کد خبر: 838987
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
شهردار اصفهان :
روح خسته وجدا شده از رفیقان شهیدم درهمه طبقات آسمان برای دیدن آنان گشته است ونگاه اشگ آلودم در دل ستاره باران نیمه شبهای روشن منطقه طلائیه تا افق دور دست ها رادیده است وبا پوتین های پاره وخاکیم درجاده جفیرتاخته ام و صحرای خشگ و تف دیده خوزستان را با آنان که دیگر کنارم نیستند درنوردیده ام ، در فضای پاک ملکوت مواج اخلاق شهداء شنا کرده ام ...
سعید عرفان منش

روح خسته وجدا شده از رفیقان شهیدم درهمه طبقات آسمان برای دیدن آنان گشته است ونگاه اشگ آلودم در دل ستاره باران نیمه شبهای روشن منطقه طلائیه تا افق دور دست ها رادیده است وبا پوتین های پاره وخاکیم درجاده جفیرتاخته ام و صحرای خشگ و تف دیده خوزستان را با آنان که دیگر کنارم نیستند  درنوردیده ام ، در فضای پاک ملکوت  مواج اخلاق شهداء شنا کرده ام  اکنو ن آنان بال در بال فرشتگان وبا الهه های زیبای آسمان در پرواز هستند واین سیما رویان در زمین با همه ارواح جاوید منش در گلستان زیبای شهداء خفته اند واینک به رسم ادب واحترام به مقام شامخ این عزیزان  قرار است شهردار بسیجی وپرتلاش اصفهان  برای رفاه خانواده این ملکوتیان سالن اجتماعات وگردهمایی در شان شهر شهیدان خدا احداث نماید .

آیت‌الله سید یوسف طباطبائی نژاد در مراسم کلنگ‌زنی سالن گلستان شهدای اصفهان اظهار داشت: پیش از حضور پیکر پاک شهیدان، این مکان محل قبور بزرگان و عرفا بود پس باید جایگاه درستی در خور اصفهان ساخته می‌شد، به این دلیل که انسان‌های بزرگی در تخت فولاد دفن هستند.

وی با بیان اینکه این جمع نورانی با دفن شهدای بزرگوار والاتر شد، افزود: ظاهر سالنی که در حال حاضر وجود دارد در شان گلستان شهدا، تخت فولاد و اصفهان نیست، امیدوارم محلی که به همت شهرداری و استانداری ساخته می‌شود آبرومند باشد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: این کار به مهندسی فعال محول شده و طرحی بسیار بزرگ در حال کلنگ‌زنی است، به طور قطع این کار با سرعت پیش می‌رود و این اطمینان را می‌دهم که تا 6 ماه دیگر آماده شود، البته این کار باید درست و هنرمندانه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود که شهرداری باید این کار را به پایان برساند  اشتباه است ، بلکه همه باید دست به دست هم داده و در ساخت این طرح شرکت کنند تا در مسئله بودجه هیچ مشکلی نباشد. 

  *تا کنون حدود 75 درصد از بودجه امسال شهرداری تحقق یافته است

رضا امینی رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه کشور در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برد، گفت: شرایط فعالیت در شهر نسبت به دیگر کلان شهرها خوب است، اگرچه از نظر درآمدی و منابع قابل وصول مشکلاتی وجود دارد اما اقدامات موثری در بخش پروژه‌های بزرگ شهری و محله محور صورت گرفته است.

وی بیان کرد: حدود 75 درصد از بودجه 2 هزار 600 میلیارد تومانی امسال که به صورت نقد و غیرنقد برای نخستین بار تجربه شد، تامین شده تا شاهد پیشرفت فیزیکی و کاربری در شهرمان باشیم، شاخه‌های اصلی بودجه بیش از هزار میلیارد تومان است، مهم ترین پروژه قطار شهری است که تا خرداد سال آینده تکمیل می‌شود و شمال و جنوب رودخانه به یکدیگر وصل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بودجه خط نخست قطار شهری 825 میلیارد تومان بوده، اظهار داشت: سهم دولت از این پروژه 125 میلیارد تومان بوده که پرداخت شده و امیدوارم در فرصت باقی مانده شرایط جذب حداکثری را از سوی شهرداری داشته باشیم، همزمان با به پایان رسیدن خط یک ساخت دیگر خطوط مترو نیز آغاز می‌شود که در این راستا همکاری خوبی را با شهرداری شاهین شهر و خمینی شهر نیز داشته‌ایم.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های شهرداری افزود: نوسازی حمل و نقل اتوبوسرانی دیگر فعالیت شهرداری است که 500 دستگاه اتوبوس خریداری شده تا سبب کاهش آلودگی هوا شود، 3 خط بی.آر.تی جدید نیز افتتاح می‌شود، در بخش فرهنگی و اجتماعی نیز 8 درصد از اعتبارات به مقوله فرهنگ اختصاص یافته که بخشی از آن در حیطه عمرانی و بخش دیگر برنامه‌های فرهنگی با محوریت محلات هستند.

*محل احداث سالن گلستان شهدای اصفهان با کمترین معارض انتخاب شد

شهردار اصفهان با بیان اینکه مکان یابی سالن گلستان شهدا بسیار سخت بوده و چندین مکان تا کنون انتخاب شده بودند، اظهار داشت: به دلایل مختلف که دیگر مکان‌ها معترض داشت این مکان انتخاب شد و خوشبختانه این سری با همدلی که در میان استانداری، بنیاد شهید و شهرداری پیش آمد محلی با کمترین معارض انتخاب شد.

مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه این سالن با زمان‌بندی بسیار سریع به بهره برداری می‌رسد، افزود: فاز نخست این پروژه حدود یک سالن و نیم آینده به پایان خواهد رسید، 3 سالن در کنار یکدیگر قرار دارد و پیمانکار نیز سازمان عمران شهرداری اصفهان است که امیدواریم آرزوی چندین ساله مردم اصفهان محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا پیش از عید گودبرداری آغاز شود و پارکینگ را تکمیل کنیم و در سال آینده با سرعت بسیار بالا و 3 شیفته این کار را به پایان برسانیم.

*ساخت پارکینگ زیرین سالن گلستان شهدا با وسعت بیش از 3 هزار متر مربع

سید جمال الدین صمصام شریعت معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه خریداری واحدهای مسکونی این پروژه از سال 80 آغاز شده است، خاطرنشان کرد: طرح قبل شامل سه سالن در امتداد هم بود و در طرح جدید نیز همان 3 سالن به صورت " ال" شکل ساخته می‌شود، سالن فعلی همان کیفیت پارکینگ زیرین با وسعت 3 هزار و 300 متر مربع را دارد البته این علاوه بر پارکینگ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: چند واحد برای آزادسازی باقی مانده که تا پایان سال آزادسازی انجام شده و همان طرح قبلی به نوعی اجرا می‌شود، همچنین مشخصات پروژه جدید نسبت به قبل کمی تغییر یافته و یک طبقه پایین اضافه شده و مساحت دو سالن نخست 5 هزار 935 متر مربع است.

 مدیرمنطقه 6 شهرداری اصفهان اظهار کرد: گلستان شهدا یکی از مکان های مذهبی است که برنامه های فرهنگی بسیاری در این مکان برای شهروندان برگزار می شود در همین راستا احداث سالن اجتماعات مناسب در گلستان شهدا در دستور کار قرار گرفت.

منصور نجفی افزود: عملیات احداث سالن اجتماعات گلستان شهدا در زمینی به مساحت 4500 مترمربع در جنوب غربی گلستان شهدا آغاز می شود.  

وی نیز  با اشاره به اینکه در طبقه همکف این سالن پارکینگ احداث خواهد شد، ادامه داد: این پارکینگ ظرفیت پارک 220 دستگاه خودرو را دارد.احمدشریعتی نایب رئیس شورای اسلامی نیز بیان داشت : سالن اجتماعات گلستان شهدا که در قالب چهل و پنجمین برنامه از سری برنامه های هر هفته چند افتتاح برگزار شد،و باتوجه به مشکلات ، وجود قبور و رضایتمندی شهروندان این کار عملیاتی شد.: سالن اجتماعات گلستان شهدا برای زائران شهدای گلستان شهدا در دست اجرا قرار گرفته شده است. 

 وی افزود: گلستان شهدا یک مکان مذهبی است که باید پروژه هایی که در آن اجرا می شود در شان اصفهان باشد.

.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر