کد خبر: 833460
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
قائم مقام کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:
این برنامه با مشارکت دستگاه‌های اجرایی تدوین شد تا زمینه احداث مسکن مناسب مددجویان فراهم شود.
هوشیار طهماسبی

اولویت کاری کمیته امداد در توانمندسازی خانواده های تحت حمایت تأمین مسکن خانوارهای فاقد مسکن است.

نجفعلی حیدری، قائم مقام کمیته امداد استان گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال ۲۶۱ واحد مسکن برای مددجویان کمیته‌امداد چهارمحال و بختیاری تهیه شده است، ۲۶۱ واحد مسکن روستایی و شهری برای مددجویان کمیته‌امداد با هزینه ۴۹ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال تهیه شده است.

وی افزود: از مجموع ۲۶۱ واحد مسکن ۱۹۸ واحد در روستاها و ۶۳ واحد نیز در شهرهای استان تهیه که از این مجموع ۳۹ مورد خرید مسکن آماده است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال ۴۳۴ مورد مسکن نیز تعمیر شده است، بیان کرد: در سال ۹۴، ۳۰۵ مسکن روستایی و ۲۶ مسکن شهری احداث و ۱۳۶ مورد مسکن شهری نیز خریداری شده بود.

حیدری با اشاره به شناسایی مددجویان فاقد مسکن خاطرنشان کرد: یک هزار و ۶۵۶ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان فاقد مسکن شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به تدوین برنامه سه ساله جهت احداث مسکن مددجویان استان تصریح کرد: این برنامه با مشارکت دستگاه‌های اجرایی تدوین شد تا زمینه احداث مسکن مناسب مددجویان فراهم شود.

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد آمادگی خریداری مسکن‌‌های مهر فاقد متقاضی را دارد، گفت: از مجموع خانوارهای فاقد مسکن استان ۴۴۵ خانوار در شهرها و یک هزار و ۲۱۱ خانوار در روستاها شناسایی شده‌اند.

حیدری با بیان اینکه در صورت واگذاری زمین امکان احداث مسکن رایگان برای مددجویان کمیته امداد را داریم، بیان کرد: منابع مالی خرید یا احداث مسکن مددجویان از منابع کمیته امداد و تسهیلات بانکی تأمین می‌شود و  تسهیلاتی که توسط این نهاد به متقاضیان پرداخت می‌شود در روستاها ۱۵ میلیون تومان و در شهرها ۲۵ میلیون تومان برآورد شده که بلاعوض است.

وی افزود: امروز مسکن در کانون توجه خدمات کمیته امداد کشور در جهت تأمین مسکن مددجویان قرار گرفته که نیازمند مشارکت خیران بیشتری است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر