کد خبر: 832442
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
معاون وزير جهاد كشاورزي با طفره رفتن از توضيح بيشتر در مورد انتقال ميوه‌هاي قاچاق از سردخانه‌هاي اطراف تهران به مراكز عرضه گفت: درحالي‌كه امسال با افزايش توليد، ۴ ميليون و ۷۰۰ هزار تن مركبات داريم، عده‌اي با كوبيدن بر طبل واردات براي شب عيد، نمي‌گذارند باغدار سرش را راحت روي بالش بگذارد و معيشت وي تأمين شود.
بهناز قاسمی
معاون وزير جهاد كشاورزي با طفره رفتن از توضيح بيشتر در مورد انتقال ميوه‌هاي قاچاق از سردخانه‌هاي اطراف تهران به مراكز عرضه گفت: درحالي‌كه امسال با افزايش توليد، ۴ ميليون و ۷۰۰ هزار تن مركبات داريم، عده‌اي با كوبيدن بر طبل واردات براي شب عيد، نمي‌گذارند باغدار سرش را راحت روي بالش بگذارد و معيشت وي تأمين شود.
محمدعلي طهماسبي در گفت‌وگو با تسنيم اظهار كرد: ميزان توليد مركبات كشور در سال جاري 4 ميليون و 700 هزار تن است اما هر روز عده‌اي پيگير واردات اين محصول هستند و بر طبل واردات مركبات مي‌كوبند.  وي افزود: اين افراد با طرح مسئله نياز كشور به واردات براي تأمين نياز شب عيد، سعي مي‌كنند كه اذهان را براي اين امر آماده كنند، اما بايد در نظر داشت توليد مركبات داخلي براي نياز كشور كفايت مي‌كند.  معاون امور باغباني وزارت جهاد كشاورزي ادامه داد: در دوره قبل نيز كه در «وزارت كشاورزي سابق» حضور داشتيم، برخي افراد به دنبال واردات از هر طريقي بودند و در حالي كه نارنگي درجه يك در شمال كمتر از 200 تومان خريداري مي‌شد مي‌خواستند حجم زيادي نارنگي را با چندين كشتي به كشور بياورند.
 
 عده‌اي با طرح واردات نمي‌گذارند باغدار سرش را راحت روي بالش بگذارد
وي تصريح كرد: در دوره قبل نيز حجتي وزير وقت كشاورزي، پشت ما ايستاد و اجازه نداد كه واردات مركبات براي شب عيد انجام شود.
طهماسبي با بيان اينكه معيشت توليدكننده و باغداران بايد تأمين شود، گفت: باغدار محصول خود را توليد كرده و اكنون مي‌خواهد آن را در بازار عرضه كند، اما برخي نمي‌گذارند كه باغدار شب سرش را با خيال راحت روي بالش بگذارد.
  امريكا از واردات هركيلو پسته 8 دلاري ايران 24 دلار عوارض مي‌گيرد
وي با بيان اينكه كشور امريكا براي حمايت از باغداران پسته خود، بر واردات اين محصول از ايران 300 درصد تعرفه گذاشته است، اظهار داشت: در اين شرايط ما درصورتي‌كه بخواهيم به اين كشور صادرات داشته باشيم بايد براي هر كيلوگرم پسته 8 دلاري 24 دلار عوارض به امريكا پرداخت كنيم و عملاً امكان صادرات ما از دست مي‌رود.
اين مقام مسئول افزود: امريكا و همه كشورها از توليد كنندگان محصولات كشاورزي خود حمايت مي‌كنند، چرا برخي مي‌خواهند ما به‌سادگي دروازه‌هاي خود را به روي كشورهاي ديگر بازكنيم؟
معاون امور باغباني وزارت جهاد كشاورزي ادامه داد: سرمازدگي بخشي از مركبات شمال كشور باعث كمبود محصول در بازار نمي‌شود، زيرا علاوه بر محصول شمال توليدات مركبات جنوب كشور را نيز داريم.  طهماسبي در اين‌‌باره افزود: پرتقال والنسياي جنوب كشور روي درخت مي‌ماند تا براي تأمين مصرف شب عيد مورد استفاده قرار گيرد و نياز ما را تأمين ‌كند.

  توقيف ۱۵۰ تن موز قاچاق در مرز بازرگان
معاون وزير جهاد كشاورزي در امور باغباني گفت: برخي از واردكنندگان ميوه در گمرك كم‌اظهاري مي‌كنند كه اين بار گمرك با هوشياري توانست جلوي آنها را بگيرد و ۱۵۰ تن موز قاچاق در مرز بازرگان متوقف شد.  طهماسبي در جمع خبرنگاران درباره آخرين وضعيت قاچاق ميوه به كشور گفت: با همكاري ستاد قاچاق مبارزه با كالا و ارز و سازمان تعزيرات حكومتي در مورد پيشگيري قاچاق ميوه به كشور كارهاي خوبي انجام شده تا حدي كه حجم قاچاق ميوه به شدت كاهش يافته است و ديگر ميوه به راحتي به كشور قاچاق نمي‌شود.  طهماسبي فرايند مبارزه با قاچاق ميوه را مثبت ارزيابي كرد و گفت: با وجود اينكه اين محصولات دوباره به كشور وارد شده اما روند رو به رشدي ندارد و رسانه‌ها در اين زمينه حضور گسترده‌اي داشتند كه سبب ناامن شدن محيط براي قاچاقچيان شد.
وي اظهار اميدواري كرد تا سازمان مركزي ميادين ميوه و تره‌بار نيز مانع از ورود ميوه قاچاق به مراكز خود شوند چراكه اين مسئله از ورود ميوه‌هاي غيرقانوني به بازار مصرف خرده‌فروشي جلوگيري مي‌كند.  وي در پاسخ به اينكه برخي ميوه‌هاي قاچاق از سردخانه‌هاي اطراف تهران وارد بازار مصرف مي‌شود، تصريح كرد: شما چطور به عنوان يك شهروند يا خبرنگار از اين موضوع خبر داريد و مسئولان خبر ندارند؟ اخيراً محموله 150 تني موز قاچاق در مرز بازرگان متوقف شده كه حركت مثبتي به حساب مي‌آيد.  طهماسبي با اين پاسخ به طور تلويحي از توضيح بيشتر در مورد انتقال ميوه‌هاي قاچاق از سردخانه‌هاي اطراف تهران به مراكز عرضه طفره رفت. وي ادامه داد: برخي از واردكنندگان در گمرك كم‌اظهاري مي‌كنند كه اين‌بار گمرك با هوشياري توانست جلوي آنها را بگيرد.
  آيا دور ريختن سيب به دريا براي واردات موز واقعيت دارد؟
معاون حجتي در واكنش به اخباري مبني بر ريختن سيب ايراني به درياها و رها كردن آن در بيابان گفت: برخي از اين اخبار شايعه‌سازي است و در برخي موارد ممكن است جعل اسناد براي واردات موز در مقابل صادرات سيب باشد اما بايد به آنهايي كه مي‌گويند سيب موجود در سردخانه‌هاي اروميه صادر نشده بگوييم پس چه بلايي بر سر آنها آمده است؟ آيا بخش خصوصي حاضر مي‌شود محصول خود را جلوي گاو بريزد؟ بايد در نظر داشت كه اين بخش به سادگي از سرمايه خود نمي‌گذرد.
 
 ميوه شب عيد تأمين است
معاون وزير جهاد با بيان اينكه عده‌اي با وارد كردن بخشي از پرتقال‌هاي يخ زده به بازار، طوري وانمود كردند كه تمام توليد شمال آسيب ديده و قابل استفاده نيست، گفت: ما مشكلي براي تأمين پرتقال شب عيد نداريم.  طهماسبي در حاشيه اولين همايش ملي كشت بافت در محصولات كشاورزي، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آخرين وضعيت باغات خسارت‌ديده مازندران به چه صورت است و گفته مي‌شود دولت آنچنان كه بايد از توليدكنندگان آسيب‌ديده حمايت نكرده است، اظهارداشت: حرف‌هايي كه در اين زمينه زده مي‌شود صحت ندارد و دولت تمام حمايت‌هايي را كه لازم بوده انجام داده است.
وي با بيان اينكه در زمينه بيمه، استمهال وام و پرداخت تسهيلات به باغداران مازندران اقدامات خوبي انجام شده است، افزود: دولت براي حدود ۱۰۰ هزارتن مركباتي كه در شمال كشور بر اثر سرما دچار يخ‌زدگي شدند و پاي درختان ريختند، در قالب حوادث غيرمترقبه، خسارت پرداخت كرده است.  معاون امور باغباني وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه برخي محصولات شامل خريد تضميني شدند، اضافه كرد: درهمين راستا، خريد تضميني براي سه نوع پرتقال درجه يك، دو و سه ابلاغ و در گيلان، گرگان و مازندران اجرايي شد.  وي تأكيد كرد: ما اعتقاد داريم كه سرمازدگي تنها به همان ۳۰ درصد مازاد توليد، خسارت زده و به باقي توليد مركبات آسيبي نرسيده است.  معاون وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه عمده توليد مركبات شمال در حال حاضر از وضعيت خوبي برخوردار هستند و كيفيت بالايي دارند، افزود: متأسفانه عده‌اي از وضعيت پيش آمده سوءاستفاده كردند و با وارد كردن بخشي از پرتقال‌هاي يخ زده به بازار، طوري وانمود كردند كه تمام محصول اين منطقه آسيب ديده و قابل استفاده نيست.  طهماسبي تأكيد كرد: درحالي كه اين مسئله صحت ندارد و ما مشكلي در زمينه كمبود مركبات براي شب عيد نداريم.  طهماسبي درباره اينكه بعد از مدت‌ها اين ميوه‌ها دوباره در بازار عرضه مي‌شوند، افزود: به هرحال كنترل قاچاق به صورت مطلق اتفاق نيفتاده و ممكن است هر از گاهي شاهد حضور اين محصولات در بازار باشيم؛ اميدوار هستيم سازمان مركزي ميادين ميوه و تره‌بار در اين زمينه ورود كند و مانع از توزيع آنها در غرفه‌هاي خود شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
0
گویا امسال "سال اقتصاد مقاومتی ست
"اما دولتمندان ما به انچه که نیاندیشیدند وحمایتی ازان نکردند"توسعه در تولیدات داخلی بود" و جهت کوتاهی
خود در این موضوع مهم "و سر پوش گذاشتن بر این کوتاهی ها" راحت ترین
راه "همان واردات اجناس و میوه های
خارجی را مد نظر خود قراردادند"بر پایه همین تفکر دولتمندان وقت "سوداگران سودجو بازار کشور را انباشته از اجناس قاچاق خارجی کردند.ایا؟ دولتمندان به این موضوع توجه کردند" که پیامد های منفی اینگونه عملکردها "تغییر در سلیقه وذائقه مردم در استفاده از اجناس خارجی"در مقابل تولیدات داخلی خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار