کد خبر: 831872
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
دولت با صدور ابلاغیه‌ای شائبه دخالت در انتخابات را تقویت کرد
دولت در اقدامي كم‌سابقه و با ابلاغ فوق‌العاده، در پوشش طرحي به نام «اطلاع‌رساني و تعامل مستقيم با مردم» عملاً دستور تشكيل ستادهاي تبليغاتي حسن روحاني براي انتخابات ۹۶ را در استانداري‌ها و فرمانداري‌هاي سراسر كشور صادر كرده است.
دولت در اقدامي كم‌سابقه و با ابلاغ فوق‌العاده، در پوشش طرحي به نام «اطلاع‌رساني و تعامل مستقيم با مردم» عملاً دستور تشكيل ستادهاي تبليغاتي حسن روحاني براي انتخابات ۹۶ را در استانداري‌ها و فرمانداري‌هاي سراسر كشور صادر كرده است.
به گزارش راه دانا،  در اين ابلاغيه ۱۹ ماده‌اي رياست اين ستاد تبليغاتي بر عهده معاونان سياسي و امنيتي استانداري‌ها (مجريان مستقيم انتخابات) و نظارت بر عملكرد اين ستاد به استانداران واگذار شده است.
در بند نخست دستورالعمل اجرايي اين كمپين انتخاباتي تأكيد شده است كه روند فوق‌العاده ارائه گزارش عملكرد سه ساله از دي ماه سال جاري بايد اولويت همه مديران استاني از استاندار گرفته تا مديران كل و مشاوران و... قرار گيرد.
همچنين بند دوم اين ابلاغ تأكيد مي‌كند كه بدون هيچ محدوديتي [دولتي و غيردولتي] از همه ظرفيت‌هاي رسانه‌اي براي تبليغات و ارتباط مردمي استفاده شود.
بندهاي ۵، ۶، ۷، ۸ و ۹ دستورالعمل اجرايي اين كمپين انتخاباتي به شكلي باورنكردني عملاً استانداران، فرمانداران، بخشدارها و حتي دهيارها را به ضبط تصاوير تصنعي از ديدار با مردم و حل مشكلات آنها در طول اجراي طرح! مكلف كرده و تأكيد مي‌كند اين سناريو بايد به صورت مكرر اجرا و تصاوير آن به صورت گسترده رسانه‌اي شود.
بند ۱۳ اين دستورالعمل انتخاباتي تأكيد مي‌كند استانداري‌ها در مواجهه‌هاي رسانه‌اي در عين دفاع حداكثري! از دولت مراقبت كنند تا رويكرد انتخاباتي برنامه‌هاي ابلاغي عيان نشود! همچنين تأكيد شده است تك‌عكس‌هاي خاص و مؤثر! از رئيس‌جمهور با جملات كليدي وي در سفرهاي استاني و تدوين ويدئو‌هاي يك دقيقه‌اي موبايل‌محور توسط استانداري‌ها تهيه شده و به صورت گسترده در بسترهاي مختلف منتشر شود.
نكته باورنكردني اين ابلاغيه انتخاباتي انتصاب معاونان سياسي استانداري‌ها (مجريان اصلي انتخابات) به عنوان رئيس اين شوراي انتخاباتي است كه موظف مي‌شوند هر ماه حسن اجراي برنامه‌ها را به وزارت كشور ارائه كنند. تأكيد شده كه اعضاي اين شورا متعاقباً اعلام خواهد شد! بند ۱۸ اين ابلاغيه هم تأكيد مي‌كند كه تمامي توليدات تبليغاتي بايد در قالب ويژه‌نامه‌هايي با عنوان «سلام كشور» چاپ و به صورت گسترده توزيع شود.
علاوه بر هزينه‌هاي گزاف اين طرح از جمله چاپ نشريه، تدوين فيلم و... از بيت‌المال براي انتخابات ۹۶، عملاً تمام ظرفيت‌هاي دولت مخصوصاً مجريان انتخابات طي ماه‌هاي آينده صرف تبليغات رياست جمهوري حسن روحاني خواهد شد.
بايد ديد واكنش حوزه نظارتي مجلس و ساير نهادهاي نظارت بر انتخابات در قبال اين تصميم پرحاشيه و انتحاري دولت يازدهم براي به كارگيري تمام‌عيار ظرفيت‌ها و امكانات دولتي در انتخابات آينده چه خواهد بود.
 
  استفاده از امكانات دولتي براي انتخابات جرم است
ولي‌الله نانواكناري، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در اين رابطه گفت: براساس قانون هيچ‌كس حق ندارد از امكانات دولتي در جهت تبليغات انتخاباتي استفاده كند و هر سازمان و فردي كه از اين امكانات استفاده كند، جرم تلقي شده و براساس قانون بايد با آنها برخورد شود.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در ادامه تصريح كرد: فرقي نمي‌كند كه چه رده سازماني خواه براي رياست جمهوري، نمايندگي مجلس يا مجلس خبرگان اين كار را انجام داده باشد، در هر صورت استفاده از امكانات دولتي براي انتخابات ممنوع است و اگر از اين امكانات استفاده كنند، جرم تلقي مي‌شود و مسئولان امر بايد با اين موضوع برخورد قاطعي كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار