کد خبر: 831934
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
شورای اسلامی شهرتبریز تصویب کرد؛
شورای اسلامی شهر تبریز، با هدف تکمیل و بهینه سازی طرح جامع مصوب تبریز، تجدید نظر در برخی بندهای این طرح را تصویب کرد.
در جلسه  شورای شهر تبریز، به دنبال تصویب سومین طرح جامع تبریز از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، با بررسی تعدادی از مفاد این طرح، لزوم بازنگری در آنها را تصویب کردند.

بر اساس این گزارش، حذف محدوده توسعه آتی شهر از سمت دامنه های سهند و عدم در نظر گرفتن کاربری های عمومی در این طرح، آن هم در شرایطی که بیش از 3هزارهکتار کمبود فضا با کاربری عمومی وجود دارد، ازجمله مواردی است که با شرایط فعلی تبریزهم خوانی ندارد.

لذا، اعضای شورای شهر تبریز، توسعه شهر از سمت باسمنج و جنوب اتوبان شهید کسایی و لغو محدوده توسعه شهر از سمت جنوب، ابقای حریم فعلی شهر از سمت سه راهی اهر و الحاق تمامی روستاهای اطراف تبریز به این شهررا خواستارشدند.

همچنین در بخشی از طرح جامع مصوب، توقف طرح های اجرایی در محدوده تاریخی شهر، مانند میارمیار و آیسان و طرح تفصیلی محورتاریخی تبریز، لحاظ شده است که با توجه به وضعیت این قسمت ها و ضرر و زیانی که متوجه شهرداری و در نتیجه شهر خواهدشد، اعضای شورا، تغییر آن را تصویب کردند.

سومین بند مورد توجه در طرح جامع مصوب، مربوط به توقف اقدامات اجرایی در پارک بزرگ تبریز است، به علاوه، طرح خواستارایجاد پارک در محدوده فعلی پادگان تبریز، است که با توجه به اجرای طرح های مهم مشارکتی در زمینه گردشگری و تفریحی در پارک بزرگ، همچنین تعیین تکلیف انتقال پادگان تبریز به خارج از شهر، دیگر نیازی به اجرای این بند نیست.

در ادامه جلسه، یکی دیگرازموضوعات در طرح جامع سوم مطرح شد که بر اساس آن، احداث یک سالن و مرکز همایش در نزدیکی مجتمع لاله پارک و یک فرهنگ سرا در پارک بزرگ بود.

زمین وعرصه لازم برای احداث این دو فرهنگ سرا، سال ها پیش تخصیص یافته بود و الان در طرح جامع مصوب، برضرورت احداث آن ها تاکید شده است.

؛ اما شورای شهر تبریزبا عنایت به این که شهرداری تبریز در حال حاضر مرکز همایش های بین المللی را در دست احداث دارد و یک مجموعه فرهنگی نیز در داخل پارک بزرگ در حال اجراست، از شورای عالی شهرسازی و معماری درخواست کرد که ضمن حذف این بند، در عوض تکلیف میدان صاحب الامر تبریز را به عنوان بزرگترین میدان شهری کشور، مشخص کنند و همچنین، کوی های صنعتی در اطراف تبریز هم نیاز به تعیین تکلیف دارند.

دیگر از مورد تصویب شده در طرح فوق، ابلاغ توقف بلندمرتبه سازی در تبریز است تا به جای آن، طرحی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری، به شهرداری ارائه شود؛ در حالی که توقف یک طرح، راهکار حل معضل نیست و باید طرح جدید آماده شود تا بلافاصله و متعاقب طرح قبلی وارد فاز اجرایی گردد.

گفتنی است اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، در عین حال خواستار احداث کنارگذر شمالی تبریز شده و موارد فوق را به عنوان مصوبه امروز شورای اسلامی شهر تبریز درج کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها