کد خبر: 832447
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:
نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار برگزاری مستمر جلسات مشترک تشکلهای ایثارگری با مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران شد تا مسائل و مشکلات به‌صورت مشخص در حوزه‌های تخصصی خود مطرح و با ارائه راهکارهای مختلف بررسی شوند.
به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز یکشنبه 19 دی ماه 95 در دیدار با جمعی از فرزندان دختر شهدا ضمن گرامی داشت قیام 19 دی و سالگرد عملیات کربلای 5، در پاسخ به موارد مطرح شده از سوی تعدادی از حاضران در جلسه گفت: در حال حاضر 133 تشکل ایثارگری فعال به‌صورت منسجم و منظم در حال فعالیت هستند، اما تشکل مستقلی با موضوعیت خواهران مشغول به فعالیت نیست که شما جمع حاضر بر اساس پیشنهادی که مطرح کردید، می‌توانید اقدامات لازم را برای ثبت و تأسیس چنین تشکلی انجام دهید.
وی با اشاره به اقدامات گسترده بنیاد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز خدمات رسانی به ایثارگران عزیز گفت: مشکلاتی نیز در خدمت رسانی به ایثارگران وجود دارد. بخشی از مشکلات ایثارگران برای برطرف شدن نیازمند طی زمان هستند و نمی‌توان توقع نتیجه‌گیری سریع را داشت. همچنین برخی قوانین مربوط به گذشته نیز مشکلاتی را در حال حاضر ایجاد می‌کنند که روند کارها را طولانی‌تر می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در حال حاضر مشکلات و خلأهای موجود در قوانین حوزه ایثارگری در حال بررسی است تا اصلاحات لازم برای آن‌ها اعمال شود و بخشی از مشکلات برطرف شوند.
معاون رییس جمهوری به موضوع فرزندان حضانتی شهدا اشاره کرد و گفت: از تمام ایثارگران و فرزندان شهدا تقاضا دارم تا این فرزندان معزز شهدا را مورد توجه خاص خود قرار دهند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره برگزاری برنامه‌های فرهنگی و زیارتی ویژه همسران شهدا نیز گفت: به دلیل مشکلات بودجه‌ای، در برخی زمینه‌ها به‌خصوص مسائل فرهنگی با کمبودهایی روبرو هستیم، با این‌حال تلاش خود را می‌کنیم تا موضوع اردوهای زیارتی بیشتر مورد توجه باشند.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی خواستار برگزاری مستمر جلسات مشترک تشکل های ایثارگری با معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران شد تا مسائل و مشکلات به‌صورت مشخص در حوزه‌های تخصصی خود مطرح و بررسی شوند.
در این دیدار حسین گروسی مشاور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور فرزندان شهدا و صدیقه کاوه مشاور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار