کد خبر: 832116
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
در تبيين بيانات رهبر انقلاب در ديدار با مردم قم
مسعود اميري
ادامه دادن به مسير ايجاد دوقطبي و متن كردن حاشيه در واقع كمك كردن به دشمن است براي ضربه زدن به قوه‌اي كه از عناصر اقتدار ملي ايران اسلامي است و قاطعانه و با شجاعت در برابر مفاسد ايستاده و از اين طريق راه پيشرفت ايران اسلامي را هموار مي‌كند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار هزاران نفر از مردم قم كه همزمان با سي‌و‌نهمين سالگرد قيام تاريخي مردم قم در 19 دي سال 1356 برگزار شد، به نكات قابل‌توجهي اشاره داشتند كه در اين ‌بين موضوعي كه بيش از همه به چشم آمد و مورد توجه قرار گرفت، اشاره به اختلاف پيش‌آمده در بين سران قوا بود. «من كاري به بگومگوهاي اخير رؤساي دو قوه ندارم زيرا موضوع مهمي نيست و به حول و قوه الهي تمام مي‌شود، اگرچه دشمن به دنبال بزرگنمايي آنهاست اما همه بايد وجود يك قوه قضائيه مستقل، شجاع و قاطع را قدر بدانند.»
اين جمله را بايد در كنار كليت سخنراني ايشان در بين مردم قم مورد بررسي و تحليل قرارداد؛ گزاره‌اي كه از سوي ايشان در اين سخنراني به‌كرات مورد اشاره قرار گرفت، توجه به طرح و نقشه دشمن و در كنار آن توجه به دشمن دروني بود. «من همواره از دولت‌ها، از مجلس شوراي اسلامي و از قوه قضائيه حمايت كرده و مي‌كنم اما بايد ديد دشمن به دنبال چيست و او را در رسيدن به اهدافش ناكام گذاشت.»
هدف اصلي دشمنان جمهوري اسلامي ضربه زدن به اعتماد عمومي مردم و ايجاد فضاي دوقطبي در جامعه است اما دليل پيگيري اين هدف از سوي دشمنان جمهوري اسلامي چيست؟   بدون شك كشوري كه سران قواي آن درگير اختلافات و بازي‌هاي سياسي شده و جامعه نيز براثر اين اختلافات به سمت فضاي دوقطبي كاذب حركت كرده و مردم و كارگزاران نظام به‌جاي تمركز بر معضلات اصلي كشور درگير موضوعات حاشيه‌اي شوند، آن كشور ديگر قادر به پيشرفت نخواهد بود. دشمن مي‌داند در صورت ادامه روند رو به رشد جمهوري اسلامي در اين سال‌ها و در صورت ايجاد همدلي و همزباني در بين مردم و مسئولان براي پيشرفت، ايران تبديل به يك ابرقدرت نه‌تنها در منطقه بلكه در جهان خواهد شد و اين امر چيزي نيست كه مطلوب خوي استكباري دشمنان جمهوري اسلامي باشد، به همين دليل از هر فرصتي براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي و كند كردن روند پيشرفت ايران اسلامي استفاده خواهند كرد و يكي از راه‌هاي اين كار دميدن در آتش اختلاف بين مسئولان و ايجاد فضاي دوقطبي است. اختلافات بين سران قوا و علني شدن آن به‌راحتي خوراك مورد نياز رسانه‌هاي دشمن را كه به دنبال تفرقه‌افكني هستند فراهم مي‌كند تا با استفاده از آن بر افكار عمومي بتازند و مردم را نسبت به‌نظام اسلامي دلسرد كنند.
مردمي كه با مشكلات عديده اقتصادي و معيشتي دست‌به‌گريبان هستند و همچنين به گوششان اخبار سوءاستفاده‌ و فساد‌هاي مالي مي‌رسد، وقتي مسئولان را به‌جاي تلاش براي خدمت‌رساني و مقابله با فساد در حال مشاجرات سياسي ببينند، كم‌كم اعتماد خود به‌نظام اسلامي را از دست خواهند داد.
درحالي‌كه رسانه‌هاي معاند از ماه‌هاي گذشته حمله خود را به رياست قوه قضائيه كه در خط مقدم مبارزه با مفاسد قرار دارد، شدت بخشيده‌اند، دميدن در آتش اين اختلاف و بزرگنمايي آن و همچنين ايجاد دوقطبي در جامعه، چيزي جز بازي كردن در پازل دشمن نخواهد بود. ادامه دادن به مسير ايجاد دوقطبي و متن كردن حاشيه در واقع كمك كردن به دشمن است براي ضربه زدن به قوه‌اي كه از عناصر اقتدار ملي ايران اسلامي است و قاطعانه و با شجاعت در برابر مفاسد ايستاده و از اين طريق راه پيشرفت ايران اسلامي را هموار مي‌كند. رهبر معظم انقلاب با اشاره به لزوم دشمن‌شناسي و اهميت اقتدار ملي مي‌فرمايند: «اگر عناصر اقتدار ملي را بشناسيم و تقويت كنيم و نسبت به اهداف و روش‌هاي دشمن نيز آگاهي پيدا كنيم، مي‌توانيم در مقابل طراحي‌هاي او برنامه‌ريزي و مقاومت كنيم اما اگر اين عناصر را نشناسيم و بصيرت نداشته باشيم، ممكن است به دشمن، كمك هم بكنيم و به‌جاي دشمن، دوست و جبهه خودي را هدف قرار دهيم.»
در كنار آسيب‌هاي داخلي علني شدن اختلافات و رسانه‌اي شدن آن وجهه بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران را كه به‌عنوان الگوي نظام اسلامي در سطح جهان مطرح‌شده، خدشه‌دار خواهد كرد. پس براي رسيدن به پيشرفت و شتاب دادن به اين امر و حل مشكلات بايد از اختلاف بين قوا پرهيز شود و مشكلات مابين قوا تا حد ممكن در عرصه عمومي مطرح نشود تا در سايه همدلي، رشد و پيشرفت مدنظر مقام معظم رهبري رخ بدهد. مقام معظم رهبري در ديدار 19 دي با برشمردن اهداف نظام جمهوري اسلامي تأكيد كردند: «امروز مهم‌ترين اهداف كشور، داشتن «دستگاه امنيتي قوي»، «دستگاه نظامي مقتدر و مردمي»، «حركت عظيم مردمي به نام بسيج»، «روحانيت آگاه به زمان و حاضر در صحنه»، «قوه قضائيه مقتدر كامل» و «دولت برنامه‌ريزي دقيق و شجاع» است زيرا با تأمين اين اهداف، حركت ملت ايران موفق خواهد شد و بايد هركدام از اين عناصر كه موجود نيستند، تأمين و عناصر موجود، حفظ شوند. ايشان با ذكر اين نكته كه ما در كنار دشمن خارجي، دشمن دروني هم داريم، مظاهر اين دشمن را «بي‌انگيزگي، نااميدي، بي‌حالي، بي‌نشاطي، تنبلي، سياست‌هاي غلط، رفتارهاي بد، اختلافات گوناگون و تنگ‌نظري» دانستند.
تأمين اهداف مدنظر مقام معظم رهبري ممكن نخواهد بود مگر با همدلي و همزباني مابين قوا، شناخت دشمن دروني، پرهيز از اختلافات و مسائل حاشيه‌اي و ايجاد دوقطبي و تمركز بر مشكلات اصلي امروز جامعه ايران كه چيزي جز مشكلات معيشتي و اقتصادي نيست، قوه مجريه بايد به‌جاي درگير كردن خود به مشكلات حاشيه‌اي با «برنامه‌ريزي دقيق» در راه رفع مشكلات اقتصادي گام بردارد و همچنين قوه قضائيه را در برخورد با مفاسد اقتصادي همراهي و ياري كند تا در سايه اين همراهي پيشرفت مدنظر مقام معظم رهبري تحقق پيدا كند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
0
انشالا هرچه زودتر شاهد نتیجه اقدامات قوه قضائیه بخصوص فساد مالی باشیم .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار