کد خبر: 839012
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
شرکت بل اویل بلاروس ۸۰ هزار تن نفت خام سبک و سنگین از شرکت ملی نفت ایران برای بارگیری در ماه فوریه خریداری کرده است.
تسنیم: به نقل از رویترز، 4 منبع آگاه گفتند، شرکت بل اویل بلاروس 80 هزار تن نفت خام سبک و سنگین از شرکت ملی نفت ایران برای بارگیری در ماه فوریه خریداری کرده است.
 
این اولین باری است که بلاروس از ایران نفت خام خریداری می کند. پس از آنکه روسیه بر سر اختلاف در مورد قیمت گذاری گاز بین مسکو و مینسک، صادرات نفت خود به بلاروس را در نیمه دوم سال 2016 کاهش داده و تهدید کرده که امسال نیز صادرات خود به این کشور را بیشتر کاهش بدهد، این کشور به فکر تنوع بخشی به منابع تامین نفت خود افتاده است.
 
بر اساس یک برنامه جدید بارگیری نفت ایران در ماه فوریه، شرکت ملی نفت ایران 600 هزار بشکه نفت (معادل 80 هزار تن) به شرکت بل اویل پولسکا، شرکت تابعه بل اویل در لهستان اختصاص داده است.
 
دو منبع تجاری گفتند، شرکت بل اویل این محموله را یا به بندر اودسا در دریای سیاه و یا به بندر ونتسپیلز در دریای بالتیک انتقال خواهد داد تا از آنجا از طریق حمل و نقل ریلی به بلاروس انتقال یابد. هنوز جزئیات حمل این محموله نهایی نشده است.
 
هنوز نمی توان در مورد اینکه کدام نفتکش نفت ایران را برای شرکت بل اویل حمل خواهد گرفت اظهار نظر کرد، اما تجار نفتی گفتند، این محموله حدود 20 فوریه از جزیره خارگ بارگیری خواهد شد.
 
روسیه در سال 2016، صادرات نفت خود به بلاروس را از 24 میلیون تن به 18 میلیون تن کاهش داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار