کد خبر: 832476
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
با افشاي نقش «كلاه سفيدها» در جريان بستن آب بر ۵ ميليون سوري
چندي پيش خبر ساخت يك فيلم سينمايي با محوريت «كلاه سفيدها» از سوي تهيه‌كنندگان «آرگو» منتشر شد، حالا نيز در جريان بسته شدن آب به روي ۵ ميليون سوري، باز هم نام«كلاه سفيدها» به گوش مي‌رسد، منتهي نه در قامت قهرماناني كه مدعي آن هستند!
صابرالله داديان
كلاه‌سفيدها كه با شعار «هدف ما نجات جان انسان‌ها در اين بحبوحه است و شعارمان اين است كه نجات جان يك نفر به معني نجات بشريت است» اقدامات خود را وسعت بخشيده‌اند، به نظر مي‌رسد توانسته‌اند نظر عمال حقوق بشر امريكايي را جلب كنند و شنيده‌ها حاكي از آن است كه مورد حمايت دولت امريكا و بريتانيا قرار گرفته‌اند. در اين بين نيز هاليوود كه هميشه پشتيبان سياست‌هاي جهانخوارانه امريكا بوده است، با رصد اين سازمان مدني قصد دارد براي سياست‌هايش كيسه‌اي بدوزد. در بيانيه‌اي كه به تازگي از سوي برخي گروه‌هاي كنترل‌كننده وادي بردي براي توافق احتمالي منتشر شده است و در آن پيشنهاد كردند كه «تحت شرايطي» دسترسي به آب برقرار شود، نام و لگوي رسمي «سازمان دفاع مدني سوريه» يا همان«كلاه سفيدها» آورده شده است كه نشان از هم‌پيماني آنها با اشقيايي دارد كه آب را به روي حدود ۵ ميليون شهروند سوري ساكن دمشق از ناحيه «وادي بردي» بسته‌اند. 

سايت خبري مشرق در تحليلي بر اين خبر نوشته: واضح است كه سازماني كه در موضع پيشنهاددهنده شرايط به دولت سوريه قرار مي‌گيرد، قطعاً خود را داراي توانايي تحقق اين شرايط هم مي‌بيند. به بيان ديگر، مي‌بايست آنها را مسئول استمرار قطع آب شرب اهالي دمشق دانست. قطعاً مي‌توان چنين فكر كرد كه آنها روابط نزديكي با تروريست‌هاي القاعده دارند كه اكنون تأسيسات آسيب‌ديده‌ آب را در وادي بردي تحت كنترل دارند. دولت‌هاي امريكا و انگلستان كه «كلاه‌سفيدها» را ايجاد كرده‌اند و به آنها پول مي‌دهند، خود را «بي‌طرف»، «غيرجانبدار» و «دلسوز همه مردم سوريه» معرفي مي‌كنند. اين در حالي است كه افسران پنتاگون و سيا در اتاق‌هاي عمليات اردن و تركيه اقدامات ضد دولت سوريه، از جمله همين اقدام غيرانساني بستن آب به روي ۵ ميليون سوري را هدايت مي‌كنند. 

اما نكته جالب ديگر در رابطه با سياست هاليوود در مورد كلاه‌سفيدها اين است كه از هر فرصتي براي گرفتن امتياز چه از جانب مردم امريكا و چه كشورهاي ديگر براي توسعه و تبيين سياست‌هاي جديد خود در آثار پيش روي‌شان استفاده مي‌كنند تا قهرمانان پوشالي و رياكار خود را در جامه راهبان قديس و شجاعي معرفي كنند كه كمك‌هاي بشر دوستانه‌شان قرار است نمايشي بزرگ از بيانيه حقوق بشر امريكايي در جهان باشد. جرج كلوني، بازيگر و كارگردان سرشناس هاليوودي كه تهيه كنندگي «كلاه‌سفيدها» را بر عهده دارد، چندي پيش در مراسم گلدن‌گلوب گفت: اين فيلم به زبان عربي و با زيرنويس انگليسي ساخته مي‌شود و مي‌خواهد تا جايي كه مي‌شود مردم سوريه و استعدادهاي سوريه را در خود داشته باشد. او ادامه داد: جلب توجه عمومي نسبت به شجاعت كساني مثل اين داوطلبان يكي از راه‌هاي مثبت استفاده از شهرت است و اضافه كرد: تنها دليلي كه مردم شناخته شده بايد در چنين چيزهايي نقش داشته باشند مربوط به زماني است كه هيچ‌كس چيزي درباره‌شان نمي‌داند. جرج كلوني كه به واسطه مستند ساخته شده «كلاه‌سفيدها» توسط اورلاندو فون آينسيدل و به تهيه‌كنندگي جوآنا  ناتاسگارا كه در بخش مستندهاي كوتاه اسكار جاي دارد در رابطه با كلاه‌سفيدها در اين مراسم پر بيننده سخن گفته است در حقيقت در حال اجراي بخشي از يك ميتينگ تبليغاتي است كه قرار است توجه جهانيان را به اين فيلم جلب كند، چراكه قرار است يكي ديگر از تحريف‌هاي تاريخي اين بار در رابطه با اتفاقات سوريه رخ بدهد و جعلي بزرگ از سوي هاليوود قدرتمند انجام گيرد كه همگان بايد شاهد آن باشند، چرا كه قدرت هاليوود در ارائه تصويري ديگر از واقعيت بر همگان مشهود است و گويي قرار است تهيه‌كنندگان آرگو اين بار كلاه‌سفيدها را كه هر روز نقش آنها به عنوان دوستان و حمايت شوندگان حاميان تروريست و ادامه‌دهندگان جنگ در سوريه مشخص‌تر مي‌شود، در نقش بزرگ قهرماناني نشان دهند كه از دل جامعه بيرون آمده‌اند و براي احياي حقوق بشر و كمك‌هاي انسان‌دوستانه همه توان خود را به كار مي‌گيرند و حتي از جان‌شان مي‌گذرند. 

اما حقيقت آن است كه تاريخ ثابت كرده قهرمان‌هايي كه هاليوود بر اساس رصدهاي تاريخي و اجتماعي‌اش در سينما تصوير كرده با حقيقت معناي قهرمان فاصله‌اي بسيار دارند و در جهان بيشتر نقش اشقيا را بازي كرده‌اند تا قهرمان. همانطور كه حقيقت مطلب در مورد كلاه‌سفيدها نيز همين است و هر روز اسناد بيشتري از همكاري آنها با امريكايي‌ها و حاميان تروريست‌شان در سوريه منتشر مي‌شود. 
گفتني است، سازندگان «كلاه‌سفيدها» پيش‌تر در همين تركيب فيلم سينمايي ضد ايراني«آرگو» به كارگرداني بن‌افلك را توليد كردند و توانستند جايزه بهترين فيلم را در هشتاد‌و‌پنجمين آكادمي اسكار از دستان همسر رئيس‌جمهور ايالات متحده دريافت كنند تا يكي از سياسي‌ترين جوايز اصلي اسكار را در طول تاريخ اين جشنواره به دست بياورند. آنها قرار است اين بار در نقش نقادان دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور منتخب ايالات متحده امريكا، سياست‌هاي هميشگي امريكا را درباره خاورميانه در فيلمي ديگر تصوير كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار