کد خبر: 836779
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
جانشین مدیر عامل صنایع فولاد توان اور آسیا گفت:65 درصد نیاز کشور به ورق قلع اندود در این استان تولید می شود.
حمیرا رحیمی

اصغر نریمانی در جمع خبرنگاران استان افزود: هم اینک تنها 2 واحد تولید ورق قلع اندود در کشور در استان های چهارمحال و بختیاری (شرکت توان آور آسیا) و اصفهان(فولاد مبارکه) فعال است. به گفته وی ، هم اینک شرکت فولاد مبارکه با ظرفیت نامی 100هزار تن در سال و توان آور آسیا با 150 هزار تن در سال فعالیت دارد. وی با اشاره به قابلیت خط این کارخانه افزود: اگر در خط تولید این کارخانه از  ورق 123 صدم ضخامت استفاده شود بالغ بر 185هزار  تن تولید دارد. وی نیاز کشور در ورق قلع اندود در صنایع غذایی، شیمیایی و روغن را در مجموع 280 هزار تن در سال عنوان کرد.

جانشین مدیر عامل صنایع فولاد توان آور آسیا گفت: این واحد فعالیت خود را از سال 89 با ظرفیت سالانه چهار هزار تن آغاز کرد.  به گفته وی، ظرفیت تولید این کارخانه در سال  92 نزدیک به 13 هزار تن بود که این میزان در  سال گذشته مرز 15 هزار و 200تن را گذراندو و الان خوشبخاتانه در نیمه آبان ماه مرز 16 هزار تن را گذراندیم. نریمانی با بیان اینکه هم اینک 200 نفر در این واحد مشغول به کار هستند،اظهارکرد: این کارخانه ظرفیت اشتغال بیسشتر را دارد و پیش بینی می شود سال آینده اشتغال در این واحد به 300 تا 350 نفر افزایش پیدا کند. وی اظهار کرد: میانگین سنی پرسنل کارخانه 30 سال است و نیروهای باهوش و مبتکر، خلاق در کار و سریع العمل هستند.

به گفته وی،  از ابتدای امسال تاکنون 20 هزار تن انواع محصولات شامل کلاف قلع اندود، ورق برش خورده، انواع قوطی فلزی، چاپ و لاک و درب آسان بازشو در این تولید شده است.  به گفته وی، مطابق برنامه ریزی های انجام شده و رفع موانع تولید این واحد، در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تا پایان سال تولیدات این واحد به 30 هزار تن می رسد.

نریمانی تصریح کرد: طبق اهداف این واحد برای سال آینده با 200 کارخانه در کشور در نمایشگاه ها مختلف و همچنین استعلاملات مشتریان عقد قرارداد و پذیره نویسی شده است. وی اظهار کرد: با این پیش بینی افزایش عقد قرار داد پیش بینی می شود تولیدات این صنعت فولادی به 150 هزار تن در یکسال خواهد شد.

معاون منابع انسانی و توسعه سیستم های صنایع فولاد توان آور آسیا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با تحقق این هدف برای 9 هزار نفر به صورت مستقیم و 15 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در کشور و 350 نفر به صورت مستقیم در این واحد فرصت شغلی فراهم می شود.  وی با اشاره به شناسایی گلوگاه ها و موانع تولید این خط در سالجاری افزود: با همکاری کارکنان و متخصصیان این واحد تولید موانع تولید این بخش شناسایی شده است. نریمانی از همکاری بانکهای عامل، استاندار و رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به منظور رفع موانع تویلد و حمایت از بخش صنعت تقدیر کرد وگفت: رفع موانع تولید و محقق شدن اقتصاد مقاومتی و ایجاد   اشتغال پایدار در استان نیازمند عزم همگانی است که این امر در بخش صنعت استان محقق شده است. وی با اشاره به صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی افزود:سالانه در این کارخانه 10 میلیارد ریال صرفه جویی در زمینه حاملهای انرژی انجامشده است. وی از اصلاح  پساب صنعتی در این واحد خبر داد وگفت: نزدیک 10 تا 13 هکتار فضای سبز در این واحد ایجاد شده است. وی از استارت فعالیت بخش نورد سرد در این واحد تولیدی در سال 97 خبر داد وگفت:  شرکت توانایی تولید مواد اولیه را نیز دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر