کد خبر: 833658
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
چشم اميد رقباي پرسپوليس به فولاد
در حالي امروز پرسپوليس در اهواز به مصاف فولاد مي‌رود كه ديروز استقلال برابر استقلال خوزستان دو بر يك باخت و تراكتور جدي‌ترين رقيب قرمزها برابر صنعت نفت به تساوي رسيد.
سعيد احمديان
استقلال و استقلال خوزستان ديروز در سومين ديدار هفته هفدهم ليگ برتر با توجه به محروميت تماشاگران استقلال در ورزشگاه خالي از تماشاگر آزادي مقابل هم قرار گرفتند. شاگردان منصوريان بر خلاف پيش‌بيني‌ها در نيمه‌اول بازي نمايش قابل قبولي نداشتند و اين آبي‌ها خوزستان بودند كه بهتر ظاهر شدند. در اين نيمه شاگردان سيروس پور‌موسوي با استفاده از ضدحمله‌هاي خطرناك دو، سه بار دروازه استقلال را تهديد كردند كه حتي نانگ موفق شد دروازه استقلال را باز كند، اما صحنه از نظر داور آفسايد بود. در دقيقه 21سانتر فوق‌العاده از سمت چپ با ضربه سرضرب نانگ همراه شد و دروازه باز شد، اما داور اين صحنه را آفسايد اعلام كرد. اين در حالي است كه كارشناسان داوري معتقد بودند كه گل استقلال خوزستان سالم بوده و داور به اشتباه آفسايد اعلام كرده است. جريان بازي در نيمه دوم هم مانند چهل و پنج دقيقه اول پيگيري شد و استقلال خوزستان سرانجام در دقيقه 68 مزد بازي حساب شده‌اش را گرفت و حسن بيت‌سعيد از روي يك ضربه ايستگاهي از سمت چپ محوطه جريمه به زيبايي دروازه استقلال را باز كرد تا يك بر صفر از همنام تهراني‌اش جلو بيفتد. استقلال خوزستان در دقيقه 83 توسط علي اصغر عاشوري به گل دوم هم رسيد، اما يك دقيقه بعد كاوه رضايي يكي از گل‌هاي خورده را جبران كرد. در ادامه محمد طيبي در دقيقه 90 از بازي اخراج شد تا خوزستاني‌ها 10نفره شوند. استقلال در دقايق تلف شده به گل دوم هم رسيد، اما داور گل را به نشانه آفسايد نپذيرفت تا در نهايت آبي‌هاي خوزستاني با نتيجه دو بر يك مقابل همنام تهراني‌شان پيروز شوند و منصوريان و شاگردانش شكست تلخي را تجربه كنند.

در ساير بازي‌هاي ديروز تراكتور‌سازي در تبريز برابر صنعت نفت به تساوي دو – دو رسيد تا فرصت صدر‌نشيني موقت را از دست بدهد. تراكتور با اين تساوي 34 امتيازي شد و با يك بازي بيشتر نسبت به پرسپوليس 35 امتيازي همچنان در رده دوم قراردارد. در ديگر بازي‌ها صبا پس از هفته‌ها رنگ پيروزي ديد و توانست يك بر صفر پيكان را شكست دهد.
  
فولاد – پرسپوليس، ساعت 15
پرسپوليسي‌ها در روزهايي كه اختلافات كرش و برانكو به اوج رسيده به اهواز رفته‌اند تا امروز در ادامه هفته هفدهم ليگ برتر برابر فولاد خوزستان قرار بگيرند. آنها با 35 امتياز صدرنشين ليگ هستند و تراكتور جدي‌ترين تعقيب‌كننده قرمزها، ديروز با تساوي مقابل صنعت نفت 2 امتياز از دست داد تا امروز قرمزها به دنبال افزايش فاصله‌شان با شاگردان قلعه‌نوعي در صدر جدول باشند. هر چند در هفته چهاردهم ليگ شكست ناپذيري پرسپوليس با باخت مقابل ذوب‌آهن شكست، اما شاگردان برانكو در ادامه با دو پيروزي پياپي نشان دادند كه همچنان اميد اول قهرماني هستند. پرسپوليس هفته گذشته توانست سايپا را شكست دهد تا روند خوب اين تيم در نيم فصل دوم هم ادامه داشته باشد و آنها در حالي امروز در هفته هفدهم در اهواز به مصاف فولاد مي‌روند كه اين مسابقه تقابل بهترين خط دفاعي ليگ و تيمي است كه آقاي گل ليگ را در تركيبش دارد. پرسپوليس با پنج گل خورده در 16 بازي گذشته نشان داده كه كمتر مهاجمي توان رد شدن از خط دفاعي قدرتمند اين تيم را دارد، در آن سو ساسان انصاري كه قرمزها شايد حسرت بخورند كه چرا به راحتي اول فصل اين بازيكن را از دست دادند، با 12گل زده در خط حمله فولاد به ميدان مي‌رود. البته در پرسپوليس هم مهدي طارمي با گلزني در چند هفته اخير دوباره به اميد اول قرمزها در خط حمله تبديل شده و رقابت او و انصاري براي گلزني مي‌تواند يكي از جذابيت‌هاي بازي امروز پرسپوليس و فولاد باشد.

در سوي ديگر فولاد هم بر خلاف فصل گذشته در ليگ شانزدهم با نعيم سعداوي بهتر نتيجه‌ را گرفته است و قرمزپوشان خوزستاني جزو تيم‌هاي بالاي جدولي هستند و با 23 امتياز قبل از بازي‌هاي هفته هفدهم در رده ششم جدول قرار گرفته‌اند. شاگردان سعداوي اگر چه در دو بازي اخيرشان نتوانسته‌اند، پيروز شوند و در آخرين بازي برابر ماشين‌سازي به تساوي بدون گل رسيده‌اند.  با اين حال فولاد نشان داده در خانه به‌كمتر تيمي باج مي‌دهد و به نظر مي‌رسد پرسپوليس كار سختي براي پيروزي داشته باشد. برانكو هم ديروز با اشاره به شرايط خوب فولاد در ليگ شانزدهم گفت كه نتيجه مسابقه امروز قابل پيش‌بيني نيست: «فولاد به فوتبال ديرينه و معروف خوزستان بازگشته، مي‌توانم بگويم فردا مي‌شود از بازي انتظار يك بازي زيبا را داشت، اما به هر حال نتيجه نامعلوم است و هر دو تيم تلاش مي‌كنند بهترين نتيجه را بگيرند.»  نعيم سعداوي هم ديروز درباره رويارويي با پرسپوليس گفت: «جايگاه ما نشان‌دهنده تلاش ما در اين فصل است، اما هنوز اشباع نشده‌ايم و رؤياهاي زيادي داريم.  مطمئن باشيد كه شيران جوان فولاد اجازه نمي‌دهند كه هر حريفي به حريم‌شان تعدي كند.  تمام تلاشمان را مي‌كنيم امروز روز فوتبالي خوبي را براي خوزستان رقم بزنيم.»
 
ساير بازي‌هاي امروز
رويارويي دوباره سپاهان و نفت از ديگر مسابقات هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال است. شاگردان ويسي و علي دايي پس از بازي جنجالي‌شان در جام حذفي دوباره به هم رسيده‌اند، مسابقه‌اي كه با توجه به نتايج نفت و سپاهان در هفته‌هاي اخير، براي هر دو تيم حياتي است. ذوب‌آهن كه با مجتبي حسيني فوق‌العاده نتيجه گرفته در تهران به مصاف سايپا مي‌رود. در ساير ديدارهاي امروز هم دربي‌هاي تبريز و مشهد برگزار مي‌شود و گسترش فولاد – ماشين‌سازي و پديده - سياه جامگان به مصاف هم مي‌روند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار