کد خبر: 838891
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
سخنگوی جشنواره جهانی فجر خبر داد:
علیرضا شجاع نوری، سخنگوی سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: بعد از اتمام جشنواره سال گذشته با تشکیل یک دبیرخانه ثابت که در تمام طول سال هم فعال بود، بلافاصله کار را برای جشنواره امسال شروع کردیم تا بتوانیم اشراف بیشتری نسبت به فیلمهای سراسر جهان داشته باشیم.
به گزارش ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر شجاع نوری اضافه کرد: سعی کردیم دامنه فیلم هایی که مورد غفلت جشنواره بوده را روز به روز کمتر کنیم و به جایی برسیم که بتوانیم ادعا کنیم تمام سینمای جهان را پوشش داده‌ایم و می‌خواهیم گزیده آنها را در اختیار مخاطبان جشنواره جهانی بگذاریم. این کار نیاز به زمان و برنامه ریزی زیادی داشت که خوشبختانه توانستیم به نتیجه خوبی برسیم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه، با ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر در دو سایت مهم  film freeway و Fest home   که ثبت نام فیلم ها درجشنواره های مهم دنیا از طریق آنها صورت می‌گیرد، بیش از  5000  فیلم بلند و کوتاه برای حضور در جشنواره جهانی فرم تقاضا پر کرده‌اند. همچنین دراین مدت چندصد فیلم نیز ازطریق سایت جشنواره جهانی ثبت نام کردند و متقاضی حضور آثارشان درجشنواره بوده‌اند.

شجاع نوری یادآور شد: این تعداد فیلم‌ها غیر از آثاری است که با جستجوی مشاورین و دست اندرکاران جشنواره در اقصی نقاط دنیا به جشنواره جهانی دعوت شده‌اند.

شجاع نوری افزود: با این وجود بر خلاف سال‌های گذشته که ما جستجو می‌کردیم و فیلم ها را در گوشه‌ای از دنیا شناسایی و به جشنواره دعوت می‌کردیم، این بار حجم عمده شرکت کنندگان در جشنواره، خود تقاضای شرکت و نمایش آثارشان در جشنواره جهانی را داشته‌اند و دعوت از جانب ما نبوده که این اتفاق خوبی است.

سخنگوی سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پایان گفت: خوشبختانه با توجه به حجم بالای متقاضیان و آثاری که امسال به جشنواره رسیده، دستمان بسیار باز است و مشغول انتخاب فیلم‌های خوب هستیم. امیدواریم که جشنواره‌ای پربار به همراه فیلم های جذاب، دیدنی و ارزشمند را شاهد باشیم.

آدرس سایت رسمی  جشنواره Fajriff.com  و  پست الکترونیکی جشنواره film@fajriff.com است.

سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، ۲۱-۲۸ آوریل ۲۰۱۷ (۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶) در تهران برگزار می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار