کد خبر: 831818
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان:
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان گفت: افرادی از شایعه افزایش قیمت گوشت قرمز در کردستان سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش جوان از کردستان، خالد جعفری شامگاه شنبه در جلسه نظام صنفی کشاورزی کردستان که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: یارانه سبوس کشاورزان نصف شده و 50 درصد از آن، در اختیار کارخانجات آرد قرار گرفته شد.

به گفته جعفری، موضوع کاهش 50 درصدی سبوس به دامداران موجب تشنج بازار شد و ما این موضوع را به صورت جدی پی‌گیری خواهیم کرد.

وی به تب‌برفکی و خسارات آن در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تب برفکی همواره در کمین است و باید دامداران پیش از آنکه خسارت جدی به دام‌هایشان وارد شود، مایه‌کوبی را انجام کنند.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستانبا بیان اینکه واکسن تب‌برفکی برای دام‌های سبک رایگان است، افزود: اما واکسن تب برفکی برای دام سنگین رایگان نیست و باید خود دامداران هزینه‌ها را تقبل کنند.

جعفری ادامه داد: درمان گاو و دام‌های سنگین به بخش خصوصی واگذار شده و بیمه در قبال درمان مسؤولیت ندارد که این موضوع به صورت سیاست کلی درآمده است.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان در ادامه عنوان کرد: افزایش قیمت دام سنگین، موجب سوءاستفاده برخی از افراد شده تا قیمت گوشت را به صورت چشمگیری افزایش دهند.

وی افزود: گوشتی که قبلا 30 هزار تومان بود اکنون باید در حدود 33 هزار تومان بفروش برسد اما متاسفانه قیمت‌ها بیش از این بوده و موجب ضرر به دامداران خواهد شد در حالی که مقصر اصلی قصابان هستند.

جعفری اظهار داشت: در همه جای کشور در یک مقطع از سال به دلیل کاهش تعداد دام و افزایش قیمت فرآورده‌های دامی، این افزایش قیمت اتفاق خواهد افتاد اما این موضوع نباید در چرخه توزیع موجب سوءاستفاده افراد شود.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به تعداد قصابی‌های سطح شهر سنندج، تصریح کرد: 70 تا 75 قصابی نیاز سنندج را پوشش می‌دهند در صورتی که اکنون در حدود 150 قصابی مجاز و 60 قصابی غیرمجاز در عرضه گوشت فعالیت دارند.

جعفری تاکید کرد: این تعداد قصابی در سطح شهر سنندج نیاز به کنترل دارد که سازمان صنعت و معدن باید بازدیدهایی به صورت دوره‌ایی داشته باشد تا حقوق شهروندان در هیچ جا نادیده گرفته نشود.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به لزوم بازسازی جایگاه دام و زیرساخت‌های آن، اظهار داشت: ارائه تسهیلات کم‌بهره به دامداران برای توسعه و ارتقاء کیفیت جایگاه‌های دام در اولویت امور جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر