌پذير را تبديل به يك جريان فعال و پويا مقابل آن جريان قرار ‌داد.
 
فرمانده قرارگاه فضاي مجازي ستاد كل نيروهاي مسلح در خصوص نقش دولت مقابل آسيب‌هاي فضاي مجازي گفت: بنده منكر نقش دولت نيستم، دولت بايد قانون‌گذاري‌هاي درست انجام دهد، حمايت مالي داشته باشد، ساختارها را اصلاح كند و اجازه ندهد قوانيني در دنيا تصويب شود كه زمينه‌ساز حضور دشمن در فضاي مجازي باشد و همه اينها كار دولت است و بايد صورت گيرد، اما اينكه تصور شود در فضاي مجازي حضور منوط به دولت باشد، نگاه غلطي است و بايد در محيط مجازي و فرايندسازي به مردم اتكا كنيم.          

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار