کد خبر: 837622
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي عنوان كرد كه راهپيمايي 22 بهمن در 5 هزار نقطه كشور برگزار خواهد شد.
به گزارش ايسنا، نصرت‌الله لطفي در نشست خبري اعلام ويژه‌برنامه‌هاي راهپيمايي 22 بهمن سال جاري، گفت: انقلاب اسلامي ايران ضمن بازخواني اسلام در عصر جديد آن را به عنوان يك قدرت تعيين‌كننده در جهان كنوني مطرح كرده و بر دوره بي‌باوري‌هاي ديني در تاريخ نوين جهان مهر پايان زد، از اين‌رو انقلاب اسلامي در پايان دوره ‌گذار از تجربه‌هاي پيشين جهاني و آغاز تجربه‌هاي جديد از مناسبات تمدني قرار دارد و شعاع انوار آن به عنوان بيداري اسلامي جوامع ديگر را نيز در معرض دگرگوني قرار داد.
وي افزود: تفكر جديدي كه با ظهور انقلاب اسلامي ايران شكل گرفت، مبتني بر نظريه آميختگي و همگوني دين و سياست كه معطوف بر توانايي انديشه ديني براي نظام‌سازي حكومتي است، الگويي را شكل داد كه در درون خود توانست يك فضاي تمدني را به وجود آورد. لطفي همچنين بيان كرد: 22 بهمن امسال در حالي برگزار مي‌شود كه در روزهاي منتهي به استقبال از فجر بار ديگر شاهد فداكاري، ايثار و شهادت جمعي از فرزندان پاك آتش‌نشان در حادثه ساختمان پلاسكو بوديم. وي با تأكيد بر حفظ وحدت كه بزرگ‌ترين سرمايه انقلاب اسلامي ايران است، تصريح كرد: در راهپيمايي امسال نيز ملت ايران همچون سال‌هاي گذشته با حضوري يكپارچه و با گرايش‌ها و سليقه‌هاي سياسي عرصه حضور را پر مي‌كنند و پيوند روشن ملت، مكتب و ولايت بار ديگر دشمنان را مأيوس و مسلمين و مستضعفان عالم را اميدوار خواهد كرد.
لطفي همچنين گفت: مردم ايران 22 بهمن امسال با حضور وصف‌ناپذير ملت ايران در راهپيمايي ياوه‌گويي‌هاي دولت جديد و شيطان‌صفت ترامپ در امريكا و بي‌اعتمادي به اين شيطان بزرگ را پاسخي دندان‌شكن مي‌دهند و مشت‌هاي گره كرده ميليون‌ها ايراني پوزه آنان را به خاك خواهد ماليد و مردم با اعلام بي‌اعتمادي كامل به آنها گزينه‌هاي روي ميز خود را با فرياد رسا به آنها اعلام مي‌كنند. قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي تأكيد كرد: مردم با بي‌اعتمادي و بي‌اعتنايي به ياوه‌گويي‌هاي شيطان بزرگ شجاعت، شكست‌ناپذيري، عزت‌خواهي و پيشرفت‌هاي بزرگ نظامي، فرهنگي و سعادت در پرتو ولايت نشان مي‌دهند كه آماده پاسخگويي قدرتمندانه به هرگونه تهديد نظامي هستند و اينها گزينه‌هاي روي ميز ملت ايران است.
وي با اشاره به مراسم شب 22 بهمن، گفت:‌در سال جاري به دليل همزماني شامگاه 21 بهمن با شروع ايام فاطميه مردم در سراسر كشور به ياد تكبيرهاي بهمن 57 نواي گلبانگ تكبير فاطمي را نيز در آسمان كشور طنين‌انداز مي‌كنند. در عين حال براي احترام به ايام فاطميه امسال مراسم نورافشاني برگزار نخواهد شد. لطفي همچنين تصريح كرد: در روز 22 بهمن نيز همزمان مردم از مسيرهاي ده‌گانه منتهي به ميدان آزادي و در شهرهاي ديگر از هر قوميت و نژادي همه يكصدا استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را فرياد مي‌زنند و اين مراسم در 5‌هزار نقطه از كشور رأس ساعت 9 صبح آغاز مي‌شود.
وي با بيان اينكه از 550 نخبه و انديشمند از ساير كشورها براي حضور در اين مراسم دعوت به عمل آمده است، افزود: در مراسم سال جاري بيش از 6 هزار خبرنگار، عكاس و فيلمبردار راهپيمايي 22 بهمن را پوشش مي‌دهند كه 250 تن از آنها خبرنگاران خارجي هستند. در عين حال بيش از 15 كيلومتر مسير راهپيمايي به سيستم صوتي مجهز شده كه مردم در جريان برگزاري مراسم قرار بگيرند. قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، تصريح كرد: برپايي نمايشگاه‌هاي عكس از توانمندي‌هاي كشور بر اساس شعار اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل از ديگر برنامه‌هاي راهپيمايي 22 بهمن سال 95 است. وي افزود: مراسم 22 بهمن كه سخنران آن در تهران رئيس‌جمهور كشورمان آقاي حسن روحاني است، نيم ساعت مانده به اذان ظهر پايان مي‌گيرد و نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار مي‌شود. لطفي در پايان تأكيد كرد: سخنرانان مراسم 22 بهمن در سراسر كشور شخصيت‌هايي از همه سلايق و گرايش‌هاي سياسي هستند و اين راهپيمايي به صورت خودجوش و حماسي ان‌شاءالله به خوبي و متفاوت‌تر از سال‌هاي پيش برگزار مي‌شود، چراكه چنين راهپيمايي خودجوش و غيردستوري در سراسر دنيا بي‌بديل است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار