کد خبر: 836448
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
سردار سلامی عنوان کرد
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان اگر از قدرت موشکی ما می‌ترسند، به پناهگاه بروند، می‌توانند نگران باشند و می‌توانند تماشا کنند؛ اما این جنگل موشکی ایران، هر روز پر از درخت‌های تناور خواهد شد.

جوان آنلاین: سردار حسین سلامی ظهر امروز در کنگره شهید خادمی و هزار و 700 شهید شهرستان کاشان ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر اظهار کرد: خاک کف پای بازماندگان شهدا را به صورت می‌کشم و از خدا می‌خواهم توفیق دفاع از حریم اسلام و جهاد در این راه را نصیبم کند. 

وی افزود: انقلاب بزرگ امام خمینی(ره) بعثت مجدد اسلام بود، همان‌طور که پیامبر اکرم(ص) با نزول آیات وحی بر قلب مبارکشان، بشریت را از جاهلیت اولی نجات داد و افق‌های بلند خورشید اسلام را بر تمام نقاط جهان گسترش داد، انقلاب شکوهمند امام هم برای از بین بردن جاهلیت مدرن و بیدار کردن مسلمانان عصر حاضر، از ایران شروع شد.  

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تا قبل از انقلاب امام، کشور ما بخشی از جغرافیای عالم کفر شده بود؛ دنیای غرب با محوریت آمریکا بر سرنوشت دنیا حاکم بود؛ در این شرایط جای امر به‌ معروف و نهی از منکر عوض‌ شده بود و کفر به خدا و ایمان به طاغوت بخشی از اعتقاد افراد شده بود. 

*فقر و بردگی مشخصه اصلی سرزمین‌های اسلام قبل از پیروزی انقلاب

سلامی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی، هیچ سرزمین مستقلی در سرزمین اسلام وجود نداشت، حاکمیت دست‌نشاندگان استعمار بودند و فقر و بردگی مشخصه اصلی سرزمین‌های اسلام بود.

وی ادامه داد: امام با انقلاب نبوی خود، روح جدید بر پیکره جهان اسلام دمید، مسلمانان بیدار شدند و متوجه شدند که هویت، کرامت، شخصیت و ثروت‌های مادی و معنوی آن‌ها توسط جهان قدرتمند دیگری به یغما رفته است.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: شکوه انقلاب اسلامی، شکستن استخوان‌های قدرت بزرگی بود که بر این کشور و سایر سرزمین‌های اسلامی خیمه زده بود؛ شکستن عمود خیمه تسلط استعمار بر سرزمین‌های اسلامی بود و حاصل آن شکوفا شدن شکوفه‌های استقلال در این سرزمین بود.

وی با مقایسه بعث پیامبر و انقلاب اسلامی گفت: اما همان‌گونه که در بعثت اولیه، با طلوع اسلام، مشرکان و منافقان صف کشیدند تا در مقابل طلوع نور خدا بایستند و نور خدا را خاموش کنند، در این دوره ظهور مجدد اسلام نیز همه مشرکان، کفار و منافقان با هم متحد شدند تا اجازه ندهند نور خداوند بر قلب مسلمانان جلوه‌گر شود.

سلامی اضافه کرد: علت این موضوع این بود که اینجا سرزمینی بود که قدرت‌های بزرگ، قدرت خود را از طریق تسلط بر آن به تمام جهان گسترش می‌دادند؛ جهان اسلام دارای موقعیت ممتازی است که هر قدرتی بر آن مسلط شود، آن قدرت دامنه‌ها و کرانه‌هایی جهانی پیدا می‌کنند.

وی انقلاب ایران را بروز قطب جدیدی در جهان دانست و بیان کرد: این عامل باعث شد که دشمنان اسلام احساس کنند قطب جدیدی از قدرت در جهان در حال ظهور بوده و هندسه قدرت در حال تغییر است؛ اسلام با پیام‌های آسمانی خود آمده است تا احکام خدا را روی زمین جاری کند و این خلاف منافع قدرت‌های بزرگ بود، چراکه اسلام به آزادی، عدالت و استقلال ملت‌ها معتقد است در حالی‌ که غربی‌ها و شرقی‌ها به تسلط، ستمگری، غارت و ایجاد دنیایی با محورهای دوگانه می‌اندیشند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: آن‌ها برای ملت‌هایی نظیر ایران، هویت مستقلی قائل نیستند، آن‌ها می‌خواهند ما در دایره و مدار اراده آن‌ها عمل کنیم و برای همین همه قدرت خود را متمرکز کرده‌اند و متحد شده‌اند تا در مقابل این انقلاب بزرگ بایستند.

*دستگاه مرکزی تدبیر استعمار، در شکست دادن استحکام ایمان ملت ایران ناکام ماند

وی ادامه داد: دستگاه مرکزی تدبیر استعمار، هر آن چه طرح ممکن برای شکست دادن استحکام ایمان این ملت و شکست دادن اراده او بود، اندیشید، عمل کرد اما به فضل الهی ناکام ماند؛ این شهیدانی که امروز از آن‌ها تجلیل می‌کنیم، استوانه‌های مستحکم شرف و کرامت ما هستند، در روزگاری که آن‌ها در مقابل قدرت‌ها ایستادند تمام جهان متحد شده بود تا ما را از جغرافیای سیاسی حذف کند.

سلامی با اشاره به خواسته دشمنان ایران در جنگ تحمیلی عنوان کرد: دشمن می‌خواست دوباره به سرنوشت ما برگردد و نشان دهد که ما نمی‌توانیم بدون تکیه‌بر قدرت‌ها بایستیم؛ دشمن می‌خواست ثابت کند بدون وابستگی به آمریکا حیات ملت‌ها ممکن نیست، اما شهیدان ما نظریه‌های جدیدی را اثبات کردند، آن‌ها نشان دادند می‌توان با تکیه‌ بر ایمان در مقابل هر قدرتی با هر عظمتی ایستاد و حتی می‌توان آن‌ها را شکست داد.

وی هنر شهدا را تفسیر جلوه‌های عاشورا در عصر حاضر دانست و اذعان داشت: هنر شهیدان ما این بود که توانستند جلوه‌های زیبای فداکاری عاشورای حسینی را در عصر حاضر با جانبازی، گذشت و ایثار خود، تفسیری معنا بخش و الهام‌بخش کرده و به در عمل آن را نشان دهند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: اگر امروز اجتماع کردیم تا از آن انسان‌های شجاع و مؤمن تجلیل کنیم به این دلیل است که هر آنچه امروز امنیت، آرامش، رفاه، استقلال و پیشرفت داریم مرهون خون‌های ریخته شده این عزیزان در صحنه‌های مختلف دور و نزدیک دفاع از اسلام در مقابل مستکبران است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که تاریخ سختی را سپری کرده‌ایم، اما ملت ایران از تاریخ غم‌انگیز صدر اسلام، عبرت‌های بزرگی گرفته و آموخته که در هیچ صحنه‌ای نباید امام مسلمین را تنها بگذارد، آموخته است که اگر امام را تنها بگذارد حادثه مسجد کوفه تکرار می‌شود، حادثه غم‌انگیز تنها ماندن امام حسن(ع) و حادثه کربلا و شهادت یاران امام حسین(ع) تکرار می‌شود.

سلامی خاطرنشان کرد: ملت ایران و مسلمانان الهام‌یافته از انقلاب اسلامی آموخته‌اند که اگر جبهه وسیعی در مقابل دشمنان خدا باز نکنند، در صفوف مقدم نایستند و در مقابل ارعاب و فریب دشمن زانو بزنند، نمی‌توانند به رفاه، پیشرفت و استقلال برسند.

* عظمتی که انقلاب اسلامی به فلسطین داد، باعث شد رژیم صهیونیستی در مقابل آن با احتیاط رفتار کند

وی منطق جهان امروز را قدرت دانست و گفت: جهان امروز فقط منطق قدرت را می‌فهمد، هر ملتی قوی است، مستقل، پیروز و سربلند است؛ سرنوشت دولت‌های ضعیف را دیده‌ایم و امروز هم می‌بینیم، عظمتی که انقلاب اسلامی به مردم فلسطین داده است، باعث شده رژیم صهیونیستی در مقابل آنان با احتیاط رفتار کند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سرنوشت کشورهای منطقه تصریح کرد: سرنوشت مردم سوریه را ببینید که چگونه در خیابان‌های شهرهای اروپایی به عنوان پناهنده و اسیر، تحقیرانه با آنان رفتار می‌شود؛ سرنوشت مردم عراق را ببینید، آوارگی، انفجار، عقب‌ماندگی، همین‌طور کشورهایی مثل بحرین و یمن و امثال آن را تماشا کنید.

وی اظهار کرد: هر دولت و ملتی اگر نتواند مقاومت کند، اشغال می‌شود، این یک واقعیت است؛ اما این واقعیت هم وجود دارد که همه قدرت‌های بزرگ در طول این 40 ساله تلاش کرده‌اند ملت ما را شکست دهند و در این راه از هیچ تدبیری کوتاهی نکرده‌اند.

سلامی خطاب به مردم ایران گفت: این تاریخ متعلق به شماست و خودتان آن را رقم‌زده‌اید، سختی‌های آن را متحمل شده‌اید، برای گذر از فرازهای سخت آن شهید و جانباز داده‌اید؛ نگاه کنید، دشمن از تحریم اقتصادی، ارعاب نظامی، تهاجم فرهنگی، ترور دانشمندان و علما گرفته تا فشار برای ممانعت از پیشرفت در انرژی هسته‌ای و فشار امروز برای خلع سلاح کردن قدرت بازدارنده و اطمینان‌بخشمان در بحث موشکی در برابر ما استفاده کرده است.

*موفقیت‌های بزرگ جهان اسلام نشان‌دهنده قطع شدن منافذ تنفس حیاتی استکبار است

وی اضافه کرد: اما سینه‌های سترگ و استوانه‌های مستحکم این نظام را هم می‌بینید؛ به قامت رهبر بلندمرتبه جمهوری اسلامی نگاه می‌کنیم، درخشش پرتوهای حیات‌بخش وحی را در کلام او می‌بینیم، استواری و ایستادگی یک امام را با اعتماد به یک امت در مقابل یک دنیا دشمن نظاره می‌کنیم و می‌بینیم که چگونه همه فتنه‌ها و توطئه‌ها خنثی می‌شود.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به موفقیت‌های جهان اسلام در مبارزه با استکبار اذعان کرد: نظام ما توانسته نفوذی عظیم در منطقه‌ای به نام جهان اسلام داشته باشد که ده‌ها سال تحت سیطره قدرت‌های بزرگ قرارگرفته است؛ موفقیت‌های بزرگ در نقاط مختلف جهان اسلام، در نبرد با استکبار نشان‌دهنده تنگ شدن جغرافیای تسلط قدرت‌های استکبار بر جهان اسلام و قطع شدن منافذ تنفس حیاتی آنان است.

وی جمهوری اسلامی را میدان‌دار تحولات منطقه دانست و افزود: دشمنانی که ما با آن‌ها درگیر هستیم، بزرگ‌ترین قدرت‌های تاریخ بشریت هستند، آن‌ها تمام قدرت خود را هم به کار گرفته‌اند اما امروز حاشیه‌نشین تحولات منطقه هستند؛ آن نیرویی که امروز از جهات مختلف، میدان‌دار تحولات در جهان اسلام است، جبهه مقاومتی است که نظام جمهوری اسلامی ایران محور اصلی آن است.

سلامی تأکید کرد: تحریم‌های اقتصادی جهانی، سیاست خطرناکی بود که می‌توانست هر قدرت بزرگی را از پای درآورد، اما ظرفیت‌های این ملت به قدری بزرگ بود که از دیوار بلند تحریم‌ها عبور کرد؛ فتنه 88 می‌توانست هر نظام غیر مستحکمی را متزلزل کند اما مردم و ملت شریف ایران با درک واقعی موقعیت و تدبیر رهبری، آن فتنه عظیم را به یک فرصت بزرگ برای استحکام‌بخشی بیشتر به انقلاب تبدیل کند.

وی بیان کرد: شهدا گنجینه‌های بزرگ قدرت ما هستند و خانواده‌های عزیز آنان چشم‌ و چراغ این ملت هستند؛ این ملت اگر در مقابل قدرت‌های بزرگ ایستاده به برکت خون شهداست، آن‌ها به ما نشان دادند چگونه می‌توان از استقلال دفاع کرد و پیروز شد و ما امروز همین راه را می‌رویم.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تا زمانی که شمشیر جهاد در دستان جوانان جهان اسلام می‌درخشد، تا زمانی که شهادت آرزو و ایده آل یک جوان در جهان اسلام است، تا وقتی‌ که تکیه‌ بر آیات الهام‌بخش قرآن، راه روشن ما برای فتح قله‌های بزرگ است، هرگز شکست نخواهیم خورد، بلکه شکست را به جبهه دشمن هدایت خواهیم کرد.

* امروز گلوی دشمنانمان را در تمام نقاط جهان اسلام فشرده‌ایم

وی ادامه داد: امروز گلوی دشمنانمان را در تمام نقاط جهان اسلام فشرده‌ایم، آن‌ها بیش از این قدرت آفرینش تحول ندارند، مجبورند به حقیقت قدرت این ملت شکوهمند و سایر ملت‌هایی که به انقلاب ما پیوسته‌اند، تن دهند.

سلامی اظهار داشت: یمنی‌ها چگونه در اوج نابرابری در مقابل دشمنان ایستادند، این یک حقیقت دیگری در جهان اسلام است که با تکیه‌ بر ایمان می‌توان بر سلاح پیروز شد.

وی با اعلام اینکه دشمنان ما را رها نمی‌کنند، تصریح کرد: امروز می‌بینید، فشار سنگین سیاسی بر برنامه موشکی ما وارد کرده‌اند؛ دشمنان بسیار ترسیده‌اند و قدرت ایران را درک کرده‌اند که این‌چنین رفتار می‌کنند.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمنان ما هر زمان از چیزی بسیار نگران می‌شوند و از ظهور یک قدرت، احساس عجز می‌کنند، با هم متحد می‌شوند؛ فشار می‌آورند، تهدید می‌کنند تا از طریق عملیات روانی بر اراده این ملت تأثیر بگذارند.

وی با اشاره به قدرت موشکی ایران اذعان داشت: اگر قدرت موشکی ایران، قدرتی نبود که بر دل آمریکا و رژیم صهیونیستی هراس ایجاد کند، دلیلی نداشت که این همه سر و صدا و جنجال به پا کنند؛ پس این قدرت توسط آنان درک شده است.

*قدرت موشکی ایران جزو قدرت‌های بی‌نظیر بازدارنده جهان است

سلامی افزود: قدرت موشکی ما جزو قدرت‌های بی‌نظیر بازدارنده جهان است، ما می‌دانیم در دل کوه‌ها، در زیر زمین و روی زمین، چه قدرت و عظمتی انباشته‌ شده است تا از حیثیت، امنیت، شرافت و استقلال این کشور دفاع کند؛ آن‌ها هم این را می‌دانند.

وی دشمنان ما را فریبکار دانست و گفت: آن‌ها می‌گویند ما شما را خلع سلاح می‌کنیم و خودمان مسلح می‌شویم تا بتوانیم بر شما مسلط شویم، این آرزوی آن‌هاست؛ اما مطمئن باشند این آرزو در ذهن‌های آنان دفن خواهد شد و هرگز به واقعیت تبدیل نخواهد شد.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به دشمنان ایران اسلامی بیان کرد: دشمنان ما اگر از قدرت موشکی ما می‌ترسند، به پناهگاه بروند، می‌توانند بترسند، می‌توانند نگران باشند و می‌توانند تماشا کنند؛ اما این جنگل موشکی ایران، هر روز پر از درخت‌های تناور خواهد شد که قد خواهد کشید.

وی اضافه کرد: ما به پیش می‌رویم و اجازه نمی‌دهیم دشمنان اسلام بر اراده این ملت اثری بگذارند؛ ملت ایران آموخته است باید مستقل از اراده هر قدرت دیگری با تکیه‌بر ایمان درونی خود، عظمت ایجاد کند، ما می‌دانیم برای امن بودن و برای پیشرفت باید قوی بود.

سلامی عنوان کرد: در این نظام کنونی جهان که قانون جنگل حاکم است و قدرت‌های بزرگ تکیه‌دارند، وقتی توازن قدرت را به هم می‌زنند، احساس حقانیت می‌کنند و حمله می‌کنند؛ ملت ایران تصمیم گرفته است که تنها با واژه‌های پیشرفت، آزادی، اقتدار، استقلال و امنیت زندگی کند.

وی خاطرنشان کرد: ما هرگز در مقابل خواسته قدرت‌های جهان، ذره‌ای تغییر مسیر و جهت نخواهیم داد، این عظمت متعلق به این ملت است؛ هر روز قدرت موشکی و غیر موشکی ما رشد خواهد کرد، روز به روز تعداد موشک‌ها، پهباد ها، شناورهای جنگی ما بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: آسمان، زمین و دریا تحت کنترل این ملت است، اینجا دیگر سرزمینی نیست که یک بیگانه بتواند با نیتی شوم بر آن پای بگذارد؛ این سرزمین دلیران و شهیدان است.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
اریایی از شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
1
1
پاینده ایران مرگ بر امریکا وانگلیس
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
1
1
خدا قوت
نترسید ادامه دهید تا کشور های عربی فاسد منطقه و در راس انها کشتی های جنگی امریکا در منطقه خلیج فارس حساب کار خودشان را داشته باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
1
1
هر چه حسن ... نوکری کرد !!!!!!! مرحبا به شما ای شیرمرد دلاور.. ای برادر بزرگوار.. ای سلامی .. ای عزیز این ملت .خداوند نگهدارت باشد انشاالله که حرف ما ملت را گفتی .
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
1
1
بسمه تعالی
در تایید اظهارات سردار سلامی ، ما این قدرت ،عزت اقتدارو امنیت را از رهبری امام راحل رهبرمعظم و عزیز انقلاب و صد البته ازخون پاک و بنا حق ریخته شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس وهمچنین شهدای مدافعین حرم داریم و به آنها عرض کنیم ما تا آخر ایستاده ایم . با ذکر صلوات روح همه شهدا و امام را شاد کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
1
1
پایدار و برقرار باشید پاسداران و سرداران رشید اسلام.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
1
1
پشت گرمی کشورهای قدرتمند فقط و فقط تجهیزات و ادوات پیشرفته نظامی انهاست. کمبود آنها فقط در اعتقاد و ایمان واقعی آنهاست.
ملت ایران بعضی کمبود های نظامی خود را با عشق و ایمان به وطن خود پر کرده اند که دشمنان فاقد آن هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
1
1
جانا سخن از زبان ما میگوئی !!!!!
اگر هزارجان فدای این سیره واین کلام شود می ارزد .والله که هزار سال زندگی دراوج رفاه را بدهی تا چنین زیستنی را تجربه کنی ،سزاوار است وارزنده !شرافت وکرامت موج میزند درکلام این عزیز !،وه که چه حلاوت ولذتی است در این نوع نگاه به عالم !،بی شک لازمه ی چنین زیستنی بصیرت وغیرت ویقین است که فقط در رادمردان متقی دیار اسلام ناب میتوان دید! حظّ کردم اقای سلامی کیف کردم عزیز و.... ای یلان عرصه جهاد درود !!!!
بار خدایا تو خودخادمان واقعی اسلام را یار ویاور و مددکار باش ویاری کن تا تمامی مسئولان این سرزمین از این منظر قبول مسئولیت کنند،واگرانانکه جّلادان نامرد وناجوانمرد را به کدخدائی میپذیرند قابل هدایت نیستند به لطف عطای بینش وبصیرت به جامعه از ما بگیر تا شیر انتخاب کنند نه گربه ! امین .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار