کد خبر: 830906
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه دولت باید دنبال رشد واقعی اقتصاد باشد گفت: رشد اسمی اقتصاد یا ناشی از یک حادثه طبیعی است یا مربوط به این است که با فروش نفت بشکه‌های بیشتری از سرمایه‌های ملی‌ خود را فروخته‌ایم.
فارس: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی برافزایش رشد اقتصادی و تداوم آن، بابیان اینکه رشد اقتصادی کشور یک آمار «اسمی» و یک آمار «واقعی» دارد، اظهار داشت: کشور ما نیازمند رشد اقتصادی واقعی است و این یعنی سرمایه‌گذاری‌ها و اشتغال افزایش یابد.

وی با اشاره به اولین علامت رشد اقتصادی یک کشور تصریح کرد: اولین علامت و تابلو، میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در کشور انجام‌شده است و اینکه این سرمایه‌گذاری‌ها چه مقدار فعال‌اند و کارخانه‌ها به چه میزان رونق دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: هر جا سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، رشد اقتصادی نیز بیشتر می‌شود.

رضایی بابیان اینکه علامت دوم رشد اقتصادی اشتغال است، تصریح کرد: اشتغال یکی از تابلوهای رشد اقتصادی است و هرچه بالاتر رود، معلوم است که رشد اقتصادی نیز بالاتر رفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین راستا خاطرنشان کرد: در کشوری مثل کشور ما که سرمایه‌گذاری و اشتغال بالا نرفته و بالعکس بیکاری اضافه‌شده، معلوم است که ما با رشد واقعی مواجه نیستیم و این رشد،«اسمی» است.

وی افزود: رشد اسمی یا ناشی از یک حادثه طبیعی مثل افزایش بارندگی در یک سال است و یا مربوط به این است که با فروش نفت بشکه‌های بیشتری از سرمایه‌های ملی‌مان را فروخته‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: دولت باید به دنبال رشد واقعی اقتصاد باشد و این یعنی اینکه اشتغال را بالا ببرد و سرمایه‌گذاری را افزایش دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار