کد خبر: 831332
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
مدیر حوزه‌های علمیه استان آذربایجان‌شرقی:
مدیر حوزه‌های علمیه استان آذربایجان‌شرقی گفت: امروز نیازمند نقش‌آفرینی بیش از پیش حوزه‌های علمیه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم.

حجت‌السلام و المسلمین علی انتظاری  در نشست هم اندیشی مدیران حوزه‌های علمیه شمال غرب کشور با تأکید بر اهمیت برگزاری چنین جلساتی اظهار کرد: هماهنگی و وحدت نظر در اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی، پرورشی و فرهنگی حوزه‌های علمیه شمال غرب کشور ضرورت دارد.

وی سپس به اشتراکات فرهنگی، زبانی، بومی و مذهبی میان مردم استان‌های شمال‌غرب کشور اشاره و تأکید کرد: شناسایی اساتید اخلاقی و اساتید مشاوره‌ای منطقه، برپایی گفتمان‌های اخلاقی، برگزاری کارگاه‌های دانش افزایی اخلاقی اساتید و جذب مدیران، اساتید و کادر با رویکرد اخلاقی باید مورد توجه بیش از پیش مدیران استانی قرار گیرد.

انتظاری با اشاره به حضور معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه شمال‌غرب کشور در این نشست هم اندیشی تصریح کرد: باید با طراحی برنامه اخلاقی برای احیای فضیلت حوزه‌های علمیه در جامعه حرکت کرد.

امام جمعه جلفا افزود: امروز نیازمند نقش‌آفرینی بیش از پیش حوزه‌های علمیه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی هستیم.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب نیز در این نشست با تقدیر و تشکر از حضور مدیران حوزوی در این مرکز بزرگ آموزش علوم اسلامی گفت: حوزه علمیه شهرستان بناب یکی از بزرگترین و مهم‌ترین مراکز علوم و معارف اسلامی در منطقه شمال غرب بشمار می‌رود که بیش از 500 طلبه در پایه‌ها و سطوح مختلف در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمجید باقری بنابی همچنین از فعالیت مرکز تخصصی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در 4 رشته کلام مقارن، تفسیر، مدرسی فقه و اصول و تبلیغ خبر داد و افزود: برنامه‌های اخلاقی، فرهنگی، معرفتی و تربیتی این مرکز علوم دینی در نوع خود کم‌نظیر است، تا جایی که طلاب این مرکز به اخلاق‌مداری شهرت دارند.

نشست هم اندیشی مدیران ارشد و معاونان تهذیب استانی حوزه‌های علمیه منطقه شمال غرب کشور در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب برگزار شد.

براساس این گزارش، در این گردهمایی که با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های اخلاقی و تربیتی استان های همجوار برگزار شد.

این گزارش حاکی است، در این نشست مدیران استانی و معاونان تهذیب پیرامون مسائل تربیتی، اخلاقی و معرفتی طلاب علوم دینی به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد جلسه آینده مدیران ارشد و معاونان تهذیب استانی حوزه‌های علمیه منطقه شمال غرب کشور 8 اسفند ماه سال جاری در زنجان برگزار شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر