کد خبر: 836243
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
جانشین فرمانده سپاه کردستان در امور بسیج
جانشین فرمانده سپاه کردستان در امور بسیج عملگرایی، کیفیت‌بخشی و سرعت‌بخشی به برنامه‌های علمی در دانشگاه‌ها را مهم دانست و گفت: سیاست‌زدگی را باید از قاموس دانشگاه‌ها بزداییم و ارتباط سازنده علمی میان دانشگاه و مراکز صنعتی برقرار کنیم.

به گزارش جوان از کردستان، رمضان بهزادی در جلسه مجمع بسیج اساتید استان کردستان که با حضور اساتید دانشگاه‌های سطح استان و اعضای مجمع در دفتر رئیس دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و 12 بهمن سال 57 سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره)، به آغوش میهن اسلامی، اظهار کرد: تولید علم و بررسی موانع و مشکلات متناسب با ظرفیت‌های استان و تطهیر ساحت دانشگاه را از اهداف این جلسه اعلام کرد.

وی به خصوصیات دانشگاه اسلامی مورد تایید رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌های ما باید ولایت‌مداری، مردم‌سالاری، دفاع از مظلوم، انقلابی‌گری و استکبارستیزی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس در امور بسیج، تصریح کرد: حضور بسیج اساتید در محیط آکادمیک مانع کار و عملکرد دانشگاه نیست بلکه بسیج اساتید بازوی اجرایی عوامل دانشگاه است و به عنوان یک مجموعه اجرایی به رفع مشکلات و موانع موجود در این مکان همت می‌گمارد.

بهزادی به بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در طول سی و هشت سال عمر پربرکت آن اشاره کرد و افزود: دستاورد سیاسی که جوانان ملت برای رسیدن به آن از جان و مال و خون خود گذشتند و ما در طول این 38 سال از برکات آن استفاده می‌کنیم.

وی ارتباط علم و جامعه را مهم‌ترین ارتباط دانست و گفت: اگر جامعه ما در زمینه‌های «اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی» پیشرفت نداشته باشد دستاورد سیاسی را از دست می‌دهیم چراکه مکمل استقرار کامل سیاسی، فقط با اتصال به بدنه دانشگاه، نخبگان و علم‌اندوزی میسر می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس در امور بسیج با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، تاکید کرد: با تجهیز جامعه و دانشگاه‌ها و آمادگی لازم برای جنگ نرم دشمنانی که تا بیخ دندان علیه نظام اسلامی مسلح هستند، توطئه‌های آنان را نقش برآب کنیم.

بهزادی به سه رکن مهم دانشگاه «مکان، دانشجو و اساتید» اشاره کرد و افزود: مکانی که قلم علما بالاتر از خون شهید توصیف شده و جایی که یک ساعت تفکر در آن بالاتر از هزار سال عبادت است، محیط دانشگاهی است و با تربیت نیروی انسانی در این محیط مقدس می‌توان با تفکر صحیح، گفتمان علمی ولایت را تبیین کنیم.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در خصوص دانشجویان، نخبگان و پویندگان علم، افزود: اگر جوان‌های 8 سال دفاع مقدس شور داشتند جوانان اکنون شعور دارند پس با این شعار باید ساحت دانشگاه را تطهیر کرد.

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان در امور بسیج، بیان کرد: دانشگاه‌ها باید از سیاست‌زدگی برین باشند و اگر استکبارستیزی دانشجویان برقرار نشود ولایت‌مداری را رعایت نکرده‌ایم.

بهزادی در ادامه «مردم سالاری» را کلیدی‌ترین و اساسی‌ترین مولفه نظام دانست و گفت: انقلاب اسلامی به برکت حضور مردم همیشه در صحنه به پیروزی رسید و اکنون دشمنان این آب و خاک به برکت حضور همین مردم جرأت دست‌درازی به کشور ما را ندارند.

وی یادآور شد: در هر ارگان، اداره و نهادی اگر روحیه انقلابی‌گری رخت بربندد آن جامعه دیگر انقلابی نخواهد بود و مسیرش به جوانب دیگر کج می‌شود.

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان در امور بسیج، بیان کرد: با رصد عالمانه جوانان در زمینه‌های «اقتصاد، سیاست و دفاع اجتماعی» خط‌مشی سیاسی مشخص شده و با این مهم دانشگاه‌های ما موفق به ترویج گفتمان علمی می‌شوند که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

بهزادی بصیرت را از ضروریات استاد و دانشجو اعلام کرد و افزود: بصیرت یعنی شناخت زمان، مکان و دشمن‌شناس بودن و در نهایت رسیدن به خروجی موردنظر در این مکان آکادمیک و علمی است.

وی عملگرایی، کیفیت‌بخشی و سرعت‌بخشی به برنامه‌های علمی را در دانشگاه‌ها مهم دانست و گفت: سیاست‌زدگی را باید از قاموس دانشگاه‌ها بزداییم و ایجاد ارتباط سازنده علمی میان دانشگاه و مراکز صنعتی را برقرار کنیم.

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان در امور بسیج گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی بالایی که در سطح استان داریم و با کمک اساتید و این مجموعه به عنوان سربازان ولایت، در راستای تحقق آنچه را که خواسته ولی امر مسلمین است، گام برداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر