کد خبر: 831632
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
اختلال افسردگي اساسي يا افسردگي باليني يكي از شايع‌ترين تشخيص‌هاي روانپزشكي است؛ چيزي كه از آن به عنوان «سرما‌خوردگي رواني» ياد مي‌شود...
سيمين جم
اين بار در ستون گلچين زندگي خلاصه‌اي از مفيد‌ترين و كاربردي‌ترين نكات درباره مهارت‌هاي برقراري ارتباط با ديگران از سايت فردا، دلايل افسردگي باليني يا به تعبير روانشناسان سرماخوردگي رواني از خبرگزاري فارس، دلايل گرايش به همسر دوم از باشگاه خبرنگاران جوان و نحوه مراقبت از حوله براي پيشگيري از آلودگي از خبرگزاري ايسنا ارائه شده است. چكيده مطالب مزبور را در ادامه مي‌خوانيد.



گرايش به همسر دوم به دليل عدم توجه به نيازها


يكي از علل اصلي گرايش به همسر دوم و بحث تنوع‌طلبي در برخي مردان به دليل وجود نياز‌هاي برآورده نشده است. بسياري از زوجين از وظيفه خود در برطرف كردن نيازهاي يكديگر غافل هستند كه همين موضوع با وجود عدم تمايل فرد، سبب بروز خيانت مي‌شود و عموماً اگر به طور فطري نياز فرد تأمين شده باشد هيچ وقت به سمت چيزهاي جايگزين گرايش پيدا نمي‌كند. گاهي فراموش كردن وظايف از سوي خانم‌ها مانند تأمين آرامش، نداشتن آراستگي، نبود نشاط و غرق شدن در مشاغل و امورات روزانه سبب لغزش همسرانشان مي‌شود. هر شخصي كه در زندگي زناشويي دچار انحراف مي‌شود طرف مقابل مي‌تواند تا حد زيادي در اين مسئله نقش داشته باشد و گاهي مي‌توان منشأ خيانت يكي از زوجين را به معناي نقص در عملكرد ديگري دانست. سطحي‌نگري، ظاهر‌بيني، مقايسه، نبود احترام، رفتارهاي نامناسب، عدم پاسخ به نيازها، نيازهاي عاطفي برآورده نشده، بي‌توجهي، عدم شناخت نيازهاي واقعي و عدم پاسخگويي درست به آنها مي‌تواند منجر به ايجاد خيانت در زوجين شود. همچنين محيط اطراف، رسانه‌ها، اينترنت و فضاي مجازي بسيار مي‌تواند در ايجاد حس تنوع‌طلبي، وسوسه‌طلبي و انحراف افراد تأثيرگذار باشد.


حوله محل تجمع باكتري‌هاست


حوله از جمله وسايل ضروري خانه است كه گاهي به صورت مشترك مورد استفاده قرار مي‌گيرد. كارشناسان معتقدند به محض استفاده از حوله حمام و توالت سطح آن به محلي مناسب براي تجمع باكتري‌ها، قارچ‌ها، سلول‌هاي مرده پوست و ميكروب‌هاي ديگر تبديل مي‌شود. در حاليكه بسياري از اين ميكروب‌ها براي بدن ضرري ندارند اما وجود آنها روي سطح حوله عامل آلوده‌كننده است. در واقع در صورتي كه به طور كامل خشك شود نمي‌توان بيش از سه بار از حوله استفاده كرد و بايد شسته شود. لازم است حوله پس از استفاده در معرض هوا خشك شود و مرطوب بودن آن زمينه مناسبي را براي رشد ميكروب‌ها فراهم مي‌سازد. همچنين در صورتي كه بوي خاصي از حوله‌تان استشمام مي‌شود نشان مي‌دهد ميكروب‌ها در حال رشد كردن هستند. در واقع حوله‌ فضاي ايده‌آلي براي ميكروب‌ها است چراكه در برگيرنده تمام شرايط لازم براي حيات آنها شامل آب، دماي گرم، اكسيژن، عامل تغذيه‌اي و  PH خنثي است.


مهارت‌هاي برقراري ارتباط با ديگران

زبان گفتاري و بدني راه اصلي ارتباط ما با ديگران است از اين رو شيوه استفاده از آن براي ايجاد ارتباط مناسب با ديگران بسيار مهم است. اگر شخصي كه طرف صحبت شما است، فرد مهمي است كه آينده كاري شما با نظر او گره خورده است يا نه يك دوست صميمي قديمي است كه بعد از مدت‌ها او را مي‌بينيد، در هر صورت سعي كنيد آرام باشيد. كنترل نفس‌هاي خود را در دست داشته باشيد. با يك نفس عميق به سراغ ساير بخش‌هاي صحبتتان برويد. اجازه ندهيد بريده بريده صحبت كردن، مانع انتقال صحبت‌هاي شما به مخاطبتان شود. هر جا احساس كرديد كه سرعت حرف زدنتان بالا رفته است، همان‌جا مكث كوتاهي كنيد و شمرده شمرده به ادامه حرف‌هايتان بپردازيد. با اين روش مي‌توانيد خودتان را  در وضعيت‌هاي مختلف گفت‌وگو كنترل نماييد. خضوع و فروتني افراد را به سمت شما جذب مي‌كند. در جمع‌هايي كه افراد موفق حضور دارند شركت كنيد. به صحبت‌هاي آنها به خوبي گوش دهيد، سعي كنيد تجربيات آنها را به خوبي ارزيابي كنيد. در رابطه با ديگران سعي كنيد اعتماد به نفس خود را حفظ كنيد. اعتماد به نفس داشتن به معناي اين نيست كه خودتان را برتر از ديگران ببينيد بلكه به اين معناست كه شما در مقابل كارهايي كه بايد انجام دهيد توانمند هستيد. همين تفاوت در برداشت مفهوم مي‌تواند نوع روابط شما را تغيير دهد. در جلساتتان سعي كنيد اضطراب خود را مديريت نماييد و حواس خود را به مباحث مطرح شده در گروه بدهيد. بعد از آن شما مي‌توانيد توانمندي‌هاي خود را با افراد حاضر در جلسه به اشتراك بگذاريد و بعد از آن از موقعيت‌هايي كه ممكن است در اثر اين معرفي خوب به شما پيشنهاد شود، استفاده كنيد.

افسردگي يا سرما‌خوردگي رواني؟


 
اختلال افسردگي اساسي يا افسردگي باليني يكي از شايع‌ترين تشخيص‌هاي روانپزشكي است؛ چيزي كه از آن به عنوان «سرما‌خوردگي رواني» ياد مي‌شود. 25 در‌صد زنان و 12 درصد مردان در طول عمرشان از دوره افسردگى اساسى رنج خواهند برد. شانس عود دوره ديگر بعد از دوره اوليه نيز بالاست البته خوشبختانه، درمان‌‏هاى بسيارى وجود دارد كه مي‌تواند به‏‌طور معناداري احتمال بازگشت را كاهش دهند. افرادى كه داراى افكار منفى در مورد خود، زندگى و آينده هستند، دچار افسردگى مي‌شوند. اين افراد به جنبه منفى هر چيزى فكر مي‌كنند و به نقايص خود خيلى توجه نموده و به طور مداوم خودشان را با ديگران مقايسه مي‌كنند. نكته مهم اينكه اين افراد هر نوع اطلاعات را سوء‌تعبير مي‌كنند. روانشناسان معمولاً افسردگى را چند عاملى در نظر مي‌‏گيرند؛ اين عوامل مي‌تواند زيست‌شيمى، ميان‏فردى، رفتارى يا شناختى باشد. افسردگى مي‌تواند در هر شخصى توسط هر يك از اين زمينه‌ها ايجاد شود، اما احتمالاً توسط تركيبى از تمام اين زمينه‌ها بروز مي‌يابد. عوامل زيست شيمى مي‌تواند شامل آمادگى ژنتيكى، خانوادگى و شيمى مغز باشد. تعارض و فقدان‏‌ها در روابط ميان ‏فردى مي‌تواند عاملى در ايجاد افسردگى باشد و عوامل رفتارى مانند افزايش استرس و كاهش تجارب لذت‏بخش و مثبت نيز مي‌‏توانند منجر به افسردگى شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر