کد خبر: 833584
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
هشدار پلیس فتا
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از کاربران خواست به اخبار و شایعاتی که در فضای مجازی به صورت گسترده پخش می شود بی توجه بوده و نسبت به باز نشر آنها خودداری کنند چون بیشتر این اخبار قابل اعتماد نیستند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس،سرهنگ علی جمالی،رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: از گذشته تا به حال رسانه کار انتقال اخبار در حوزه های مختلف را انجام می دهند و همگام با سایر رویدادها و تکنولوژی ها رسانه های شنیداری دیداری و مکتوب زیادی پدید آمده اند که با توجه به شرایط امروزی شبکه های اجتماعی به عنوان اولین مرجع کاربران جهت اخبار محسوب می شوند.
وی افزود: امروزه شبکه های اجتماعی به واسطه تبلیغات جذاب و کارایی آسان دارای محبوبیت زیادی در بین همه اقشار جامعه هستند و مشاهده می شود به خصوص قشر نوجوان و جوان ساعات زیادی را در طول شبانه روز در این شبکه های سپری می کنند که متصور است به دلیل عدم آگاهی از فعالیت درست دچار مشکلاتی در این زمینه می شوند.
سرهنگ جمالی اضافه کرد: یکی از مواردی که امروزه در شبکه های اجتماعی شایع شده است پخش اخبار است که اکثریت آنها کذب و بدون پایه و اساس است و کاربران به دلیل جذاب بودن موضوع بدون اینکه از صحت و سقم موضوع اطلاع داشته باشند اقدام به انتشار آن می کنند و به نوعی در حال شایعه پراکنی هستند.
وی گفت: با وجود شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی شایعات شکل جدیدی به خود گرفته و با عبارات جذاب و توجه برانگیزی مثل توجه توجه، فوری فوری، یک خبر مهم و در کل از پیام های هیجان انگیز استفاده می کنند و این اخبار و شایعات به نحوی شده که دامنه انتشار آنها روز به روز در شبکه های اجتماعی گسترده تر شده و به صورت ناآگاهانه توسط مخاطبان باز نشر داده می شود.
وی یادآور شد: نکته ای که در این باره باید مدنظر قرار گیرد، این است افرادی که اقدام به باز نشر اخبار می کنند یا کسانی که اخبار را از شبکه های اجتماعی پیگیری می کنند باید در این امر نکته سنج تر و دقیق تر باشند و هر حرفی را بدون استناد و بدون منبع موثق و مشخص به راحتی قبول نکنند و همه اخبار را از مراکز و خبرگزاری های رسمی دریافت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر