کد خبر: 834608
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
مسئول بسیج سازندگی سپاه اسلامشهر :
مسئول بسیج سازندگی سپاه اسلامشهر گفت: مبلغ ۹۱۹ میلیون تومان تسهیلات بانکی جهت ایجاد اشتغال در قالب اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به متقاضیان در اسلامشهر اعطا شده است.
محمد رضا عباسی


حمید امیرلو  مسئول بسیج سازندگی  سپاه  ناحیه سیدالشهدا اسلامشهر  اظهار کرد:در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی، بالغ بر 919 میلیون تومان تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال به متقاضیان بسیجی در اسلامشهر اعطا شده است.

وی بیان کرد: برای اعطای این تسهیلات تعداد 56 کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در سطح شهرستان اسلامشهر، در عرصه‌های مختلف تولیدی و صنایع تبدیلی ایجاد و راه‌اندازی شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سیدالشهداء تأکید کرد: با راه‌اندازی این کارگاه‌ها به‌طور مستقیم برای بیش از500 نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده و افراد مختلفی از اسلامشهر که عمدتاً در سطح روستاها ساکن هستند، مشغول فعالیت اقتصادی شده و امرار معاش می‌کنند.

امیرلو افزود: تسهیلات موردنیاز متقاضیان جهت ایجاد کارگاه‌های تولیدی در زمینه‌های تولید و پرورش گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ، ماهی، زنبورعسل، تولید قارچ، قالیبافی و تولید پوشاک در قالب  وام‌های اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی اعطا می‌شود.

وی با اشاره به میزان سود این تسهیلات تأکید کرد: تسهیلات ارائه شده با سود 16 درصد و در کمترین زمان ممکن حتی ظرف 24 ساعت پس از تکمیل پرونده و معرفی به بانک به متقاضیان اعطا می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سیدالشهداء افزود: یکی از مهم‌ترین شرایط متقاضیان دریافت وام‌های اقتصاد مقاومتی، داشتن مدرک مهارت فنی برای راه‌اندازی و ایجاد اشتغال است و برای طرح‌هایی که قصد توسعه فعالیت قبلی خود را داشته باشند در این قالب نمی‌توان تسهیلات ارائه کرد.

امیرلو بیان کرد: علاوه بر اعطای تسهیلات بانکی، در 10 ماهه گذشته سال‌جاری، تعداد 3 واحد تولیدی بزرگ بدون استفاده از تسهیلات بانکی و با سرمایه متقاضیان در زمینه ایجاد اشتغال راه‌اندازی شده که در یک کارگاه تولید پوشاک، برای بیش از 70 نفر از زنان سرپرست خانواده شغل ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی  یک کارگاه تولید پوشاک دیگر در این شهرستان 25 نفرمشغول فعالیت شدند و در کارگاه پرورش ماهی نیز برای 10 نفر از هموطنان ایجاد اشتغال شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سیدالشهداء با اشاره به اینکه میزان تسهیلات پرداختی از 5 تا 30 میلیون تومان برای هر متقاضی اعطا می‌شود، خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارکه فجر، نمایشگاه توانمندی‌های شهرستان اسلامشهر در زمینه اقتصاد مقاومتی جهت معرفی و عرضه محصولات کارگاه‌های تولیدی در این شهرستان، به تعداد 50 غرفه در محل مجتمع تجاری نگین برگزار می‌شود و همچنین دهکده گیاهان دارویی با فضایی به وسعت 2000 متر مربع در دو طبقه  جهت  تولید و عرضه  انواع عرقیجات  دارویی  در ایام دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر