کد خبر: 832493
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
سردار سلامي: بوشهر براي دفن رؤياي انگليس كافي است / 22 دي‌ماه يادآور روزي بزرگ در تثبيت اقتدار دريايي دريادلان جمهوري اسلامي در حراست از مرزهاي آبي جمهوري اسلامي ايران بود.
22 دي‌ماه يادآور روزي بزرگ در تثبيت اقتدار دريايي دريادلان جمهوري اسلامي در حراست از مرزهاي آبي جمهوري اسلامي ايران بود. روزي كه فرمانده معظم كل قوا در ستايش اقدام پاسداران جوان نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه با شجاعت در مقابل ورود نظاميان امريكايي به آب‌هاي جمهوري اسلامي ايران اقدام و متجاوزان را بازداشت كرده بودند، در سخنان كوتاهي، اين اقدام را شجاعانه و همراه با ايمان خواندند و خاطرنشان كردند: كار شما بسيار عالي، جالب و بهنگام بود و در واقع بايد اين حادثه را كار خدا دانست كه امريكايي‌ها را به آب‌هاي ما كشاند تا با اقدام بهنگام شما، آنگونه با دست‌هايي كه بر سر گذاشته بودند، بازداشت شوند. 

ساعت ۱۶ تاريخ سه شنبه ۲۲ دي ۱۳۹۴ بود كه دو فروند قايق جنگي امريكايي حامل ۱۰ ملوان امريكايي توسط نيروهاي يگان دريايي سپاه پاسداران در محدوده آب‌هاي سرزميني ايران در جزيره فارسي خليج فارس به دليل ورود غيرقانوني به آب‌هاي سرزميني ايران دستگير شدند. مقامات امريكايي در ابتدا ادعا كردند كه قايق به سبب نقص فني موتور وارد آب‌هاي ايران شده است، اما بعد رسماً اعلام شد كه علت اشتباه در مسيريابي بوده است. اين موضوع بازتاب گسترده‌اي در محافل بين‌المللي در پي داشت و ضمن اثبات اين نكته كه جمهوري اسلامي ايران در دفاع از مرزهاي سرزميني خود از هيچ قدرتي هراس ندارد، پوشالي بودن قدرت امريكا را به رخ جهانيان كشيد. به همين مناسبت روز گذشته فرماندهان ارشد سپاه و نيروي دريايي در مراسمي از حماسه‌آفريني‌هاي پاسداران جوان و حماسه‌آفرين نيروي دريايي تجليل كردند. 
 
بوشهر براي دفن رؤياي انگليس كافي است
سردار حسين سلامي، جانشين فرمانده‌كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح ديروز در آيين تجليل از حماسه‌آفرينان دستگيري تفنگداران متجاوز امريكايي در آب‌هاي خليج فارس در بوشهر كه با حضور هزاران نفر از پاسداران و مسئولان و مردم در مصلاي جمعه بوشهر برگزار شد، بوشهر را نماد ضد استعمار عنوان كرد و گفت: ملت ايران جايگاه درخشان و منحصر به فردي دارد و همواره بوشهر مدفن متجاوزان انگليس و گورستان رؤيا و آرزوهاي آنان بوده است. وي افزود: بوشهر براي دفن رؤياي انگليس كافي است و نيازي به خرج كردن از ساير مناطق كشور نيست. اين يك شرف و عزت و افتخاري جاودانه براي مردمان اين ديار است و علاوه بر آن سال گذشته نشان داد كه بوشهر مدفن هر تجاوزگر و هر قدرتي است كه بخواهد تعرضي حتي غيرعمد به اين سرزمين داشته باشد چراكه در اين نقطه از خليج فارس توسط دريادلان اين سرزمين گرفتار خواهد شد. وي بيان كرد: هرچند ابعاد تاكتيكي اين حماسه به ظاهر كوچك بوده و مطمئناً دستگيري چند تفنگدار در شأن حقيقي نيروي دريايي نيست، و اين نيرو براي شكست دادن هيمنه استكبار شكل گرفته است، اما پيامدهاي سياسي و راهبردي اين ماجرا جهاني است، چراكه اين عمل نشان مي‌دهد اراده اين ملت براي دفاع از ارزش‌ها و آرمان و منافع خويش است. 

دستگيري تفنگداران امريكايي معادلات جهاني را تغيير داد
جانشين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: دستگيري تفنگداران متجاوز امريكايي به آب‌هاي داخلي ايران، سبب شد كه ضمن تأثيرگذاري در سطح جهان، معادلات جهاني را به نفع ايران تغيير دهد. سردار سلامي اضافه كرد: در سطح سياسي اين واقعه كاملا جهاني است، پس اين حماسه نشان داد فرزندان اين سرزمين و ملت پاسداران حريم اين انقلاب در هر نبردي با هر قياسي اينگونه عمل مي‌كنند. جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه هر نيروي مسلحي و هر ملتي بر اساس ژرفا و عمق نگاه خود نسبت به دشمن عمل مي‌كند اظهار داشت: ملت ايران از قدرت‌هاي بزرگ كه از امپراتوري‌هاي بي نظير هستند نمي‌هراسد. وي بيان داشت: جهان بيني ملت ايران بر اساس آموزه‌ها و انقلابي است كه امام راحل از دل تاريخ بيرون آمد تا انتقام مسلمانان را از مستكبران بستاند و آنان را در مسير سعادت و نور قرار دهد؛ امام راحل بت‌هاي بزرگ را شكست. سردار سلامي افزود: قرآن كريم كه منطق حق است و چشم انسان را به عالم ملك و ملكوت آگاه مي‌كند پرده از يك حقيقت بزرگ بر مي‌دارد و آن اينكه اگر همه قدرت‌هاي بزرگ جمع شوند حتي قدرت خلق پشه‌اي هم ندارند و اگر آن پشه هم از آنان چيزي را بربايد حتي قادر نيستند آن را پس بگيرند.

وي همه اين غلبه‌ها را بر اساس غلبه ايمان عنوان كرد و بيان داشت: سلاح و تسليحات دشمن ما بسيار قدرتمندتر است اما حقيقت قدرت چيز ديگري است كه در قلب‌ها نهفته است؛ ايمان عامل اصلي غلبه انسان مومن بر كفار است. جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به حماسه 22 دي ماه سال گذشته اظهار داشت: اين حماسه تجلي غلبه ايمان بود و دشمن هيچ عكس العملي نه در بعد نظامي و نه در بعد سياسي نتوانست نشان دهد؛ سلاح‌ها از كار افتاد و اعتماد به نفس دشمن از بين مي‌رود. 
 
انقلاب ايران را از گورستان جهل مدرن بيدار كرد
سردار سلامي افزود: صحنه جهاد تجلي و ظهور نور خداست به جبهه اسلام و افتخار ما به تاكتيك و تجهيزات نيست بلكه به انسان‌هايي است كه حامل روح جهاد هستند و از هيچ چيزي نمي‌هراسند. ما در مسير ساختن يك تاريخ پر افتخار براي كشور قرار گرفته‌ايم. وي با بيان اينكه هر ملتي هويت و شخصيت خود را در طول تاريخ مي‌سازد، گفت: واقعه ها، حوادث و نبردها سازندگان اصلي شخصيت و هويت يك ملت هستند و ما به بركت انقلاب اسلامي از گورستان جهل مدرن بيدار شديم و هنر و شاهكار امام اين بود كه ملت خفته ايران را از برده داري نوين نجات داد و آنان را بيدار كرد. جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اين حركت امام را نقطه آغازي براي شكل‌گيري ايران عنوان كرد و گفت: امام راحل ملت ايران را در تراز ملت بزرگ رشد داد و مقام معظم رهبري فضاي يك جهاد بزرگ را براي مسلمانان و بازپس‌گيري هويت و سرمايه به غارت رفته كشور ايجاد كرد. 
 
تنگ‌تر شدن فضاي تنفس استكبار در جهان واقعيت است
وي افزود: جنگ در شرق مديترانه با مسلمانان يك واقعيت است همچنين توقف سياست امريكا و انگليس در جهان و تنگ تر شدن فضاي تنفس استكبار در جهان واقعيت است؛ دنيا با قدرت يابي مسلمانان و اسلام در حال تغيير است. سردار سلامي با اشاره به جنگ‌هاي اخير در غرب آسيا و خليج فارس اظهار داشت: هرگاه در هر منطقه‌اي قدرتي در حال ظهور و بروز باشد كه با جغرافياي قدرت‌هاي سلطه‌گر در تضاد باشد در آن منطقه جنگ رخ مي‌دهد تا جلوي آن رشد گرفته شود. وي افزود: استكبار هرچه هزينه مي‌كند، دستاوردي ندارد با اينكه همه قدرت خود را به‌كار گرفته است؛ از جنگ ائتلاف قدرتمند جهاني در هشت سال عليه ايران و تحريم‌هاي اقتصادي جديد جهاني و تهاجم وسيع فرهنگي و ايجاد فتنه و ترور دانشمندان و هر آنچه قدرت داشتند به‌كار گرفتند. 
 
حفاظت از مرز دريايي خليج فارس رسالت‌ نيروي دريايي سپاه
سردار علي رزمجو، فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه پاسداران نيز در نشست فرماندهان و حماسه‌آفرينان 22 دي‌ماه با امام جمعه بوشهر با گراميداشت حماسه 22 دي‌ماه دريادلان منطقه دوم نيروي دريايي سپاه با بيان اينكه استان بوشهر همواره در خط مقدم انقلاب اسلامي بوده، اظهار داشت: استان بوشهر داراي پيشينه و سوابق درخشان استعمارستيزي است. وي با بيان اينكه دريادلان نيروي دريايي در 22 دي ماه سال گذشته حماسه‌اي مهم در حفاظت از آبراه خليج فارس رقم زدند، گفت: حماسه دستگيري تفنگداران امريكايي در سال گذشته حوالي جزيره فارسي به‌دست دريادلان منطقه دوم نيروي دريايي سپاه رويداد مهم و درخشاني در ايران اسلامي است. 

فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه پاسداران تصريح كرد: دستگيري تفنگداران امريكايي كه از افراد زبده و عملياتي بودند در شرايطي به وقوع پيوست كه ناو هواپيمابر و تجهيزات نظامي در اطراف اين منطقه تردد و حماسه را رصد مي‌كردند. رزمجو با بيان اينكه تفنگداران امريكايي با دو فروند شناور نظامي در اطراف جزيره فارسي در خليج فارس دستگير شدند، افزود: با وجود اينكه نيروهاي مستقر در اين شناورها از افراد زبده و عملياتي بودند اما جوانان مؤمن و متعهد با اقتدار و شجاعت آنان را دستگير كردند. وي با بيان اينكه دستگيري تفنگداران متجاوز امريكايي در خليج فارس هيمنه استكبار جهاني را شكست، تأكيد كرد: حماسه دريادلان منطقه دوم نيروي دريايي سپاه پاسداران در دستگيري تفنگداران متجاوز امريكايي در 22 دي سال قبل هيمنه استكبار جهاني را شكست. فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه با اشاره به آمادگي روزافزون نيروي دريايي سپاه براي دفاع از حريم دريايي ايران اسلامي تصريح كرد: دريادلان اين منطقه براي حفاظت و صيانت از آبراه استراتژيك و بين‌المللي خليج فارس همواره با توان روز افزون حفاظت و دفاع مي‌كنند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار