کد خبر: 830095
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
هفتمين سالگرد 9 دي گرامي داشته شد
همچون آب سردي بر آتش آشوب، 9 دي 88 سيل حضور مردم فتنه را خاموش كرد؛ فتنه‌اي كه با بيانيه‌هاي پي‌در‌پي و حمايت‌هاي خارجي و تجمعات غيرقانوني و حملات مسلحانه و غيرمسلحانه به مساجد و مردم و مراكز نظامي و ايجاد ناامني براي مردم و كسب و كارشان هشت ماه كشور را معطل خود نگه داشته بود، در نهايت به حرمت‌شكني عاشورا رسيد.
كبري آسوپار
همچون آب سردي بر آتش آشوب، 9 دي 88 سيل حضور مردم فتنه را خاموش كرد؛ فتنه‌اي كه با بيانيه‌هاي پي‌در‌پي و حمايت‌هاي خارجي و تجمعات غيرقانوني و حملات مسلحانه و غيرمسلحانه به مساجد و مردم و مراكز نظامي و ايجاد ناامني براي مردم و كسب و كارشان هشت ماه كشور را معطل خود نگه داشته بود، در نهايت به حرمت‌شكني عاشورا رسيد. چندان غيرقابل انتظار هم نبود، اگر روزي با پول‌هاي كثيف امور جنبش را پيش بردند و كشتند و كشته‌سازي كردند، اگر وسط خيابان مرگ بر اصل ولايت فقيه گفتند، اگر عكس امام امت را آتش زدند، اگر روز قدس روزه‌خواري علني كردند و به نفع اسرائيل شعار دادند، چندان دور نخواهد بود كه مقدس‌ترين اعتقاد ديني مردم را هم زير سؤال برند و ظهر عاشورا در مركز تهران برقصند و پرچم امام حسين(ع) را آتش بزنند و به مردم عزادار حمله كنند و بعد هم از سوي سران جنبش «مردمان خداجوي» لقب بگيرند! نه اينكه اين اتفاق عجيب نباشد، اما نتيجه طبيعي آنچه در ماه‌هاي قبل از دي 88 روي داد، هماني بود كه ظهر عاشوراي 88 در تهران اتفاق افتاد. از سويي ديگر، نتيجه طبيعي آنچه در عاشوراي 88 روي داد، همان حضور ميليوني مردم براي دفاع از عاشورايشان بود. اندك شناختي از مردم ايران كافي است كه اين گزاره را تأييد كند. با اين همه، پس از 9 دي 88 نيز موسوي و كروبي از امتياز رأفت نظام برخوردار شدند و هيچ برخوردي با آنان حتي در حد حصر انجام نشد و يك سال و اندي بعد، وقتي با شعار اسقاط النظام مردم مصر همراهي كردند و به خيابان‌ها ريختند، اقدام تأميني حصر براي آنان انجام شد.
امسال نيز گرچه هفتمين سالگرد حماسه حضور مردم بود، اما در جاي جاي كشور، اين سالروز گرامي داشته شد.

   ۹ دي روز پايان يافتن زهر فتنه با پادزهر بصيرت بود
مصلاي امام خميني(ره) در روز 9 دي ميزبان مردمي بود كه براي بزرگداشت هفتمين سالگرد حضور مردم در اعتراض به هتاكي‌هاي ظهر عاشوراي 88 گرد هم آمده بودند. سخنران اين مراسم حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي توليت آستان قدس رضوي بود. وي با اشاره به اينكه 9 دي مردم با خشمگيني از دشمنان و فتنه‌گران در صحنه حضور پيدا كردند، گفت: اين روز را مي‌توان روز تجلي قدرت حق و امتداد عاشورا و عاشورایيان دانست. حجت‌الاسلام رئيسي در ادامه افزود: 9 دي روز پايان يافتن زهر فتنه با پادزهر بصيرت و تجديد ميثاق با ولايت بود، زيرا همه مردم به معناي واقعي كلمه از همه اقشار با توجه به احساس مسئوليتي كه مي‌كردند در حماسه 9 دي با تولي نسبت به حق و تبري از دشمنان و براي دفاع از انقلاب و نظام اسلامي در صحنه حضور يافتند.
توليت آستان رضوي در رابطه با بحث تقلب در انتخابات سال 88 اظهار داشت: در اولين جلسه‌‌اي كه با مقام معظم رهبري بعد از انتخابات سال 88 داشتيم و نزديك‌ترين افراد به كانديدهايي كه ابراز تقلب در انتخابات مي‌كردند هم حضور داشتند؛ ايشان به آنها فرمودند كه اگر سندي داريد براي تأييد حرف‌تان آن را رو كنيد، اما هيچ‌كس مدرك و سندي رو نكرد.
وي افزود: مسئله تقلب به گفته خودشان رمزي بود كه مردم به خيابان‌ها بيايند و واقعيت نداشت. اين عنوان تقلب ظلمي بزرگ بود كه در حق نظام صورت گرفت و باعث شد كه برخي دچار ترديد شوند. انتخابات بهانه و نظام و رهبري نشانه بود، زماني كه شعار «نه‌غزه،‌نه‌لبنان» را سر مي‌دادند، به امام(ره)، مقدسات اسلام و امام حسين(ع) بي‌احترامي كردند. توليت آستان رضوي با بيان اينكه در اين فتنه ما نشانه‌هايي از حركت‌هايي كه در داخل كشورهاي غربي افتاده بود ديديم، تصريح كرد: حركت و فتنه اين افراد در كشور مانند حركت‌هاي مخملي در كشورهاي غربي بود و اين اتفاق، ظلمي بزرگ به ملتي بود كه با اعتماد كامل رأي داده بودند، اما اين دشمن بود كه مي‌خواست انتقام بگيرد و آن چيزي كه موجب پادزهر اين فتنه شد، بصيرت مردم بود.
وي افزود: اين افراد قصد داشتند كه به جمهوريت نظام آسيب برسانند و خود را پشت خط امام(ره) مخفي كرده بودند، در حالي‌كه خط امام(ره) شاخص‌هايي دارد و شاخص‌هاي آن پيروي از ولايت‌فقيه است. مهم‌ترين خط حزب‌الله اين است كه به دشمنان دين دست دوستي ندهيم. امروز در اينكه دشمن، دشمن ماست نبايد ترديد شود و ما اگر مذاكره‌اي انجام مي‌دهيم، مذاكره‌كنندگان بايد به خشم بسياري نسبت به دشمن وارد مذاكره شوند.
رئيسي ادامه داد: همان‌طور كه مقام معظم رهبري فرمودند، گره‌گشايي اقتصادي امروز در لوزان، ژنو و نيويورك نيست، بلكه گره‌گشايي اقتصادي در دست جوانان اين سرزمين است و دشمن با فتنه‌ها قصد دارد اقتصاد مقاومتي را به اقتصاد ليبرال و فرهنگ اسلامي را به فرهنگ ليبرال تبديل كند كه اين نقطه كجي و انحراف است. آنچه مي‌تواند حيات ملت و تداوم نظام را در مقابل اين بدعت‌ها نگه دارد، فقط بصيرت و همچنين دشمن‌شناسي، زمان‌شناسي و مقاومت است كه ديروز موجب آزادي خرمشهر و امروز آزادي حلب شد و ان‌شاءالله فردا نيز موجب آزادي قدس شريف خواهد بود و اين مي‌تواند به عنوان پيام 9 دي به همه دنيا باشد.
 
  كمترين وظيفه ما حفظ حكومت اسلامي است
مراسم بزرگداشت ديگري براي سالگرد 9 دي در مسجد امام صادق تهران با حضور علامه مصباح‌يزدي برگزار شد. رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در اين مراسم با اشاره به سختگيري‌هاي سركوبگرانه حكومت پهلوي نسبت به علما و مراسم ديني و نشر كتب ديني گفت: در اين شرايط اين تفكر رواج يافت كه الان وقت آن نيست كه با دستگاه حاكم درافتاد، لذا نتيجه اين تفكر اين شد كه توجه به مسائل اجتماعي و سياسي از حوزه دين خارج شد.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اينكه حضرت امام تصريح كرد كه فقه اسلام بخش اعظمش مربوط به مسائل اجتماعي است، گفت: خدا نعمتي به ما داده كه نظير آن را سراغ نداريم آن هم نعمتي با اين عزت، اقتدار و دوام. وقتي حركت امام شروع شد برخي از سياستمداران فكر مي‌كردند اين نهضت دوامي ندارد در حالي كه ما امروز نزديك چهلمين سالگرد انقلاب هستيم و هر روز هم بر قدرت آن افزوده مي‌شود. وي خاطرنشان كرد: اولين وظيفه ما در مقابل اين مسئله اين است كه دستاورد انقلاب را كه به بهاي خون صدها هزار شهيد به دست آمده حفظ كنيم و اين كمترين وظيفه ما‌ست چراكه كسي خواب تشكيل حكومت اسلامي را هم نمي‌ديد و اين حكومت دست ما امانت است، چقدر بايد ناتوان باشيم كه نتوانيم آن را نگه داريم. متأسفانه چنين خطري في‌الجمله وجود دارد كه آثار آن را كمرنگ مي‌كند.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) يادآور شد: انجام اين وظايف خطرهايي دارد كه يكي از آنها احتمال تحريف تفكر امام است، امام همواره روي انقلابي بودن تكيه كرد. ما در اين مسير بايد از وقت، فكر و نهايتاً جان خود مايه بگذاريم چراكه انقلابي بودن در مقابل تنبلي و وارفتگي است.
وي با بيان اينكه انقلاب همت براي اجراي اسلام و مجموعه احكام و ارزش‌هاست، اظهارداشت: اين مسئله بهايي دارد و حتي اگر لازم باشد بايد براي آن جان هم داد، برخي مي‌گويند كه امر به معروف و نهي از منكر در جايي است كه احتمال ضرر ندهيد اما نه براي آنجا كه دين در خطر است، اگر اينگونه باشد چه كسي دين را حفظ كند؟ امام حسين براي چه به شهادت رسيد، لذا ما بايد وظايف اسلامي خود را به درستي بشناسيم و به آن عمل كنيم و اين همان انقلابي‌گري است.
آيت‌الله مصباح‌يزدي با تأكيد بر اينكه اگر روح انقلابي ضعيف شود همه چيز از بين مي‌رود، يادآور شد: دليل اينكه رهبر انقلاب همواره مي‌گويند حوزه، مردم و دانشگاه بايد روحيه انقلابي خود را حفظ كنند به همين دليل است و در واقع در مقابل انقلابي‌گري تنبلي و بي‌تفاوتي قرار دارد، انقلاب مي‌گويد «مي‌شود و مي‌توانيم» و همه كارهاي ما بايد براي خدا باشد.

   فتنه‌گران دنبال تضعيف ولي فقيه بودند
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز طي سخناني در همايش «سوره‌هاي سرخ» يادواره شهداي قرآني مدافع حرم كه همزمان با سالروز 9 دي در فرهنگسراي بهمن برگزار شد، با اشاره به سالروز حماسه 9 دي گفت: فتنه بزرگي كه از سال ٧٨ شروع شد 10 سال بعد به اسم فتنه ٨٨ بروز كرد و در واقع ادامه همان وقايع بود و ما بايد ببينيم به‌وجود‌آورندگان و صحنه‌گردانان اين فتنه چه كساني بودند و چه اهدافي داشتند؟
فرمانده كل سپاه ادامه داد: هدف ايجاد‌كنندگان فتنه ٨٨ اين بود كه نور خدا را روي زمين خاموش كنند، هرچند اگر اين را الان به آنها بگوييم قطعاً رد مي‌كنند اما مگر ولي‌فقيه جايگاهش نمايندگي فرمان‌هاي الهي در زمين نيست؟ هدف آنها تضعيف ولايت فقيه بود.
فرمانده كل سپاه تصريح كرد: به رغم همه اين دشمني‌ها، توسعه بيداري اسلامي فتح بزرگي بود كه بعد از فتنه ٨٨ نصيب امت اسلامي شد و بزرگ‌ترين دستاورد انقلاب اسلامي نيز اقتدار و امنيت بي‌نظير كشور است، به طوري كه هر ناامني كه از بيرون به مرزهاي ايران مي‌رسد به يك ديواره مستحكم و بلند برخورد كرده و از بين مي‌رود.

   نمي‌شود در برج‌هاي ميلياردي نشست و براي مبارزه با فقر نسخه پيچيد
سعيد جليلي، نماينده رهبري در شوراي عالي امنيت ملي نيز كه به مناسبت يوم الله 9 دي در جمع مردم شرق تهران حاضر شده بود، گفت: امروز فتنه جديد غبارآلود كردن توانايي‌هاي يك ملت است، فتنه جديد اين است كه مي‌گويند «ما نمي‌توانيم» و مي‌خواهند هزينه‌ها را زياد جلوه دهند و در مقابل دستاوردهاي ملت را بپوشانند. جليلي خاطرنشان كرد: فتنه اين است كه موضوعات فرعي به جاي موضوعات اصلي بنشيند، غبارآلودكردن يعني موضوعات اصلي با موضوعات موهوم پوشانده شود و توجه به كنسرت، جايگزين حقايق كرسنت شود و فيلترينگ جايگزين ارائه گزارش درباره ميزان استفاده از فضاي مجازي براي توليد ثروت و ايجاد اشتغال و افزايش صادرات شود.
وي گفت: نمي‌شود در برج‌هاي ميلياردي نشست و براي مبارزه با فقر نسخه پيچيد. انقلاب اسلامي يك منظومه است. مبارزه با فقر، بدون مبارزه با فساد و تبعيض نمي‌شود و اين فرياد امام علي است، همان قدر كه نمي‌توان نسبت به گرسنگي مظلومان بي‌تفاوت بود، مقابل شكم‌بارگي مترفان نيز نبايد ساكت بود. هيچ جاي انقلاب اين نبود كه كساني كه حقوق نجومي گرفتند را ذخيره نظام معرفي كنيم، نگراني نسبت به كارتن‌خواب‌ها زماني مي‌تواند درست باشد كه از حقوق‌هاي نجومي و املاك نجومي هم شرمسار باشيد. جليلي افزود: حقوق‌هاي نجومي متكاثران به اندازه كارتن‌خوابي مستضعفان مايه شرمساري است و نگاه ليبرال سرمايه‌داري كه ذات آن افزايش فاصله فقير و غني است، نمي‌تواند حامي مظلومان و فقرا باشد. وي گفت: در سالگرد حماسه 9 دي بايد توجه داشته باشيم كه فتنه‌هاي جديد چيست و دشمن چطور مي‌خواهد حق و باطل را درهم بياميزد تا ما را دچار ترديد كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار