کد خبر: 837464
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در سفر هیات دولت به این استان یکهزار و 20 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد و توسعه سیستم ابیاری نوین اختصاص یافته است.

علی بابایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در آیین نکوداشت کشاورزان نمونه استان مرکزی در اراک، گفت: این میزان اعتبار باید برای سیستم آبیاری نوین استان در سال های 95 و 96 محقق می شود.
وی افزود: 440 میلیارد ریال از این اعتبار در سال 95 ابلاغ شده که از این رقم 120 میلیارد ریال تاکنون وصول شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: کمبود آب به عنوان یکی از دغدغه های کشاورزان و متولیان این بخش وجود دارد هرچند اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام شده، اما کافی نیست.
بابایی افزود: یکی از راه های کاهش مصرف آب کشاوری استفاده از سیستم های آبیاری نوین است که در این بخش تاکنون 57 هزار هکتار از اراضی این استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.
وی تاکید کرد: ظرفیت بخش کشاورزی استان برای این حوزه 160 هکتار است که نشان دهنده فاصله زیاد تا ظرفیت موجود است.
بابایی گفت: تجهیز آبیاری مزارع کشاورزی به سیستم نوین در اولویت برنامه جهاد کشاورزی است که به معنای افزایش واحد سطح نیست.
وی اظهار کرد: افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی از دیگر اولویت های جهاد کشاورزی است و در سال های اخیر 2 هزار و 200دستگاه تراکتور، کمباین و ادوات کشاورزی در استان اضافه شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی از دغدغه های تولید کنندگان است که خرید آن از طریق بورس در صورت تامین زیرساخت ها انجام خواهد شد.
بابایی افزود: کیفیت و کمیت در بورس محصولات کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است و کشاورزان باید در این 2 شاخص تلاش بیشتری داشته باشند.
وی بیان کرد: مشکلات پس از تولید از بخش هایی است که بهره برداران محصولات کشاورزی با آن مواجه هستند و ضروری است بخش پس از تولید ساماندهی شود.
وی گفت: توسعه صنایع تبدیلی که کمتر به آن پرداخته شده، می تواند مشکلات پس از تولید را تا اندازه بالایی کاهش داده و دست واسطه ها را کوتاه کند.
رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد:تلاش مستمر بهره برداران و تولید کنندگان بخش کشاورزی استان باعث شد تا این خطه بعد از خراسان رضوی، دومین استان از نظر تعداد تولید کننده برتر و ملی باشد.
علی بابایی افزود: کشاورزان، قهرمانان سنگر تولید هستند که ثابت کردند با وجود کمبودها می توان جایگاه ملی را کسب کرد و با احراز این جایگاه الگو مناسبی برای سایر همکاران خود شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار