کد خبر: 830123
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
آنچه در اختتاميه «سومين جايزه مرگ بر امريکا» گذشت
معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: «مرگ بر امريکا» درسي است که بايد از تاريخ بياموزيم زيرا نمونه‌هايي از رفتار امريکا با دست‌نشاندگان خود از جمله قذافي، صدام و بن‌لادن را ديده‌ايم.
به گزارش «جوان»، آيين اختتاميه سومين جايزه بزرگ «مرگ بر امريکا» با معرفي برگزيدگان و تقدير از نادر طالب‌زاده به عنوان چهره برتر استکبارستيزي در سالن اصلي حوزه هنري برگزار ‌شد. سيدمسعود شجاعي‌طباطبايي در ابتداي اين مراسم اظهار داشت: امروز شعار مرگ بر امريکا جهاني شده است، چراکه اين اتفاق را در سومين دوره مرگ بر امريکا به وضوح ديدم که حضور هنرمندان 36 کشور اين موضوع را تأييد مي‌کند.  وي ادامه داد: منظور از شعار مرگ بر امريکا، ملت اين کشور نيست بلکه دولت و سياست‌هاي خصمانه آن است؛ شعار مرگ بر امريکا فرياد دادخواهي مردم جهان نسبت به ظلم امريکاست. دبير هنري سومين جايزه بزرگ مرگ بر امريکا يادآور شد: ما در کشورمان ظلم‌هاي متعددي از امريکا ديديم که مي‌توان به کودتاي 28 مرداد، تحميل کاپيتولاسيون، تأسيس ساواک، حمله نظامي و سرکوب شدن در طبس، کودتاي نقاب، حمايت از صدام در طول جنگ تحميلي، حمايت از منافقين، حمله به هواپيماي مسافربري ايران و اقدامات مخرب عليه فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي ايران اشاره كرد. 

در ادامه اين مراسم، پس از تقدير از نادر طالب‌زاده به عنوان چهره برتر استکبارستيزي وي بيان داشت: من از 25 سالگي به ايران آمدم، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، تحولات عظيمي در کشور شروع شد و امروز انقلاب وارد فاز جديد شده، دشمن به خودش مشغول شده و تحولاتي را در آينده در امريکا خواهيم ديد، اما نبايد فراموش کرد تحولات از انقلاب اسلامي ايران شروع شد. سردار رسول سنايي، معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ادامه اين مراسم يادآور شد: مرگ بر امريکا درسي است که ما بايد از تاريخ بياموزيم، به عنوان مثال قذافي براي اعتمادسازي توان موشکي و نظامي را تقليل داد و تأسيسات هسته‌اي‌ را متوقف کرد؛ بعد از حمله به ليبي، قذافي در لوله فاضلاب گير افتاد. وي خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحميلي ما شاهد همراهي امريکا با صدام بوديم، اما وقتي که ديگر صدام استفاده ابزاري براي امريکا نداشت، به عراق حمله کرد و صدام را از بين برد. همه اين اتفاقات بايد براي ما درس باشد. 
   
تقدير از نفرات برگزيده اين جشنواره بخشي از اين مراسم بود 
همچنين حامد زماني به دليل توليد آثار هنري نشان شجاعت گرفت. حسن قائدي که برنده بخش عکس اين رويداد هنري شد، پس از دريافت جايزه گفت: اکنون سوريه شلمچه است و تمام رسانه‌هاي دنيا نيز اين را مي‌دانند، اما نکته عجيب اينجاست که به ما براي حضور در سوريه و ثبت رشادت‌هاي رزمندگان مجوز نمي‌دهند. چگونه رسانه‌هاي خارجي مي‌توانند در خندق‌هاي حزب‌الله عکاسي کنند، ولي ما نمي‌توانيم. وي يادآور شد: تاريخي که امروز در خاورميانه توسط رسانه‌هاي غربي ثبت شده است ما شيعيان نتوانسته‌ايم به آن دست يابيم. در اين مراسم نمايشگاه آثار برگزيده که به 130 اثر مي‌رسد در گالري خانه عکاسان و ابوالفضل عالي افتتاح شد. بر اساس اين گزارش، سيدمسعود شجاعي‌طباطبايي، دبير هنري سومين جايزه بزرگ بين‌المللي «مرگ بر امريکا» و ميثم محمدحسني، دبير اجرايي اين جايزه هستند و ويلم رايزينگ از مسئولان فدراسيون جهاني کارتون در اروپا (فکو)، جيتت کاستانا، رئيس انجمن کاريکاتوريست‌هاي اندونزي، هيجابي دميرچي از اساتيد دانشگاه ترکيه و محمود نظري از کارتونيست‌هاي کشورمان داوري آثار کاريکاتور اين جايزه را برعهده داشتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار