کد خبر: 834778
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
در پاسخ به حيدري كه گفته بود «امپراطور جهنم» نخواست در بخش خارج از مسابقه باشد تا رسانه ها و مردم درباره اش قضاو ت كنند
اظهارات ایوبی رييس سازمان سينمايي و حیدری دبير جشنواره فيلم فجر انقلاب نشان می دهد که گرایشات سیاسی و رفيق بازي در انتخاب فیلمهای جشنواره حرف اول را می زند و متاسفانه مسئولان سینمایی دولت حتی ژست بی طرفی را هم رعایت نمی کنند.
آقاي دبير، چرا اين امتياز را براي فيلم آن آقازاده و مابقي آثار بخش مسابقه قائل نشديد؟به گزارش «جوان» دبیر جشنواره فیلم فجر امروز در نشست خبری این رویداد هنری در پاسخ به سوالی درباره كنارگذاشتن فیلم« امپراطور جهنم » از جشنواره توپ را به زمین تهیه کننده این اثر انداخته و گفته: «این فیلم برای بخش چشم انداز سینمای ایران انتخاب شد اما تهیه کننده فیلم حضور در چشم انداز(خارج از مسابقه) را نپدیرفت. هیات انتخاب این فیلم را برای بخش سودای سیمرغ انتخاب نکرد و من به عنوان دبیر جشنواره به دلیل اهمیت موضوع فیلم خواستم در بخش چشم انداز دیده شود تا توسط مردم و رسانه ها داوری شود، اما تهیه کننده قبول نکرد. در حالی که اگر من جای صاحبان فیلم بودم اجازه می دادم این فیلم در جشنواره دیده شود.» سخنان حيدري در حالي است كه اين امتياز حضور در بخش غير رقابتي (خارج از بخش مسابقه) را مي تواند براي همه فيلم ها لحاظ كند.حتي همه آثاري كه الان در بخش مسابقه هستند، هم م توانند شامل اين امتياز و دست و دلبازي دبير شوند.سوالي كه اينجا پيش مي ايد اين است كه چرا فيلم آقازاده عارف مي تواند وارد بخش مسابقه مي شود ولي فيلمي كه به گفته خيلي از كارشناسان سينمايي جز بهترين اثار سينمايي شيخ طادي است بايد به لطف شما در بخش بي اهميت خارج از مسابقه قرار بگيرد.؟
حیدری در حالی توپ را به زمین عوامل «امپراطور جهنم» می اندازد که طبق گفته عماد افروغ از اعضای هیات انتخاب جشنواره فجر دو فیلم خارج از انتخاب این هیات وارد جشنواره شده است ضمن اینکه شنیده ها حاکی است محمدرضا عارف شخصا برای حضور فیلم آقازاده اش با مسئولان جشنواره مذاکره کرده است.
حجت الله ایوبی نیز روز گذشته با اتخاذ اظهارات نسنجیده ای درباره بیرون ماندن فیلم امپراطور جهنم نتوانسته ژست بی طرفانه خود را حفظ کند و در قالب مواضعی اپوزیسیون وار گفته: هنروران امپراطور جهنم هم کلاه گیس بر سرداشته اند. در واقع ایوبی به جای گره گشایی از فیلم با این ادعا قصد دارد گره تازه ای بر فیلم ایجاد کند در حالیکه اساسا بحث کلاه گیس در فیلم شیخ طادی به عنوان یک ایراد برای اولین بار از سوی رئیس سازمان سینمایی مطرح شده است.
مجموعه رفتارهای مسئولان سینمای دولت یازدهم نشان از جانبداری به نفع یک جناح و گرایش سیاسی حکایت دارد. رویکردی که منافع ملی و منویات رهبرمعظم انقلاب در آن جایی ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار