کد خبر: 835672
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
فیلمی که افخمی مشاورش بود چطور از فجر سر درآورد!
اولین اکران فیلم های سینمایی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش فیلم «خانه دیگری» در سالن سینمای برج میلاد اختصاص داشت.
محمدصادق عابدینی

تفاوت اصلی سینما و تلویزیون در این نیست که مدیوم و قاب بندی و حتی پروداکشن کدام یک از این دو بزرگ تر یا متفاوت تر است بلکه تفاوت اصلی این است که بیننده در زمان تماشای تلویزیون این حق را دارد که اگر از فیلمی خوشش نیامد شبکه را عوض کند. کسانی که اولین اکران جشنواره فیلم فجر را به عنوان مهم ترین رخداد سینمایی کشور تماشا می کردند با فیلمی روبرو شدند که در بهترین حالت یک روز عصر از تلویزیون پخش می شد و هیچ وقت هم کسی آن را آنقدر جدی نمی گرفت که برایش نقد بنویسد یا حتی یادش باشد که بعد از چند دقیقه تماشای این فیلم شبکه را عوض کرده و شبکه دیگری را برای تماشا انتخاب کرده است. متاسفانه با وجود اینکه جشنواره نام سینما را با خود یدک می کشد هنوز هم شاهد فیلم هایی هستیم که از سینمایی بودن تنها ادعای آن را دارند. فیلم «خانه دیگری» اولین نمونه از این فیلم ها بود و چه بد که جشنواره فیلم فجر این فیلم را به عنوان اولین فیلم سینمایی داستانی برای شروع انتخاب کرده بود.

خانه دیگری را بهنوش صادقی برای اولین تجربه سینمایی اش ساخته است. فیلمی که بهروز افخمی به عنوان مشاور در کنار کارگردان حضور داشته و افخمی که این روزها فکر و ذکرش برنامه «هفت» است و چالش های این برنامه، وقت چندانی برای کمک به کارگردان جوان فیلم نگذاشته است. داستان یک خطی و بدون تعلیق خانه دیگری و قاب های تقریبا ثابت دوربین با چند دوربین روی دست عجله ای که از بس تکرار شده کارکردش را از دست داده است، تنها داشته های فیلم به شمار می رود. حتی کارگردان نتوانسته است از توانمندی های بازیگری گوهر خیراندیش و پژمان بازغی استفاده کند و این دوبازیگر که سابقه بازی های متفاوتی را در اثار گذشته شان داشته اند در این فیلم چیزی جز تکرار نقش های تیپ شده از خودشان بروز ندادند. بزرگترین گره فیلم که همانا پنهان کاری ساعت مرگ نویسنده است، هم به سطحی ترین نوع ممکن گشوده می شود. کارگردان در حالی که می توانست بار تعلیق فیلم را در کشاکش میان پنهان کاری و جستجو برای کشف حقیقت قرار ده به راحتی گره فیلم اش را فدای پایان خوش آن می کند. فیلمی مانند «خانه دیگری» اگرچه به لطف دست و دلبازی هئیت انتخاب جشنواره به فجر سی و پنجم رسید اما بعید است این فیلم راهی به اکران عمومی در سینماها پیدا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار