کد خبر: 836801
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
رئیس کل دادگستری استان البرز خبر داد
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: 10 درصد ورودی به زندان‌های البرز کاهش یافت که این رقم برابر با 500 نفر کاهش زندانی است.

احمد فاضلیان، اظهار داشت: باید برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری با قوت و سرعت بیشتری ادامه پیدا کند و این درصد ورودی در سال جدید رقم بالاتری را نشان می‌دهد.

وی، با اشاره به سیاست‌های کلان نظام برای جایگزینی مجازات‌های جایگزین حبس تا حد امکان، افزود: تلاش و همتی مضاعفی لازم است تا ورودی کمتری به زندان‌ها داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به گزارش‌های موجود، در حال حاضر ظرفیت‌ ندامتگاه‌های استان دو تا سه برابر ظرفیت اسمی است که باید کاهش پیدا کند.

فاضلیان افزود: تمام تلاش مجموعه دادگستری و زندان‌ها این است که روند کاهش جمعیت کیفری را در زندان‌های استان ادامه یابد تا بتوان برنامه‌های تربیتی، اصلاحی و فرهنگی زندان با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه زندانی به دنبال مرخصی و آزادی است، اظهار داشت: بنابراین با توجه به میلاد با سعادت هشتمین گوهر تابناک امامت و ولایت، به همه کسانی که شرایط قانونی دارند، مقرر شد یک هفته مرخصی اعطا شود.

مدیرکل زندان‌های استان البرز اعلام کرده است: بازدید قضات از زندان‌های استان البرز از رتبه 28 کشوری به رتبه 6 رسید و در حال حاضر، رتبه استان 12 است.

جبار باقری با بیان اینکه ورودی به زندان‌های استان، در همین بازده زمانی به مقدار 23 درصد کاهش داشته است، ولی آزادی 7 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: زندانیان آزاد شده که بعد از خروج مراقبت می‌شوند، زیرا 4 درصد بازگشت مجدد به زندان دارند ولی متاسفانه زندانیانی که مراقبت نمی‌شوند 46 درصد بازگشت دوباره به زندان دارند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان در محیط‌های اشتغال‌زا از قبیل زندان‌باز و مراکز حرفه آموزی خارج از زندان و اعطای مرخصی به زندانیان به ویژه مرخصی پایان حبس در راستای کاهش مدت ماندگاری زندانیان در زندان‌ها و کنترل جمعیت کیفری است.

دادستان عمومی و انقلاب کرج نیز با بیان اینکه هدف از اجرای مجازات اصلاح بزهکار است، افزود: هر جا بزهکار اصلاح و متنبه شود، باید برایش راه حلی ایجاد شود تا به جامعه برگردد.

حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نیز گفته است: اشتغال زندانیان یکی از راه‌هایی است که باعث تشویق زندانی‌ها ، اصلاح آنان و حل مسایل اجتماعی، خانوادگی و روانی این افراد می‌شود.

شاکرمی با اشاره به اینکه بازدید قضات اززندان‌ها از رتبه 28 کشوری به رتبه 6 کشوری ارتقا و بهبود یافته است افزود: برنامه این است که همکاران قضایی، دادسرا و محاکم بر حسب ابلاغ رئیس دادگستری استان، بازدید از ندامتگاه‌های استان را در دستور کار خود قرار دهند و از نزدیک مشکلات زندانیان را بررسی نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار