کد خبر: 838035
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
‌پزشكي‌‌قانوني هنوز جنون متهم را هنگام ارتكاب جرم مشخص نكرده است
زن باردار که سه عضو خانواده‌اش را به قتل رسانده زیر نظر تیم پزشکی سقط جنین کند.  
به گزارش خبرنگار ما، روز جمعه 14 آبان‌ماه امسال بود كه زن جواني به نام پروانه در اقدامي جنون‌آميز شوهر 39 ساله، دختر 11 ساله و پسر چهار ساله‌اش را با چاقو به قتل رساند و دختر 10 ساله ديگرش را به شدت زخمي كرد. با اعلام خبر اين حادثه از سوي مأموران كلانتري 151 تهرانسر، بازپرس ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران همراه كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي در محل حادثه كه آپارتمان مسكوني در كوچه تير شهرك گلستان بود، حاضر شدند.

بررسي‌ها نشان داد زن جوان كه خودش هم به شدت زخمي شده است، دست به جنايتي هولناك زده است. پروانه ابتدا شوهر 39 ساله‌اش را در رختخواب و سپس پسر چهار ساله‌اش مازيار و دختر 11 ساله‌اش فاطمه را با چاقو به قتل رسانده است و در ادامه دختر 10 ساله‌اش ‌ محیا را به شدت زخمي كرده است. همچنين مشخص شد وي پس از اين حادثه اقدام به خودزني مي‌كند و سپس به بالكن خانه‌اش مي‌رود و با داد و فرياد مي‌گويد كه اعضاي خانواده‌اش را به قتل رسانده و قصد خودكشي دارد كه همسايه‌ها با ديدن اين صحنه به سرعت خودشان را به محل حادثه مي‌رسانند و موضوع را به مأموران پليس خبر مي‌دهند.
متهم پس از بهبودي نسبي از سوي قاضي مديرروستا مورد بازجويي قرار گرفت. وي با اعتراف به قتل اعضاي خانواده‌اش مدعي شد كه مدتي است شوهرش با زن جواني ارتباط تلگرامي دارد و همين موضوع باعث اختلاف آنها شده است و روز حادثه پس از مشاجره بر سر همين موضوع حادثه خونين را رقم زده است.

متهم گفت: من قبل از ازدواج بيماري رواني داشتم و پرونده پزشكي هم دارم. من هميشه صدايي در گوشم مي‌پيچيد و گاهي هم صداي وزوزي مرا اذيت مي‌كرد تا اينكه تحت درمان قرار گرفتم. 16 سال قبل با شوهرم در راه مدرسه آشنا شدم و بعد ازدواج كرديم. زندگي خوبي داشتيم و من هم دارو مصرف مي‌كردم تا اينكه فرزند اولم به دنيا آمد و داروهايم را قطع كردم. شوهرم كاميونت داشت و مواد لبني جابه‌جا مي‌كرد تا اينكه دو‌سال قبل متوجه شدم با دختر جواني كه از مشتريانش بود، آشنا شده و رابطه دوستانه برقرار كرده است. ابتدا خواستم باور نكنم، اما وقتي عكس او را در تلگرام ديدم مطمئن شدم كه شوهرم با او ارتباط دارد. شماره او را پيدا كردم و حتي چند‌بار هم با او تماس گرفتم و خواهش كردم پايش را از زندگي ما بيرون بكشد، اما فايده‌اي نداشت. پس از اين شوهرم چندين بار مرا كتك زد، اما من به خانواده‌ام چيزي نگفتم و خواستم زندگي‌ام را حفظ كنم. شب قبل حادثه، خانه پدرم بوديم و وقتي به خانه خودمان برگشتيم دوباره با شوهرم مشاجره كردم. صبح ساعت 10 بود كه بچه‌هايم را از خواب بيدار كردم تا با هم صبحانه بخوريم و بعد به سراغ شوهرم رفتم تا او را بيدار كنم، اما او بيدار نشد كه در ادامه نمي‌دانم چه شد كه دست به چاقو بردم.

متهم پس از بازجويي درحالي كه سه ماهه باردار بود با نظريه پزشكي قانوني در بيمارستان رواني بستري شد تا اينكه پس از بهبودي نسبي درخواست سقط جنين داد و پزشكي قانوني هم پس از بررسي با توجه به مشكل روحي و رواني متهم با درخواست سقط جنين متهم موافقت كرد و چند روز قبل متهم در بيمارستاني با دستور بازپرس پرونده جنين سه‌ماهه‌اش را سقط كرد.
همچنين در ادامه تحقيقات پزشكي قانوني به بازپرس پرونده اعلام كرد متهم با توجه به مشكلات روحي و رواني تحمل حبس را ندارد. در حالي كه متهم مدتي قبل به دستور قاضي روانه زندان شده است، بازپرس مديرروستا از پزشكي قانوني درخواست كرد درباره سلامت روانی متهم هنگام ارتکاب قتل اعلام‌نظرکند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار