کد خبر: 836777
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
در چهارمحال و بختیاری
مراسم روز جهانی تالاب ها با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، نماینده مقیم سازمان ملل در ایران و سفرای کشورهای استرالیا، آلمان، نروژ، عراق و افغانستان، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، محمدرضا تابش رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و همچنین مقامات و مسئولان محلی به میزبانی اداره کل محیط زیست خوزستان برگزار شد.
هوشیار طهماسبی

در این همایش شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری به پاس تلاشها واقدامات ارزشمند در زمینه حفاظت از زیست بومهای ارزشمند تالابی به عنوان قهرمان تالاب ها معرفی و روح اله عسگری محیط بان تالاب گندمان به عنوان محیط بان برگزیده تالابی تندیس و لوح این همایش را از معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور دریافت کردند. گفتنی است که برای اولین بار دوعنوان قهرمانی تالاب و محیط بان برگزیده به چهارمحال و بختیاری تعلق گرفته است.

هرساله همزمان با روز جهانی تالابها در ۱۴ بهمن ماه (۲فوریه) از کسانی که خدمات ارزنده ای نسبت به احیای تالاب های کشور داشته اند به عنوان قهرمان تالاب قدردانی می شود .جایزه قهرمان تالاب در سه بخش فعالیتهای تحقیقاتی- مطالعاتی و فعالیتهای اجرایی و مشارکت مردمی اهداء خواهد شد. کلیه افراد حقیقی و حقوقی در این رقابت شرکت می‌نمایند.

کنوانسیون رامسر قدیمی‌ترین معاهده‌ی زیست‌ محیطی جهان است که در تاریخ 13 بهمن 1349 (1971م) در رامسر منعقد شده است و از سال 1997به بعد، هر ساله دوم فوریه، همایش روز جهانی تالاب ها در سطح بین المللی برگزار می شود. تا به امروز 169 کشور جهان عضو آن هستند و 2186 تالاب در جهان ثبت کنوانسیون رامسر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر