کد خبر: 838275
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری سنندج:
مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری سنندج گفت: با هدف حفاظت از محیط زیست و کاهش حجم زباله طرح تفکیک از مبداء پسماندهای خشک در سطح منطقه 3 سنندج آغاز شد.

سیروان غفوری امروز در گفت‌وگو با جوان از کردستان، با بیان اینکه طرح جمع‌آوری پسماند و بازیافت زباله‌های خشک از مبدا در سطح منطقه 3 سنندج آغاز شد، اظهار کرد: مدیریت سنتی و بدون بهره‌گیری از روش‌های علمی در دفع پسماندها صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست و سلامتی انسان‌ها می‌رساند.

وی عنوان کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا یکی از اصلی‌ترین حلقه های زنجیره بازیافت و بهره‌برداری از زباله بوده که علاوه بر آن که می‌تواند شهر را از آلودگی های زیست محیطی نجات دهد در رونق بخشیدن به اقتصاد شهری نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: با هدف حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از انتشار آلودگی ها، کاهش حجم زباله های شهری، اشتغالزایی، ارتقای فرهنگ عمومی شهروندان در زمینه مواد زائد و کاهش هزینه‌های سنگین دفع زباله اجرای طرح تفکیک از مبداء پسماندهای خشک را در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

غفوری تصریح کرد: با توجه به اینکه روزانه به طور متوسط قریب به 400 تن زباله در سطح شهر سنندج جمع‌آوری می‌شود، طرح تفکیک زباله از مبدا راهکار بسیار مهمی برای رفع معضل پسماندهای شهری و افزایش بهداشت محیط است.

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری سنندج از آغاز اجرای تفکیک از مبداء پسماندهای خشک خبر داد و گفت: در گام نخست این طرح در سطح منطقه سه اجرا می‌شود.

غفوری اعلام کرد: با همکاری بخش خصوصی دو کانکس در دو نقطه از سطح منطقه سه سنندج (مبارک آباد و بلوار چمران) برای تحویل گرفتن پسماندهای خشک از شهروندان نصب شده است.

وی بیان کرد: در راستای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی این طرح 20 هزار بروشور، پمفلت‌های آموزشی و فرهنگی و همچنین 20 هزار نایلون زباله نیز در بین ساکنان منطقه 3 توزیع شده است.

غفوری همچنین افزود: در راستای رفاه حال شهروندان دو دستگاه وانت نیز برای جمع‌آوری پسماندهای خشک اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: کارت اشتراک برای تمامی ساکنان منطقه 3 سنندج صادر شده و شهروندان در صورت تماس، نیروهای اجرایی این طرح با مراجعه به درب منزل پسماندهای خشک را تحویل خواهند گرفت.

غفوری اعلام کرد: در راستای ترغیب و مشارکت بیشتر شهروندان در اجرای بهتر این طرح کسانی که بصورت حضوری اقدام به تحویل پسماندهای خشک نمایند مواد بهداشتی و شوینده تحویل داده خواهد.

مدیرعامل سازمان بازیافت یادآور شد: در صورت استقبال ساکنان منطقه سه از این طرح اجرای طرح تفکیک از مبداء پسماند در مابقی سطح شهر اجرا خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر