کد خبر: 831553
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد:
نماینده ولی‌فقیه درچهارمحال‌وبختیاری و امام جمعه شهرکرد حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌محمدعلی‌نکونام جمعه 17 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به قیام نوزدهم دی ۱۳۵۶مردم قم، این رویداد مهم را سرآغاز شکل گیری انقلاب اسلامی خواند و گفت: با شهادت حاج سید مصطفی خمینی(رضوان‌الله تعالی‌علیه) فرزند برومند امام و اقبال مردم به امام خمینی(ره) و برگزاری جلسات متعدد، باعث شد که شاه به وحشت بیفتد و دستور بدهد مقاله‌ای با عنوان سرخ و سیاه در روزنامه اطلاعات چاپ شود که در آن مقاله به امام خمینی(ره)، مرجعیت، شهدا، حوزه‌های علمیه و مردمی که در سال 42 در حمایت از امام انقلاب کرده بودند توهین شد و مردم قم نتوانستن در برابر این هتاکی آرام بنشینند و قیام کرند و چنان آتشی از حماسه مردم در عصر روز نوزدهم دی ماه 1356 برافروخته شد که شاه نتوانست تحمل کند و به جان مردمی که از این خانه به آن خانه آرام می‌رفتند و اعتراض خودشان را اعلام می‌کردند، افتاد و خون آن‌ها را بر زمین ریخت.
هوشیار طهماسبی

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: مردم قم در آن روز با سر دادن شعار « از جان خود گذشتیم با خون خود نوشتیم یا مرگ یا خمینی» دست از اعتراض خودشان برنداشتند و برای دفاع از امام رحمة‌الله‌علیه و مبارزه با طاغوت، به خیابان‌ها آمدند و خون‌شان بر زمین ریخته شد اما این شعار پویا و زنده کار خودش را کرد و خون شهدای حادثه 19 دی ماه 1356 به جریان افتاد و آرام آرام زمینه پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 1357 فراهم و به مدد الهی انقلاب اسلامی شکل گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌‌نکونام ناامیدنشدن از قیام علیه استبداد و استکبار و زورگویان عالم را مهم‌ترین درس حادثه 19 دی ماه 1356 دانست و تاکیدکرد: امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه) از سال 42 و حتی قبل از آن حرکت و قیامش را علیه استکبار آغاز کرد و  پس از 15 سال این حرکت با همراهی مردم ادامه پیدا کرد و به پیرزی رسید و امروز به حول و قوه الهی  همگان زیر پرچم انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم و این پرچم می رود تا جهانی بشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: در داخل کشور آدم‌های بزدل، واداده و خسته که از ادامه راه انقلاب می‌ترسند، زیاد داریم اما نباید خسته شد بلکه باید بصیر بود و مراقب بود که این‌ها فتنه نکنند اگرچه از اول انقلاب تا به امروز فتنه هر چه فتنه کرده‌اند از جمله فتنه 78 و فتنه 88 و فتنه‌های دیگر در سایه بصیرت، مقاومت و ایستادگی ملت ایران خنثی شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌‌نکونام خاطرنشان‌کرد: همه می‌دانید که این انقلاب و این راه، راه الهی و راه ائمه اطهار است و استمرار و بقاء آن مقاومت و ایستادگی و خسته نشدن می‌خواهد که الحمدلله ملّت ایران تا به امروز این چنین بوده‌اند و در مقابل استکبار ایستاده‌اند و توطئه‌ها و فریب‌ها را فهمیده و می‌دانند و همه آن‌ها را خنثی کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه انتقاد باید در فضای جامعه وجود داشته باشد تصریح کرد: به مردم و دلسوزان انقلاب و نظام می‌گویند چرا انتقاد می‌کنید، شما با این انتقادهایتان دارید دولت را تخریب می‌کنید نخیر هیچ‌گاه در بیان انتقادها تخریب دولت ها مطرح نبوده و نیست.

امام جمعه شهرکرد افزود: اگر مردم و دلسوزان انقلاب به بعضی از این حرکت‌های نازیبا و فریب‌کاری‌هایی که در داخل کشور صورت می گیرد و به بعضی از بدجلوه دادن‌های حقایق انتقاد و اعتراض می کنند قطعا انتقاد و اعتراض با هدف تخریب دولت نیست بلکه به منظور تخریب و آشکار کردن چهره واقعی آدم‌هایی است که در داخل نگاه به بیرون دارند و برای مردم هم هیچ تفاوتی نمی‌کند که این افراد دل به بیرون سپرده در دولت باشند یا قوه قضائیه یا مجلس در هر کجا که باشند مردم با آن‌ها نخواهند بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌‌نکونام با تاکید بر این که مردم با کسانی نیستند که دل به بیرون سپردن و اقتصاد مقاومتی را زمین گذاشتند و تنها آمار می‌دهند تاکیدکرد: مردم با مسئولانی هستند که با انقلاب باشند و به اقتصاد مقاومتی فکر کنند و اقتصاد مقاومتی را زنده نگه دارند تا به وسیله آن کشور را نجات دهند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره وضعیت نامناسب بیکاری، گرانی و مفاسدی که در گوشه و کنار کشور مشاهده می شود تاکیدکرد: این نابسامانی ها و مشکلات تنها با حاکم شدن سلامت در کارها و روی آوردن به اقتصادمقاومتی برطرف خواهد شد که الحمدلله مردم نیز این بصیرت و آگاهی را دارند و از انجام وظیفه خسته نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌‌نکونام در ادامه به سالروز وفات بانوی نور حضرت معصومه(سلام‌الله علیه) در 10 ربیع الثانی اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگوار و مکرمه نه تنها در قم بلکه در سراسر کشور و نه تنها در این کشور بلکه برای شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت و نه تنها برای پیروان بلکه برای غیرشیعیان و غیرمسلمان‌ها می‌درخشد و نورافشانی می‌کند و بانویی بزرگ و بزرگوار است که همه این برکات در اثر ایمان، تقوا، پاک زیستن و محجبه وعفیف زندگی کردن این بانوی مکرمه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خطاب به بانوان و دختران جامعه تاکیدکرد: حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیه) عفیف و پاک‌دامن زندگی کرد که امروز این‌قدر برکت از مضجع نورانی‌اش عالم اسلام را فرا گرفته است و شما نیز بکوشید از این بانوی بزرگ الگو بگیرید.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه از برترین‌های عرصه کشاورزی استان که در جشنواره‌ای که برگزار شد برترین‌های قابل توجهی داشتند تشکرکرد و گفت: امیدوار هستیم این درخشش‌ها و بالاآمدن‌ها روز‌به‌روز رونق پیدا کند و فراهم‌شدن عرصه خدمت‌‌رسانی به کشاورزان و رونق تولید داخلی را هر چه بیشتر شاهد باشیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌‌نکونام در ادامه به 17 دی ماه سال‌روز کشف حجاب رضاخانی اشاره و با تاکید بر این که نگاه به بیرون داشتن کشور را به خاک سیاه می کشاند تصریح کرد: آن جرثومه پلید و کثیف و پسرش که پرورش یافته بیگانه بودند و دل به بیگانه سپرده بودند و نگاهشان به آن طرف بود با همین نگاه به بیگانه کشور را به خاک سیاه نشاندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: رضاشاه با همین نگاه به بیگانه به انگلیس رفت و چند وقت وضع آن جا و این لختی‌ها و بدحجابی ها را دید و به اصطلاح خودش آن وضع را آزادی زن نامید و آمد در کشور و این را ترویج کرد و رونق داد و کار به جایی رسید که همسر و دخترانش را بی‌حجاب و با انواع آرایش‌ها فرستاد در یک جشنواره‌ای که بنا بود به دانشجویان فارغ تحصیل اعطای دانش‌نامه بشود و زنان لخت و بی‌حجاب دیگر هم آمدند و شرکت کردند و بعد آن هم قانون کشف حجاب وضع کردند و به جان حجاب افتادند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان‌کرد: البته این اقدام رضاخانی یک شبه شکل نگرفت بلکه آن‌ها 15 سال  حکومت کردند و تبلیغ و فضاسازی کردن و عوامل مختلف را به کار گرفتند تا توانست 17دی ماه 1314 این کار فرهنگی مخرب و جنایت را حاکم کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح‌کرد: هشدارهایی که رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام در مورد کارهای ضدارزشی و مخربی که دشمنان انجام می‌دهند برای این است که این کارهایی که دشمن انجام می‌دهند، می‌رود که یک عقبه خطرناک داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌‌نکونام با اشاره به تلاش دشمنان برای آماده‌کردن فضای جامعه برای انجام همان کارهای دوران رضاخانی تاکیدکرد: باید مراقب بود و جامعه باید بر سَر سفره دین، معنویت و اخلاق بنشیند.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: گاهی برخی از این جلسات و محافلی که با عنوان شادی، برنامه رقص و اختلاط زن و مرد را شکل می‌دهند و یا اگر نسبت به برگزاری مجالس موسقی‌های مبتذل انتقاد می‌شود همه برای این است که این‌ها پس پرده‌ها و عقبه‌ خطرناکی دارند که باید مراقب بود.


 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌‌نکونام در ادامه به برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار در کشور و استان‌ اشاره کرد و گفت: جشنواره عمار یک کار بسیار خوب فرهنگی است که می‌رود تا در کشور گسترش پیدا کند، البته هنوز آن‌گونه که باید خیلی جایگاه پیدا نکرده است و جای کار بسیار دارد.

امام جمعه شهرکرد افزود: در این جشنواره، مجموعه‌ای از انسان‌های ارزشی با فکر ارزشی به هم پیوسته‌اند و دست به دست هم داده‌اند و در قالب فیلم‌های کوتاه روایی وداستانی در مقام تقویت ارزش‌ها در جامعه و گسترش این کار زیبا هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌‌نکونام با یادآوری جذابیت و اقبال جامعه به تماشای فیلم تصریح‌کرد: اگر جشنواره عمار بتواند در برابر این فیلم‌های مخربی که متأسفانه توسط بعضی از فیلم‌سازان غیرمتعهد ساخته و به خورد جامعه داده می‌شود،  فیلم‌های کوتاه و چند دقیقه‌ای، ارزشی و پرجاذبه که اسلام، انقلاب، شهدا و ارزش‌ها را ترویج و رونق بدهد بسازد، قطعا از کارهای بسیار زیبا و مادنگار خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان رونق و نهادینه شدن جشنواره فیلم عمار را مستلزم حمایت و همراهی آحاد مختلف مردم با این حرکت ارزشمند دانست و گفت: ما با حضور و تقویت و شرکت در برنامه‌های این جشنواره و ارائه کمک‌های مالی می‌توانیم به این جشنواره کمک کنیم و رونق بخش و مؤثر در جهت ترویج ارزش‌های اسلامی باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌‌نکونام کمک مالی به جشنواره‌های همچون عمار را کمک به ترویج اخلاق و دین در جامعه دانست و تصریح‌کرد: فیلم‌سازانی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند مثل آن فیلم‌سازان آن چنانی که میلیاردها تومان پول برای ساخت یک فیلم آن چنانی خرج  می‌کنند، نیستند و معمولاً با دست خالی شروع به ساخت فیلم می‌کند، لذا هستند افرادی که حتی برای این جشنوراه نذر و نذورات کردند که این‌ها ارزشمند است چرا که کمک به ترویج دین و اخلاق است.

امام جمعه شهرکرد در بیان سلسله دغدغه‌های اهل تقوا دغدغه این هفته را، دقت اهل تقوا در این که ببیند نگاهش به دنیا چگونه است و آیا آن نگاهی که اولیاء دین به دنیا داشته‌اند را او نیز دارد یا نَه یک نگاه لهو و باطل و نابجا به دنیا دارد، بیان‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌‌نکونام در تبیین نگاه اولیاء دین به دنیا افزود: نگاه اولیا دین به دنیا این بوده که دنیا را محل کار و تلاش دیده‌اند و کار و تلاش کردند و در عمران و آبادانی هم خودشان کوشیدند و هم دیگران را دعوت کردند اما خودشان از دنیا به کمترین کمترین‌ها قانع بودند و خودشان کمترین  بهره را از دنیا گرفتند که این فایده رساندن و خدمت و تأمین معاش و آسایش و تولید برای دیگران اما خودش کمترین بهره و استفاده را بردن از مصادیق بارز سبک زندگی اسلامی است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره خطبه 159 نهج البلاغه به بیان گوشه‌هایی از زندگی پیامبران الهی از زبان امیرمومنان علی (علیه السلام ) پرداخت و گقت: انبیاء الهی هم کار صنعت، هم کار تجارت، هم کار دامداری، هم کار کشاورزی و هم کار تولید می‌کردند و در کنار همه این‌ها کار مهم‌تر آن‌ها «انسان‌سازی، تولید فکر، علم، دانش و ایمان برای جامعه و رساندن انسان‌ها به بهشت» بود اما خوشان از دنیا جز یک قرص نان جو هیچ بهره‌ای نمی‌گرفتند که این سبک زندگی باید الگو و سبک زندگی همه مسلمان و پیروان پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌‌نکونام با بیان این که متاسفانه در زندگی‌ها و مهمانی‌ها بسیار گرفتار تشریفات، ریخت‌وپاش‌ها هستیم افزود: متاسفانه مهمانی‌های خودمان را با ریخت‌وپاش‌ها فراوان و انداختن سفره‌های غذاهای پُر از رنگ‌وجلای برگزار می‌کنیم و انواع لباس‌ها و ماشین‌های آن‌چنانی و انواع لوازم آسایش و رفاه را برای خودمان فراهم می‌کنیم که این ها جزو سبک زندگی اسلامی نیست و نه تنها زندگی‌ها را مشکل و پر از دردسر می‌کند بلکه با اقتصاد مقاومتی هم سازگار نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان خطالب به همه مردم و مسئولان توصیه کرد: بکوشیم یک مقدار از تشریفات و ریخت‌وپاش‌ها اضافی در زندگی‌ها بکاهیم چرا که هر چه بتوانیم سبک زندگی ساده که همان سبک زندگی ولایی، الهی و دینی را گسترش بدهیم به کشور و انقلاب خدمت کرده‌ایم.

امام جمعه شهرکرد همچنین در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته به آیه 103 و 104 سوره توبه و اهمیت پرداخت زکات اشاره کرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر