کد خبر: 832345
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
مصطفی کواکبیان:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هاشمی رفسنجانی امیرکبیر دوران ما بود و تا نهضت و انقلاب زنده است نام هاشمی زنده است .
محمدرضا عباسی

امیر کبیرقهرمان  که  سالن اجتماعات اداره اوقاف اسلامشهر برگزار شد ، اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی امیرکبیر دوران ما  و یک استوانه رسمی نظام  بود .

کواکبیان افزود: حقیقتا" امروز ما باورمان نمی آید که  درسالروز شهادت اسوه مبارزه با استبداد واستکبار به عزای  امیر کبیر دوران  بنشینیم ، البته  از دوهفته قبل حزبهای  مردم سالاری و اراده ملت ایران خواستندبا برگزاری این همایش دستاوردهای دولت یازدهم را  با الگو برداشتن از  شخصیت امیر کبیر مروری  داشته باشند .

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی امیرکبیر، بیان کرد: حقیقتا" امیر کبیر ایده هایی بالاتر از اقداماتی که انجام  داد، دوست داشت  به سرانجام برساند که  محقق نشد و این سرنوشست ما ایرانیان است که  مسیری را شروع   کنیم ، بعد بیاییم سرخط و از  تکار کنیم .

نمایده مردم اسلامشهر، تهران ، ری و شمیرانات و پردیس ، تاکید کرد:ما معتقدیم  که اصلاحات از نهضت انبیا و امام حسین (ع) شروع  شده و در ایران سید جمال الدین اسد آبادی  بحث استبداد، استعمار، تفرقه ، فرقه گرایی و دور ماندن از قافله علم  و تمدن را از  مسائل و موانع  پیشرفت  کشور تشخیص داد، که امروز هم جامعه  امت اسلامی این مباحث وجود دارد.

وی  تصریح کرد:امیر کبیر در آن دروران  با ابلاغ بخشنامه به تمام بخشهای  اجرایی کشور مانع از ترویج حیف ومیل و اسراف در کشور شد و اصلاحات را شروع کرد ،  راهی که امیر کبیر  فراروی ملت ایران گذاشت ، این است که باید  نابسامانی ها را سامان بخشید واین معنی و مفهوم واقعی اصلاحات است .

کواکبیان  افزود: مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی هم همالنند  امیر کبیر  ، خواستار ایجاد اصللاحات در کشور بود ،  در این راه  خیلی  خون دل خورد و بسیار  نامهربانی و ملامت  کشید  و همه چیز را در خود فرو ریخت .

وی بیان کرد: هاشمی رفسنجانی  همه دردها را فرو می ریخت  ولی نمی آمد  به خاطر یک دستمال  ، قیصیریه را به آتش بکشد ، همه  غیر از مقام معظم رهبری  ، دانش آموخته  مکتب ساسی هماشمی بودند.

سخنران این همایش تصریح کرد:یک عده ای که رادیکال هستند تغییر وضع موجودرا می خواهند و به هیچ  قانونی پایبند نیستند و عده ای هم  می خواهند  محافظه کارانه وضعیت موجود را حفظ کنند ، در حالیکه هاشمی هیچ موقع رادیکال نبوده و تاجائیکه ظرفیت نظام  تغییر نکندو خطوط نظام حفظ شود ، دنبال  تغییر  وضعیت موجود بود و این مفهوم اصلاحات است .

وی  افزود: یک عده تا دیروز به هاشمی  ناسزا می گفتند و فحش می دادند، امروز طرفدار وی شده و حتی تفزقه ایجاد می کنند ، پیام  تسلیت رهبری خط بطلان برهمه رفتارهای کسانی بود که ،با هاشمی بد رفتاری  کردند.

کواکبیان  تاکید کرد:آیت اله هاشمی رفسنجانی  به حزب  وتشکیلات حزبی بسیاراهمیت می دادند، ایشان در دوران زندان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ،نطفه حزب جمهوری اسلامی را پایه گذاری کرد.

وی با بیان اینکه  دانش و اطلاعات هاشمی از بسیاری ازسیاستگذاران خارجی ودیپلماتها بیشتر بود، تصریح کرد: دولت  روحانی  بخش مهمی از موفقیت دربحث برجام را مدیون  هاشمی رفسنجانی است ، در حالیکه  در دولت قبل اعضای  سازمان ملل 7 قطعنامه برعلیه ایران تحمیل  کردند .

 دبیرکل حزب مردمسالاری  درحالیکه در دولت یازدهم حداقل این قطعنامه ها یکجا ملقی شده واساسا" از فصل هفتم منشور سازمان ملل  خارج گردد ، بحث تحریمها برداشته و قطعنامه ها لغو شد و گشایشی درروابط اقتصادی با جهان خارج پیدا کردیم ،که امیرکبیرهم یکی از اهدافش  همین  بود که ما با منزوی کردن  ، نمی توانیم برای ملت کاری بکنیم .

وی  گفت: امیرکبیر منادی اصلاحات بود ،هاشمی هم همینطور ، با در نظر گرفتن ظرفیتها با افراط وتفریطها  مبارزه کرد، هاشمی  در بعد فقه  سیاسی ، تفسیر قرآن  و اخلاق و... بسیار برجسته  بود وراهشان  در راه امیر کبیر بیرای ایجاد اصلاحات بود .

کواکبیان خاطر نشان  کرد:امام خمینی (ره) فرمودند  تا نهضت زنده است  ، هاشمی زنده است ، من می گویم  تا نهضت  و انقلاب زنده است ، نام و رسم  هاشمی زنده است.

       به گزارش خبر گزاری تسنیم  همایش  بزرگداشت  امیر کبیر  قهرمان  - دولت تدبیر و امید و دستاوردهای سیاستهای خارجی ، از سوی  حزب اراده ملت ایران و مردمسالاری شاخه اسلامشهر  به مناسبت بزرگداشت  سالروز شهادت امیر کبیر،با حضور فرماندار ، بخشداران اسلاممشهر و احمد آباد و جمعی از مسئولین  اسلامشهر ، در حالی برگزا ر شد حضور شخصیتها ومسئولین سیاسی  منطقه به علت واقعه ارتحال آیت اله هاشمی رفسنجانی  کمتر به چشم می خورد.


  

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر