کد خبر: 838860
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
مدیرکل زندان‌های اردبیل:
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود که تا پایان امسال طرح کتاب‌درمانی در زندان‌های اردبیل به صورت رسمی اجرا شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مراد فتحی در دیداری با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت:  توجه کتابخانه‌های عمومی به مددجویان زندانها شایسته تقدیر و قدردانی است و کاهش آمار بازگشت به زندان مهم‌ترین هدف طرح کتاب‌درمانی است که حوزه فرهنگی و روانشناسان این اداره‌کل آمادگی هرگونه همکاری برای اجرای طرح را دارند.

وی افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی منوط به همکاری و همدلی همه دستگاه‌های فرهنگی است و کمک به مددجویان، کمک به جامعه محسوب می‌شود چرا‌که جامعه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم متشکل از همه افراد و همه اقشار از جمله مددجویان زندانها است.

مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اردبیل بیان کرد: انتظار می‌رود که تا پایان امسال طرح کتاب‌درمانی مددجویان زندان اردبیل به‌طور رسمی آغاز شود و تا آن زمان شیوه‌های اجرائی طرح کتابدرمانی باید مورد بحث و بررسی قرار داده شود و فواید طرح و چگونگی برآورد نتایج اجرای طرح ارزیابی شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این بازدید با اظهار خرسندی از همکاری اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی، کتابدرمانی را یکی از پیشرو ترین روشهای درمانی برشمرده و اظهار کرد: در طرح کتابدرمانی، ضمن انتخاب گروه هدف و شناسائی آسیبهای روانی، مطالعه کتابهای خاص و چینش شده در فضای مناسب توصیه شده و سپس بر اساس نتایج به دست آمده کتابهای تکمیلی ارائه می‌شود.

رباب عزیزخانی افزود: شعر درمانی و نمایش درمانی یکی دیگر از شیوه‌های کمک به مددجویان زندانها است و کمک به یک مددجو، کمک به توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه است، چرا که لازمه کاهش آسیبهای اجتماعی، سرمایه‌گذاری بر فرهنگ و سلامت روان افراد محسوب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر