کد خبر: 835713
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
فرماندهي ارتش سوريه روز يك‌شنبه كنترل كامل بر منطقه وادي بردي در ريف دمشق را اعلام كرد. با كنترل اين منطقه امنيت آب دمشق تأمين شده است.
همزمان با مذاكرات سياسي براي پايان دادن به درگيري‌ها در سوريه، ارتش اين كشور نيز به پيشروي‌هاي خود در مقابل تروريست‌ها ادامه مي‌دهد. ارتش سوريه روز يك‌شنبه تسلط كامل نيروهاي سوري بر منطقه وادي بردي را اعلام كرد. به گزارش اسكاي نيوز، در بيانيه ارتش سوريه كه روز يك‌شنبه از تلويزيون رسمي اين كشور پخش شد، آمده است: «يگان‌هاي نيرو‌هاي مسلح ما، با همكاري گروه‌هاي دفاع مردمي و نيروهاي پشتيبان، پس از يك سلسله عمليات‌هاي موفق، توانستند مجدداً امنيت و آرامش را به وادي بردي و روستا‌هاي اطراف آن، در حومه دمشق بازگردانند». 

همچنين يك مسئول كميته‌هاي آشتي ملي سوريه در گفت وگو با خبرگزاري فارس با اعلام كنترل كامل نيروهاي ارتش بر وادي بردي گفت: «همه آمادگي‌ها و ترتيبات لازم براي عملي كردن توافق نهايي و اخير در شهرك عين الفيجه آخرين نقطه وادي بردي كه تروريست‌ها در آنجا سنگر گرفته بودند، جريان دارد». اين منبع گفت: «يگان‌هاي ارتش سوريه صبح يك‌شنبه در پي فروپاشي كامل صفوف تروريست‌هايي كه در بخش تاسيسات آبي عين الفيجه مخفي شده بودند، از سه محور جنوبي، شمالي و شرقي كه ورودي اصلي عين الفيجه محسوب مي‌شود وارد اين منطقه و تاسيسات آبرساني شدند.» وي افزود: «ارتش سوريه در حال گشت‌زني در منطقه و خنثي‌سازي بمب‌ها و مين‌هاي كاشته توسط تروريست‌ها پيرامون چشمه‌هاي آب عين الفيجه است و تيم‌هاي فني مهندسي از مؤسسه منابع آب و برق دمشق در نقطه‌اي در دير مقرن آماده هستند با ورود به عين الفيجه خسارات وارده به تأسيسات آب عين الفيجه را برآورد و مقدمات تعمير خرابي‌ها را فراهم كنند تا بالاخره قطعي آب هزاران نفر از شهروندان دمشق و حومه آن رفع شود». اين مسئول كميته‌هاي آشتي ملي سوريه در ادامه گفت: «هم اينك چندين اتوبوس در منطقه جمعيت الشيخ زايد در نزديكي شهرك دير قانون آماده انتقال تروريست هايي هستند كه با تسويه وضعيت خود با ارتش سوريه مخالف بوده و خواهان انتقال به ادلب هستند». به گفته منابع سوري، نيروهاي ارتش سوريه ديروز پس از عمليات منحصربه‌فرد نيروهاي يگان مأموريت‌هاي ويژه ارتش، سرانجام پرچم سوريه را بر فراز بزرگ‌ترين ساختمان و دكل برق شهرك «عين‌الفيجه» برافراشتند، عمليات محاصره تروريست‌هايي كه در داخل چشمه‌هاي الفيجه متمركز شده و تهديد به انفجار آن كرده بودند، با اخراج آنها به پايان رسيد. منطقه وادي بردي آب مورد احتياج دمشق را تأمين مي‌كند. تسلط كامل بر وادي بردي، پس از چند ماه نبرد با معارضان مسلح سوري به دست آمد. چند هفته پيش منابع سوريه اعلام كردند كه بر اساس توافق انجام شده بيش از 1000 تروريست از وادي بردي خارج شدند.
  
مخالفان سوري تصميمي درباره ژنو نگرفته‌اند
با گذشت يك هفته از پايان مذاكرات آستانه، به نظر مي‌رسد مخالفان سوريه تصميمي براي ادامه مذاكرات آتي درباره بحران اين كشور ندارند. محمد علوش، رئيس هيئت مخالفان سوريه در مذاكرات آستانه، پايتخت قزاقستان روز يك‌شنبه در سخناني تأكيد كرد كه مخالفان هنوز تصميمي براي حضور در مذاكرات ژنو نگرفته‌اند. علوش در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌اي الشرق الاوسط گفت: «مذاكرات آستانه نه شكست خورد و نه موفقيت‌آميز بود. ما آنچه را كه درباره آينده سوريه مي‌خواهيم، گفتيم. مخالفان هرگز از خواسته‌هاي خود حتي اگر طرف‌هاي ديگر هم اوضاع را تشديد كنند، كوتاه نخواهند آمد». وي گفت كه هيچ گونه دعوتنامه‌اي براي سفر به مسكو جهت برگزاري مذاكرات دريافت نكرده است و اين مسئله رويداد خوبي براي حل بحران به اين روش نيست. وي درباره موعد مذاكرات جديد در ژنو گفت: «صحبت‌هايي درباره مذاكراتي كه ماه آينده برگزار مي‌شود، شده است و گروه‌هاي مخالف به اين نشست دعوت خواهند شد. مخالفان هنوز تصميمشان را در اين باره نگرفته‌اند اما آن را بررسي خواهند كرد. موافقت آنها به پايبندي به آتش‌بس و ورود كمك‌هاي بشردوستانه به مناطق محاصره شده و اجراي ميداني تمامي بندها بستگي دارد». علوش در مذاكرات آستانه مدعي شده بود كه بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه بايد از قدرت كناره‌گيري كند و با اين اصرارها سعي داشتند مذاكرات را به بن بست بكشانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار