کد خبر: 833583
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام
سلیمان رستمیان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: برای ساخت این مجتمع که تا کنون با پیشرفت فیزیکی 75 درصد دو فاز آن به بهره برداری رسیده بیش از 110 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی هزینه شده است.

 وی فاز آخر این مجتمع را شامل نما، سالن آمفی تئاتر، موزه شهدا و سوئیت های اقامتی عنوان کرد و گفت: برای تکمیل این فاز نیز 50 میلیارد اعتبار استانی و ملی نیاز است.

وی گفت: این مجموعه با 14 هزار متر مربع مساحت مجهز به درمانگاه و مجتمع توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی سنجی و کمیسیون پزشکی، استخر چند منظوره ویژه جانبازان 70 درصد به بالا و ویلچری، سالن های ورزشی با تجهیزات کامل شامل آمادگی جسمانی، بدنسازی با تجهیزات پیشرفته، تیراندازی، سالن چند منظوره توپی، تنیس، شطرنج و سالن ورزش های رزمی، سالن های کارآفرینی و کارآموزی شامل مشاغل خانگی و همچنین کانون قرآن و اجرای فعالیت های قرآنی است.
مدیر کل بنیاد شهید ایلام با تاکید بر تامین اعتبار برای بهره برداری این مجتمع گفت: یکی از فضاهایی که در فاز سوم این مجتمع قرار داشته و ضرورت آن احساس می شود موزه شهداست.
به گفته وی، با توجه به اینکه آثار شهدای ایلام اکنون در محل ساختمان اداری بنیاد شهید ایلام نگهداری و فضایی غیر استاندارد است فاز سوم مجتمع باید هرچه سریعتر تکمیل و برای نگهداری آثار شهدا و دیگر خدمات ارایه شده به جامعه ایثارگران استان مورد بهره برداری قرار گیرد.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر