کد خبر: 837153
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينكه قيمت واقعي سايپا كاشان بسيار بيشتر از رقمي است كه به پژو - سيتروئن فروخته شده است، گفت: كميسيون اين موضوع را در دستور كار خود دارد و حتماً پيگيري‌هاي لازم انجام مي‌شود.
سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينكه قيمت واقعي سايپا كاشان بسيار بيشتر از رقمي است كه به پژو - سيتروئن فروخته شده است، گفت: كميسيون اين موضوع را در دستور كار خود دارد و حتماً پيگيري‌هاي لازم انجام مي‌شود.
پس از اظهارات يك عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس در خصوص ارزان فروشي سهام سايپا كاشان، سخنگوي كميسيون اقتصادي نيز در اين خصوص واكنش نشان داد و در خصوص گزارش منتشره توسط وزارت صنعت و اعلام رقم 150 ميليون يورو (168 ميليارد تومان) براي سرمايه‌گذاري و واگذاري 50 درصد از سهام سايپا كاشان به پژو- سيتروئن، اظهار داشت: بر اساس اخبار واصله قيمت واقعي سايپا كاشان بسيار بيشتر از اين رقم است، اما هنوز كارشناسي به طور دقيق توسط مجلس انجام نشده است. به طور قطع در اين خصوص ارزان‌فروشي اتفاق افتاده است. از طرفي لازم است اين قرارداد به طور كامل بررسي شود تا با توجه به مجموع امتيازات دريافتي، بررسي شود آيا اين قرارداد به نفع كشور خواهد بود يا خير.
سعيد باستاني در پاسخ به اين پرسش كه شركت
پژو - سيتروئن همزمان با دو خودروساز ايران وارد مشاركت شده و محصولات هر دو قرار است كه در يك بازه قيمتي (90 - 50 ميليون) عرضه شود، اين از نظر شما انحصار را تشديد نمي‌كند، اظهارداشت: بله اين مسئله تشديد‌كننده انحصار است. پژو جزو اولين شركت‌هايي بود كه با اعمال تحريم‌ها از ايران خارج شد و ايران خودرو را تنها گذاشت. ما به تجربه ديديم كه فرانسوي‌ها به دنبال فروش كالاهاي خود در بازار ايران هستند و بنا ندارند كه تكنولوژي و دستاوردهاي خود را در اختيار ما قراردهند. بايد نكات احتياطي در مورد اين قرارداد مد نظر قرار گيرد تا در صورت اعمال مجدد تحريم‌ها شاهد رفتن مجدد پژو- سيتروئن نباشيم. پژو و سيتروئن به ظاهر دو شركت مختلف هستند ولي در واقع آنها سال‌هاست كه يك شركت واحد ايجاد كرده‌اند و در واقع هر دو خودروساز ما با يك شركت وارد قرارداد شده‌اند و اين نوعي دور زدن مقررات و تشديد انحصار است.
وي با بيان اينكه محرمانه بودن اين قرارداد به اين معني نيست كه مجلس در اين خصوص ورود نمي‌كند، گفت: كميسيون اين موضوع را در دستور كار خود دارد و حتماً پيگيري‌هاي لازم انجام مي‌شود. از طرفي نحوه واگذاري، صادرات و انتقال تكنولوژي بايد دقيقاً در اين قراردادها مشخص شود و مجلس اين امور را به طور دقيق پيگيري خواهد كرد.
سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در خصوص دستورالعمل وزارت صنايع مبني بر ممنوعيت همزمان مشاركت يك شركت خارجي با بيش از دو شركت داخلي عنوان كرد: در قرارداد مذكور بايد اين دستورالعمل به طور كامل رعايت شود و مجلس شوراي اسلامي پيگير اين موضوع خواهد بود.
همچنين محمد‌علي پور‌مختار نيز اخيراً با اعلام اينكه اين واگذاري محل ايراد بوده و حتماً اين موضوع را در مجلس پيگيري خواهيم كرد، افزود: دستگاه‌هاي نظارتي هم بايد به اين موضوع ورود پيدا كنند. قرارداد منتشر شده محرمانه تلقي شده و آن را منتشر نكرده‌اند و اين قرارداد براي ما بسيار مبهم و مشكوك است. چرا قراردادي نبايد براي مردم منتشر شود، حتي اگر به مردم اعتقادي ندارند حداقل در اختيار نمايندگان بايد بگذارند كه مشخص شود ما چه تعهداتي و طرف مقابل چه تعهداتي داده است و در مقابل چه امتيازات بزرگي را داده‌ايم و چه امتيازاتي را دريافت كرده‌ايم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شکوفه احمدی
|
United Kingdom
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
شعر حبیب رضا غفّاریان شیرازی شهروند نمونه مشهد
خطاب به سران فتنه
ای مایه فتنه و نفاق ، ای حامی منکر ، سکوت
مولای ما علی است ، سنگ مَحَک به نام اوست
هزار گدا مُرد و یکی نام و نشان نداشت
بهتر ز تو ، که کوله بارت پُر از گناه است
حجت
|
-
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
اینها برای دو روز دنیا کشور را هم ارزان می هند مگر برای برجام همه امکانات هسته ای را ندادند و چیزی نگرفتند یعنی مفت دادند مگر جوانان را بیکار نکردند برای دو روز وزارت و ریاست و .....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار