کد خبر: 832435
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از کاهش ۹۰ درصدی آلودگی ناشی از گوگرد در منطقه پارس جنوبی خبر داد.

مهدی یوسفی گفت : امسال با تمرکز بر صیانت از محیط زیست، نظارت و کنترل بر خروجی و تصفیه پساب فاضلاب پتروشیمی و پالایشگاه‌های منطقه پارس جنوبی تشدید شده است.

وی افزود : براساس یک برنامه مدون سه ساله در فاز نخست خروجی پساب واحدهای صنعتی بزرگ منطقه پارس جنوبی به دریا با جدیت کنترل و نظارت می‌شود و این طرح تا بهبود پساب فاضلاب‌ها در منطقه ادامه دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی ادامه داد : هم اکنون یک مرکز آنلاین در منطقه پارس جنوبی وظیفه کنترل و پایش پساب‌ها را برعهده دارد و درآینده نزدیک شش ایستگاه دیگر راه‌اندازی می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: به منظور پایش کیفیت هوای منطقه پارس جنوبی ۲۰ پارامتر کیفی موثر تعیین و تدوین شده و به طور مداوم کیفیت هوای منطقه توسط یک مرکز هواشناسی کنترل و پایش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند فاضلاب‌ها در سال‌های گذشته یکی از گام‌های اساسی و حائز اهمیت برای صیانت از محیط زیست منطقه به شمار می‌رود تاکید کرد: مجتمع مدیریت پسماندهای صنعتی خطرناک و غیر خطرناک و اصلاح و تکمیل واحدهای تصفیه پساب فاضلاب شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی ایجاد شد.

مدیر عامل منطقه ویزه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با بیان اینکه یک‌ هزار هکتار فضای سبز در منطقه پارس جنوبی ایجاد شده گفت: اجرای بیش از یک‌ هزار هکتار دیگر هم اخیراَ توسط هیئت مدیره شرکت نفت تصویب شده و به‌زودی اجرا می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار